تندرستی و سلامتی

قدم های سالمی که می توانید همین حالا بردارید

قدم های سالمی که می توانید همین حالا بردارید؟ این یک سوالی است که معمولا کمتر به آن توجه می شود. زندگی سالم در مورد مواردی مانند انرژی بیشتر و استرس کمتر است – و امکان دسترسی به آن نیز وجود دارد. سرمایه گذاری در سلامتی شما کاری سخت نیست. تغییرات کوچک می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

این تغییرات همچنین می تواند به شما کمک کند شانس بروز مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش دهید. و همین الان می توانید شروع کنید.

قدم های سالم زندگی با سرمایه گذاری در خود

باقی ماندن در ردیف بالای جدول سلامتی، بسیار فراتر از مراقبت در مواقعی است که احساس خوبی ندارید. برای معاینات منظم به پزشک مراجعه کنید. حتی دندانپزشک و چشم پزشک خود را فراموش نکنید. این معاینات می تواند به پیدا کردن بیماری ها در اوایل یا حتی قبل از شروع کمک کند. آزمایشاتی که نیاز دارید به مواردی مانند سن، جنسیت، سابقه خانوادگی و سیگار کشیدن یا ورزش بستگی دارد.

پزشک شما ممکن است بخواهد این موارد را بررسی کند:

سطح کلسترول

فشار خون بالا

سرطان دهانه رحم

سرطان روده بزرگ

سرطان پستان

سرطان پروستات

پوکی استخوان

لگد زدن به عادات بد با محدود کردن

سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو به هر روشی می تواند باعث سرطان ریه و سایر مشکلات جدی سلامتی شود. هرچه زودتر سیگار را ترک کنید، بهتر است.

مصرف زیاد الکل می تواند به کبد شما آسیب برساند و باعث ایجاد برخی انواع سرطان شود.اگر از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنید در مصرف الکل تجدید نظر کنید.

بیشتر حرکت کنید، حتی اگر فقط کمی باشد

لازم نیست وزنه های سنگین را بلند کنید یا برای ماراتن ها تمرین کنید. می توانید حرکات ورزشی را در فعالیت های عادی خود نیز انجام دهید. به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، یا هنگام خرید از هر راهروی فروشگاه مواد غذایی پایین بروید.

می توانید با ۵ دقیقه پیاده روی در روز به آرامی ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. هر هفته ۵ دقیقه اضافه کنید و بعد از ۲ ماه، ۱۵۰ دقیقه در هفته وارد سیستم می شوید (۳۰ دقیقه در روز ، ۵ روز در هفته) – مقدار توصیه شده ورزش است. اگر پیاده روی برای شما مورد پسند نیست، شنا یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.

یک صفحه بهتر بسازید

غذاهای مناسب می توانند به شما کمک کنند مشکلات سلامتی را دفع کنید و حتی به شما کمک می کند زندگی طولانی تری داشته باشید. برخی از نقاط شروع عبارتند از:

بخشی از غذای روزانه خود را به سبزیجات و میوه اختصاص دهید.

غلات سبوس دار را به جای نان سفید و برنج سفید انتخاب کنید.

به جای گوشت قرمز به سراغ ماهی، مرغ، لوبیا و آجیل بروید.

از نوشیدنی های شیرین صرف نظر کنید و به جای آن از آب و نوشیدنی های طبیعی استفاده کنید.

بیشتر وعده های غذایی خود را در خانه بخورید تا بتوانید مواد تشکیل دهنده را کنترل کرده و میزان نمک غذای خود را پیگیری کنید.

زیاد چشم بسته باشید

یک سوم ما خواب کافی نداریم و برای سلامتی به آن نیاز داریم. بیشتر بزرگسالان باید هر شب ۷ تا ۹ ساعت وقت بگیرند. برای به دست آوردن آنچه نیاز دارید، در یک زمان مشخص بخوابید و حتی در آخر هفته ها در همان بازه زمانی مشخص شده بیدار شوید. اتاق خواب خود را ساکت، تاریک و در دمای مناسب نگه دارید.

شاید بررسی ایمیل و تماشای تلویزیون قبل از خواب وسوسه انگیز باشد، اما این می تواند مانع استراحت خوب شما شود. هوشمندانه است که تلویزیون، تلفن و تبلت را از اتاق خواب خارج کنید. و ساعاتی قبل از خواب از سیگار، کافئین و وعده های غذایی بزرگ خودداری کنید.

قدم های سالم زندگی با مدیریت استرس

کار، خانواده و هر چیز دیگری که در زندگی شما قرار دارد. می تواند موجب استرس طبیعی شما شود و شما احساس کنید از تمامی جهات مورد فشار روحی و روانی قرار گرفته اید. این نوع استرس می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و مهم است کارهایی انجام دهید که شما را خوشحال کند، خواه این باغبانی باشد، یوگا، موسیقی پخش کنید یا اثری هنری خلق کنید. ورزش، خنده و معاشرت می تواند به کاهش استرس کمک کند.

قدم های سالم با پیدا کردن دوستان جدید

افرادی را که دوستشان دارید و در علایق شما مشترک هستند پیدا کنید و به گروه ها بپیوندید. اگر اهل مطالعه شدید هستید عضو یک کتابخانه شوید و در کمپین های کتاب خوانی و نویسندگی شرکت کنید. عاشق فیلم ها هستید؟ دنبال کلوپ فیلم باشید. در عرصه هایی که دوست دارید داوطلب باشید. داوطلب بودن به شما امکان می دهد کارهای خوبی برای جامعه خود انجام دهید و به شما فرصتی می دهد تا با افراد در هر سنی ملاقات کنید.

ذهن خود را به چالش بکشید

مواردی مانند جدول کلمات متقاطع، سودوکو و شطرنج برای مغز شما مفید هستند. برای تقویت قدرت مغزی خود به یادگیری و امتحان چیزهای جدید ادامه دهید. این ممکن است به شما در کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

منابع

ترجمه شده از سایت وب ام دی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.