تغذیهقهوه

دستور پخت کاکائو داغ آرام پز برای فصل زمستان

یکی از بهترین قسمت های زمستان این واقعیت است که بهترین زمان از سال برای لذت بردن از کاکائو داغ است. هیچ چیز بهتر از این نیست که از پس از پایان یک روز سرد و برفی به خانه برگردید و از نوشیدن یک فنجان داغ کاکائو لذت ببرید. شاید بخواهید یک موسیقی آرامش بخش گوش کنید و یا یک کتاب عالی بردارید و مطالطه کنید. و اگر دیگر نمی خواهید از خانه خارج شوید، شما را سرزنش نمی کنم.

دستور پخت کاکائو داغ آرام پز برای فصل زمستان

اما آیا شما فقط از نوشیدن کاکائو داغ لذت می برید؟ بی شک در پشت این لذت فواید فراوانی برای سلامتی نیز وجود دارد که بهتر است آنها را نیز مد نظر قرار دهید. در ادامه همین متن ما به سوالات پر تکرار از فواید کاکائو داغ پاسخ خواهیم. همچنین در ادامه دستور پخت یک فنجان داغ را برای شما تهیه کرده ایم.

آیا نوشیدن کاکائو داغ مفید است؟

کاکائو داغ سرشار از فلاونوئیدها است که جریان خون را بهبود می بخشد. بهبود جریان خون احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد. همچنین فشار خون را نیز کاهش می دهد. سلامت قلب را بهبود می بخشد و به لطف خون رسانی بهتر قلب به مغز، به شما کمک می کند تا بهتر فکر کنید.

آیا نوشیدن کاکائو در شب خوب است؟

یک فنجان کاکائو قبل از خواب می تواند معجزه کند. به خصوص در روزهای سرد پاییز و زمستان،  نه تنها شما را از درون گرم می کند، بلکه باعث خواب آلودگی نیز می شود.  به دلیل تریپتوفان موجود در پودر کاکائو شیرین نشده، با افزودن کمی شیر بادام که حاوی تریپتوفان نیز می باشد، می توانید اثر کاکائو را افزایش دهید.

چه مقدار کاکائو در روز باید مصرف کنید؟

بیش از ۴۰ گرم (یا چهار تا شش قاشق چایخوری پر) کاکائو خام در روز مصرف نکنید.

قهوه یا کاکائو داغ کدام بهتر است؟

هات چاکلت از نظر ویتامین B12، ویتامین B2، ویتامین D، ویتامین A، روی، آهن، فسفر و مس غنی تر از قهوه است. قهوه حاوی چربی های اشباع کمتر و بدون کربوهیدرات است. قهوه تأثیر مفیدی بر کاهش وزن، سلامت قلب و عروق، دیابت و سرطان دارد.

آیا کاکائو داغ به استرس کمک می کند؟

انتقال دهنده های عصبی خاصی را آزاد می کند که به شما احساس راحتی و شادی می دهد و حتی می تواند درد و استرس را کاهش دهد. شکلات به شما احساس خوبی می دهد زیرا کافئین تقویت کننده انرژی، سروتونین روشن کننده خلق و خو و تریپتوفان آرامش بخش است.

آیا می توانم هر روز کاکائو داغ بنوشم؟

اگرچه ممکن است ایده خوبی نباشد که هر روز از یک لیوان شکلات داغ لذت ببرید. اما این بدان معنا نیست که شما باید کاملاً از آن اجتناب کنید – چربی ها در واقع بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند. کاکائو منبع خوبی برای اسیدهای چرب ضروری است که بدن نمی تواند آن را بسازد.

دستور پخت شکلات داغ آرام پز در خانه

چگونه یک لیوان کاکائو داغ درست کنیم؟

بهتر از همه، می توانید به راحتی با استفاده از اجاق گاز آرام پز درست کنید، به این ترتیب، کاکائو داغ شما در حالی که بیرون هستید آماده می شود و پس از بازگشت به خانه آماده می شود!

آنچه شما برای یک لیوان داغ نیاز دارید:

۱.۵  فنجان شکلات چیپسی نیمه شیرین

پودر کاکائو ۱/۴ فنجان

شکر ۱/۲ پیمانه

۱  قاشق چایخوری وانیل

۱  فنجان خامه غلیظ

۶  فنجان شیر کامل

مینی مارشمالو و هر تاپینگ دیگری که می خواهید

چگونه یک لیوان کاکائو داغ درست کنیم؟

نحوه پخت چگونه است. چه باید کرد؟

همه مواد را با هم (البته به جز مواد رویه) در آرام پز خود ترکیب کنید. همه چیز را کاملاً مخلوط کنید تا همه با هم ترکیب شوند. همه چیز را بپزید تا زمانی که همه چیز کاملاً در دمای پایین به مدت ۲ ساعت ذوب شود. مطمئن شوید که شعله را در درجه کم تنظیم کرده باشید. تا شیر به دمای جوش سریع نرسد.

حدود ده دقیقه قبل از اینکه بخواهید کاکائو داغ را سرو کنید، می‌توانید مارشمالوها را با آن مخلوط کنید تا آب شوند و گودی شوند.

با هر چیز دیگری که دوست دارید تزئین کنید. می توانید اسپرسو، دارچین، عصاره نعناع فلفلی، کاهلو و تقریباً هر چیز دیگری که دلتان می خواهد به آن اضافه کنید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: فوق برای ما ارسال کنید!

می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر مطالب ما در موضوع تغذیه سالم دسترسی داشته باشید.

منبع: sizzlfy

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.