آرایشی چشم و ابرو

بررسی ۳۶ مدل از بهترین مژه مصنوعی های بازار ایران

مژه مصنوعی خوب چی بخرم؟

مقدمه:

بی شک داشتن مژه‌های پرپشت، بلند و زیبا آرزوی هرکسی است. زیرا این بخش مهم از چهره، نقش زیادی در زیبایی دارد. برخی افراد به طور طبیعی دارای مژه‌های ریز و کم پشت هستند. برخی افراد هم مژه‌هایی سفید دارند و عامل کاهش زیبایی و جذابیت آنهاست. ازاین‌رو به دنبال راهی برای نمایش جلوه زیبایی خود هستند.

مژه مصنوعی یکی از ابزارهای آرایشی – بهداشتی است که به جذابیت و خاص بودن فرد کمک زیادی می‌کند. برخی افراد به طور دائم و برخی دیگر فقط برای مراسم‌ها و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌کنند. اما آیا تمام مژه‌های مصنوعی موجود در بازار یک نوع هستند؟ در این مقاله قصد داریم با شما در مورد انواع مژه مصنوعی و محصول مناسب نوع چشم‌هایتان کمک  و راهنمایی کنیم.

انواع مژه مصنوعی

مژه مصنوعی مانند هر محصول آرایشی دیگر، دارای تنوع زیادی است. آشنایی و شناخت  انواع مژه‌های مصنوعی جهت انتخاب و خرید یک محصول فوق‌العاده برای چشم ضروری است. اما انواع مژه مصنوعی چیست؟

مژه مصنوعی دانه‌ای یا خوشه‌ای

مژه مصنوعی تکی یا دانه‌ای طبیعی‌ترین نوع مژه‌ها محسوب می‌شوند. این مدل مژه‌ها به‌صورت تکی به فروش نمی‌رسند، بلکه با طول‌های مختلف و در دسته‌های ۳۰ تا ۶۰ عددی موسوم به خوشه‌ای عرضه می‌شوند.

مژه مصنوعی دانه‌ای مورداستفاده افرادی است که مژه‌های پرپشتی دارند و می‌خواهند فقط قسمتی از مژه‌های خود را بلندتر و پرپشت‌تر نشان دهند. نصب و چسباندن مژه مصنوعی تکی یا دانه‌ای کمی زمان‌بر است. به همین دلیل اغلب آرایشگران حرفه‌ای از آن برای مشتریان و میکاپ‌های خاص استفاده می‌کنند.

مژه مصنوعی نواری یا استریپ

متداول‌ترین نوع مژه مصنوعی به شکل نواری یا یکسره تولید می‌شوند. مژه مصنوعی نواری در مدل، شکل و رنگ‌های متنوع و جذابی در بازار موجود است. دو نوع متفاوت مژه استریپ طرف‌داران زیادی دارند.

نوع معمولی روی نوار مشکی و نسبتاً ضخیمی قرار گرفته است. این مدل مژه‌ها هنگام استفاده از خط چشم مشکی بسیار ایده‌آل هستند. هرچند ممکن است هنگام استفاده از آنها چشم‌ها حالت غیرطبیعی پیدا کنند.

در نوع دوم مژه‌های استریپ، مژه‌ها روی نوار نامرئی قرار گرفته‌اند. به همین علت حالت طبیعی تری به چشم‌ها می‌دهند. این مژه‌ها در دو نوع کامل و نیمه تولید و عرضه می‌شوند. از متریال پلاستیک در ساخت و تولید آنها استفاده می‌شود. بسیار محکم هستند و ظاهری فانتزی و جذاب به چهره شما می‌دهند.  نوع کامل این مدل مژه مصنوعی سنگین‌تر از بقیه نمونه‌ها هستند. نصب و چسباندن مژه مصنوعی کامل راحت‌تر از مدل تکی است و نیاز به مهارت چندانی ندارد.

مژه مصنوعی نواری نیمه روی نوار کوتاه و به عبارتی نیمه قرار گرفته‌اند. این مدل مژه مصنوعی برای چشم‌های گرد و نزدیک به هم تعادل ایجاد می‌کنند. مژه مصنوعی نواری نیمه به مژه دو سوم معروف هستند و توجه مخاطب را به گوشه‌های خارجی چشم جلب می‌کنند. گیرا و کشیده کردن چشم‌ها  از قابلیت‌های این نوع مژه‌هاست.

مژه مصنوعی مغناطیسی یا مگنتی

در مژه مصنوعی مغناطیسی یا مگنتی از آهنربا برای نصب و چسباندن روی پلک‌ها استفاده می‌شود. مژه‌های مغناطیسی دولایه هستند و آهنربای ظریفی بین آنها تعبیه شده است. بسته به تراکم و تعداد مژه‌ها، تعداد آهنرباهای کوچک بین ۳ تا ۴ عدد به‌ازای هر پلک است.

در مژه‌های مگنتی شما دیگر دردسر چسب، ایجاد حساسیت و نگرانی بابت کثیف شدن پلک‌های خود را ندارید. این مژه‌ها برای افراد مبتدی که برای اولین‌بار از مژه مصنوعی استفاده می‌کنند، بسیار عالی هستند.

نحوه چسباندن آنها روی پلک به این صورت است که ابتدا لایه بالایی را روی خط چشم و بالای مژه‌های طبیعی خود می‌گذارید، سپس لایه پایینی را زیر مژه‌هایتان قرار می‌دهید. مژه مصنوعی مگنتی به دلیل دولایه بودن، مژه‌هایتان را پرپشت نشان می‌دهند؛ بنابراین برای افرادی با مژه‌های پرپشت زیاد مناسب نیستند و آرایش آنها را غیرطبیعی نشان می‌دهند.

انواع مدل‌های کامل، نیمه و دانه‌ای یا خوشه‌ای مژه مگنتی در بازار وجود دارد.

مژه مصنوعی ابریشمی

در تولید و ساخت این نوع مژه‌ها از متریال ابریشم استفاده شده است. سبک‌وزن، ضخیم‌تر و نرم‌تر از مژه‌های مصنوعی معمولی هستند. مژه مصنوعی ابریشمی در طول و ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شوند و ماندگاری طولانی دارند.

مژه مصنوعی سه‌بعدی

از پرطرف‌دارترین نوع مژه مصنوعی در سال‌های اخیر هستند. خاصیت این نوع مژه‌ها، طبیعی جلوه‌دادن حالت چشم و پرپشت کردن مژه‌هاست. در ساختار مژه مصنوعی سه‌بعدی از تارهای بسیار نازک و انعطاف‌پذیری استفاده شده است. به همین دلیل گران‌تر از سایر نمونه‌های مژه مصنوعی هستند. متریال و مواد استفاده در مژه مصنوعی سه‌بعدی ترکیبی از الیاف مصنوعی، ابریشم و موی روباه است.  ناگفته نماند مدل‌های چهاربعدی، پنج‌بعدی و غیره نیز توسط برندهای مختلف تولید و ساخته می‌شوند.

مژه مصنوعی مناسب حالت هر چشم

چشم‌های ریز

افرادی با چشم‌های ریز در انتخاب مژه مصنوعی باید دقت بیشتری داشته باشند. برخی افراد تصور می‌کنند، استفاده از مژه‌های پرپشت و بلند برای این‌گونه چشم‌ها مناسب است. باید بگوییم این تصور کاملاً اشتباه است. زیرا باعث می‌شوند چشم‌ها ریزتر و غیرطبیعی به نظر بیایند.

چشم‌های درشت

استفاده از مژه‌های پرپشت و بلند بهترین گزینه برای افرادی با چشم‌های درشت است. زیرا باعث می‌شود چشم‌های آنها جلوه زیبایی به خود بگیرند. خصوصاً در مورد افرادی که چشم آنها آن‌قدر درشت است که بخش سفید دور عنبیه آنها کاملاً دیده می‌شود. به‌کارگیری مژه مصنوعی با طول بلند و قوس و تراکم در بخش میانی به طرز خارق‌العاده‌ای چشم‌های آنها را گیرا و جذاب می‌کند.

چشم‌های پف‌دار

افرادی با چشم‌های پف‌دار یا پلک افتاده وقتی چشمان آنها باز می‌شود، به طور طبیعی یک‌لایه از پلک آنها روی خط مژه قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر پشت پلک آنها به طور کامل پوشانده می‌شود. استفاده از مژه مصنوعی بلند با تراکم بالا در بخش مرکزی بهترین مدل برای این‌گونه چشم‌هاست. زیرا برای چشم پف‌دار عمق ایجاد کرده و ظاهر افتادگی پلک را تا حدی کاهش می‌دهد.

چشم‌های بادامی

اگر چشم‌هایی بادامی‌شکل دارید، باید بگوییم خیلی خوش‌شانس هستید زیرا هر نوع مژه مصنوعی به چشمتان می‌آید. فقط برحسب سلیقه و ذوق خود برای هر مراسم و مهمانی و طبق آرایش مدنظرتان، یکی از انواع مژه‌ها را برای چشمان خود انتخاب کنید.

چشم‌های کشیده

افرادی با چشم‌های کشیده از مژه‌هایی استفاده کنند که در بخش مرکزی آن پرپشت و بلندتر بوده و از دو طرف کوتاه باشند. این نوع مژه مصنوعی به چشم‌ها عمق داده و آنها را گردتر نشان می‌دهند.

چشم‌های گرد

استفاده از مژه‌های گوشه‌دار که چشم‌ها را گربه‌ای و کشیده نشان می‌دهند، بهترین محصول برای افرادی با چشم‌های گرد است.

نکاتی برای سلامتی چشم هنگام استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از هرگونه ابزار آرایشی که از مواد غیرطبیعی تولید می‌شوند، معایب و عوارضی دارد. اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان سلامت آن عضو را تأمین کرد. در مورد مژه مصنوعی نیز باید چند نکته را به شما گوشزد کنیم تا دچار عوارض جانبی آن نشوید:

  • هیچگاه از مژه مصنوعی دیگران استفاده نکنید و مژه مصنوعی استفاده شده خود را هم به دیگران ندهید.
  • مژه‌ها ابزاری یکبار مصرف هستند، بعد از استفاده و پاک‌کردن آرایش از صورت، آنها را دور بیندازید.
  • مژه‌هایی که قبلاً استفاده شده، حتی اگر نو و تمیز به نظر بیایند مجدد به چشم خود نزنید.
  • افرادی که از لنز استفاده می‌کنند، از زدن مژه مصنوعی اجتناب کنند.
  • در پایان روز یا بعد از چند ساعت استفاده از مژه‌ها آنها را از روی چشم بردارید و به چشمان خود استراحت دهید.
  • حداکثر زمان استفاده از مژه مصنوعی ۱۲ ساعت است.
  • چنانچه بعد از استفاده مژه مصنوعی، چشمان شما دچار خارش، قرمزی، ورم یا روی پوست اطراف چشمانتان حساسیت به وجود آمد، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • بعد از نصب و چسباندن مژه مصنوعی، ریمل نزنید.

نکات مهم هنگام استفاده از مژه مصنوعی

  • مژه مصنوعی را از برندهای معتبر موجود در فروشگاه‌های آنلاین یا فیزیکی خریداری کنید.
  • از خرید مژه‌هایی که خیلی فر خورده‌اند و حالت غیرطبیعی به آرایش و چهره شما می‌دهند، اجتناب کنید.
  • اگر به مژه مصنوعی عادت ندارید، مژه‌های خیلی سنگین خریداری نکنید.
  • چسب مشکی جایگزین خوبی برای چسب مژه شفاف است.
  • بهتر است افراد مبتدی از چسب بی‌رنگ و نامرئی برای چسباندن مژه مصنوعی خود استفاده کنند تا اگر دچار اشتباه و خطایی شدند، ردی از آن در ظاهرشان مشخص نباشد.
  • چسب‌های تیره بهترین محصول برای افراد حرفه‌ای است. زیرا مانند خط چشم مشکی می‌توانند از آن بهره ببرند.
  • از چسب مرغوب با ماندگاری بالا برای چسباندن مژه مصنوعی استفاده کنید.
  • حالت طبیعی مژه‌های انسان دارای انحنا و قوس است؛ بنابراین مژه‌های کاملاً صاف و یک اندازه نخرید.
  • اگر موها و پوست طبیعی‌تان روشن است، به‌جای مژه‌های مشکی تند از مژه‌های قهوه‌ای‌رنگ استفاده کنید.
  • برخی از چسب مژه‌ها دارای لاتکس هستند، اگر به این ماده حساسیت دارید، نمونه‌های فاقد لاتکس تهیه کنید.

جمع‌بندی:

مژه مصنوعی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی – بهداشتی است. این محصول آرایشی با تنوع زیاد برای انواع چشم در سراسر جهان طرف‌داران زیادی دارد. نمونه‌های مختلفی از مژه‌های مصنوعی مورداستفاده بانوان برای آرایش روزانه و برخی برای مراسم‌ها و مهمانی‌های خاص استفاده می‌شود.

تناسب نوع مژه با نوع آرایش و حالت طبیعی چشم‌ها، در افزایش زیبایی چشم‌ها بسیار تأثیرگذار است. زیرا از حالت عروسکی و مصنوعی جلوه‌دادن چهره شما جلوگیری می‌کند. مژه مصنوعی برای افرادی با مژه‌های کوتاه بسیار مناسب است. اما این به معنای استفاده از مژه‌های بلند و غیرمتعارف نیست. بلکه باید مژه‌ها را با اندازه مژه طبیعی خود و حالت چشم‌ها تطبیق داد. امیدواریم با استفاده از نکات گفته شده در این نوشتار توانسته باشیم به شما در خرید مژه مصنوعی مناسب کمک کرده باشیم.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: مژه های مصنوعی چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.