تندرستی و سلامتی

خوب خوابیدن در شب می تواند افسردگی شما را تسکین دهد

خواب خوب می تواند قسمت مهمی از برنامه شما برای کنترل افسردگی باشد. هنگامی که به خوبی استراحت کنید، نه تنها انرژی بیشتری خواهید داشت، بلکه ممکن است دید خوش بینانه تری به زندگی و تمرکز بهتر داشته باشید.

دلیل آن این است که خواب تقریباً چیزی فراتر از استراحت کردن است. در عمیق ترین مرحله، سیستمی را که با میکروب ها مبارزه می کند و بدن شما را سالم نگه می دارد، شارژ می کند. خواب مناسب توانایی شما در یادگیری و به خاطر سپردن موارد را افزایش می دهد. و این مورد نقش زیادی در بهزیستی عاطفی شما بازی می کند. توجه داشته باشید از آنجا که خواب و افسردگی هر دو بر روی مغز شما تأثیر می گذارند، می توانند تأثیرات بزرگی بر روی یکدیگر داشته باشند.

پیوند خواب و افسردگی

مشکلات خواب اغلب یکی از اولین نشانه های افسردگی است. و این دو به هم گره خورده اند. به سختی می توان آنها را از هم جدا کرد. ممکن است به دلیل خواب ضعیف افسرده شده باشید. یا ممکن است خیلی ضعیف بخوابید چون افسرده اید.

پزشکان مطمئن نیستند که این دو دقیقاً چگونه روی یکدیگر تأثیر می گذارند. اما حتی مشکلات جزئی خواب نیز می تواند روحیه شما را پایین بیاورد. با گذشت زمان ممکن است خیلی آهسته اتفاق بیفتد که حتی متوجه آن نشوید. و هرچه مسئله ای مانند بی خوابی جدی تر شود. احتمال افسردگی شما بیشتر می شود.  

در جهت دیگر، افسردگی ممکن است به این معنی باشد که شما به سختی به خواب می روید. یا اغلب در طول شب بیدار می شوید. حتی می تواند مدت زمانی را که در مراحل مختلف خواب می گذرانید را تغییر دهد.

این دو مورد با هم می توانند چرخه ای ایجاد کنند که شکستن آن دشوار باشد. خواب ضعیف، درمان افسردگی را دشوارتر می کند.

درمان های معمول برای افسردگی، مانند داروها و درمان شناختی رفتاری، ممکن است برای افرادی که مشکل خواب دارند موثر نباشد.  

اگر شما از مشکلات خواب خود مراقبت نکنید. حتی در صورت درمان کامل نیز، افسردگی بازگشت پذیر است. پزشک ها می توانند در هر دو مورد به شما کمک کنند. و مراحل زیادی وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید. تا خواب بهتری داشته باشید.

نکاتی برای خواب بهتر

همه چیز در مورد ایجاد و پایبند بودن به عادات خواب است. افسرده باشید یا نباشید، موارد مشابه هستند. صحنه را زود تنظیم کنید. خواب فقط مربوط به کاری نیست که شما شب انجام می دهید. سعی کنید:

در طول روز بیرون بروید. نور خورشید ریتم طبیعی خواب و بیداری شما را در مسیر درست نگه می دارد.

هر روز ورزش کنید. این به شما کمک می کند بیشتر بخوابید و راحت تر از خواب بیدار شوید.

وعده های غذایی خود را هر روز تقریباً در یک ساعت مشخص بخورید. از خوردن غذاهای سنگین یا ادویه دار نزدیک به زمان خواب خودداری کنید.

چرت را حداکثر بین فاصله زمانی ۲۰-۳۰ دقیقه نگه دارید. و چرت زدن را فقط در اوایل یا اواسط بعد از ظهر سر مشق خود قرار دهید.

مصرف الکل ، کافئین و سیگار را محدود کنید.

آرامش داشته باشید و مکان های دنج را برای استراحت انتخاب کنید. با یک تختخواب راحت و یک اتاق خنک شروع کنید.

اتاق خواب خود را فقط برای خواب استفاده کنید.

تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی را از اتاق بیرون بیاورید. نور حاصل از آنها با سطح ملاتونین، هورمون کلیدی خواب، مخلوط می شود.

تا جایی که می توانید آنجا را ساکت نگه دارید. این بدان معناست که هیچ رادیو، تلفن، لپ تاپ یا هر چیز دیگری که وزوز کند، بوق بزند یا زنگ بزند وجود نداشته باشد.

با پرده های سنگین یا کرکره های تاریک اتاق خود را تاریک کنید.

یک برنامه شبانه داشته باشید. انجام دستورات زیر بهترین حالت برای شروع یک خواب عمیق است.

هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید. حتی آخر هفته ها این کار را انجام دهید. 

یک ساعت خوب به خودتان بدهید تا قبل از خواب آرام شوید. غسل کنید، به موسیقی آرام گوش دهید، یا کتاب بخوانید. و چراغ ها را کم کم خاموش کنید.

برخی از تکنیک های آرام سازی را امتحان کنید. مراقبه و تنفس عمیق می تواند به آرامش ذهن کمک کند.

منابع

Translation from the site

https://www.webmd.com/depression/depression-good-sleep#2-4

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.