تندرستی و سلامتی

افسانه های رایج در مورد کاهش درد آرتریت را باور نکنید.

از افسانه تا واقعیت. چگونه درد آرتریت را کاهش دهیم؟

تقریباً یک چهارم کل بزرگسالان در جهان آرتریت دارند. اما بسیاری از افسانه ها در مورد بهترین راه ها برای کاهش درد آرتریت وجود دارد.

دکتر هانی هابال بعنوان یک روماتولوژیست می گوید: “بیشتر مردم یک یا چند تصور غلط در مورد آنچه باعث آرتریت می شود یا چه چیزی به کاهش درد آرتریت کمک می کند، باور دارند .”

تمایز بین افسانه و واقعیت در مورد آرتریت می تواند کمک زیادی به افراد در مدیریت درد آرتریت کند. در اینجا چند افسانه و حقایق رایج برای از بین بردن آنها آورده شده است.

افسانه: استامینوفن (تیلنول) درمان خوبی برای درد آرتریت نیست.

واقعیت: اگر استامینوفن به درستی مصرف شود، یک مسکن بی خطر و موثر برای بسیاری از افراد مبتلا به درد آرتریت است.

در مقابل داروهایی مانند ایبوپروفن در صورت مصرف طولانی مدت می توانند خطرات جدی فشار خون و سلامت کلیه را به همراه داشته باشند.

دکتر هابال می گوید: “استامینوفن یک راه ایمن و موثر برای کاهش درد آرتریت است، حتی اگر در دوره های طولانی مصرف شود.”

سایر گزینه های پزشکی عبارتند از کرم های موضعی، چه بدون نسخه و چه با نسخه.  دکتر هابال می گوید که اینها می توانند به خوبی عمل کنند و عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای خوراکی داشته باشند.

افسانه: استفاده از بریس یا آتل ۲۴ ساعته در یک مفصل ناراحت کننده مانند آرنج به بهبود علائم کمک می کند.

واقعیت: استفاده از بریس یا آتل برای مدت طولانی می‌تواند مفاصل و ماهیچه‌ها را بی‌حرکت کند. دکتر هابال می گوید که ورزش و حرکت بهترین «دارو» برای درد آرتریت است.

در مورد آرتریت، عبارت «از آن استفاده کن یا از دست بده» مناسب است. مردم باید فعال بمانند و می توانند برای کمک به تحرک و قدرت به یک فیزیوتراپ مراجعه کنند.

افسانه: واکسن ها باعث آرتریت می شوند.

واقعیت: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن ها باعث درد آرتریت می شوند وجود ندارد.

دکتر هابال میگوید: “افراد می توانند دردهای موقتی را به عنوان یک عارضه جانبی یا پاسخ ایمنی به واکسیناسیون تجربه کنند، اما این آرتریت نیست و در مدت کوتاهی برطرف می شود.”

افسانه: فقط جراحی می تواند درد آرتریت را تسکین دهد.

واقعیت:  اولین گزینه‌ها برای درد آرتریت، بسیاری از راه‌های غیرتهاجمی برای درمان درد هستند: ورزش، رژیم غذایی، مکمل‌ها و داروها. در حالی که جراحی می تواند در موارد شدید یک راه حل باشد. مدیریت غیر تهاجمی آرتریت ارجح است.

دکتر هابال می گوید: “بیشتر مردم برای آرتریت نیازی به جراحی ندارند. ورزش، رژیم غذایی سالم و مدیریت استرس می تواند کمک زیادی به دور نگه داشتن درد کند.”

افسانه: ویتامین ها و مکمل ها نمی توانند به درد آرتریت کمک کنند.

واقعیت: چندین مکمل وجود دارد که برای سلامت عمومی مفید هستند و می توانند به آرتریت کمک کنند.

دکتر هابال می گوید: “ویتامین D سیستم ایمنی را تقویت می کند و التهاب را کاهش می دهد.  اکثر مردم کمبود ویتامین D دارند و می توانند از مصرف مکمل بهره ببرند. او توصیه می کند که بیشتر افراد مبتلا به آرتریت روزانه یک دوز نگهدارنده ویتامین D را بدون نسخه، مصرف کنند.

اسیدهای چرب امگا ۳، یکی از «چربی‌های خوب» را می‌توان در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا یا آووکادو یا به شکل مکمل اضافه کرد.

نشان داده شده است که زردچوبه درد آرتریت را کاهش می دهد. این ادویه را می توان به غذا اضافه کرد یا به عنوان مکمل مصرف کرد.

افسانه: جوانان نمی توانند به آرتروز مبتلا شوند.

واقعیت: آرتریت تنها یک بیماری ناشی از پیری یا آسیب نیست.

دکتر هابال می گوید: “آرتریت روماتوئید در افراد جوان تشخیص داده می شود و ممکن است علائم شدیدی را تجربه کنند.”

افسانه: غذاهایی که می خورید تاثیری بر آرتروز ندارند.

واقعیت: یک رژیم غذایی سالم، مانند رژیم غذایی مدیترانه ای – سرشار از سبزیجات، میوه ها و غذاهای کامل – می تواند التهاب و درد را کاهش دهد.

دکتر هابال می گوید: “غذاهای فرآوری شده و غذاهای سرخ شده التهاب را افزایش می دهند، که می تواند درد را تشدید کند. مردم باید از آن غذاها اجتناب کنند.”

او همچنین می گوید که از دست دادن حتی مقدار کمی وزن می تواند درد را کاهش دهد. و سایر علائم آرتریت را بهبود بخشد. یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. کاهش وزن یکی از راه های برتر برای کاهش بار روی مفاصل است.

دکتر هابال می گوید: این امر به ویژه در حال حاضر مهم است، زیرا بسیاری از افراد به دلیل همه‌گیری وزن اضافه کرده‌اند.

افسانه: فیبرومیالژیا آرتریت است.

واقعیت: در حالی که درد می تواند مشابه باشد، فیبرومیالژیا به سیستم عصبی شما حمله می کند، در حالی که آرتریت به مفاصل شما حمله می کند.

راه های دیگر برای به حداقل رساندن آرتروز:

کنترل استرس می تواند جزء مهمی برای کاهش درد ناشی از آرتریت خودایمنی به ویژه و همچنین درد ناشی از فیبرومیالژیا باشد.

دکتر هابال می گوید: استرس تا حد زیادی بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.  یادگیری مهارت های مقابله با استرس می تواند تأثیر آن بر سلامتی، به ویژه درد را به حداقل برساند.

اولین قدم برای مدیریت درد و علائم آرتریت، مراجعه به ارائه دهنده مراقبت های اولیه است. ارائه‌دهنده شما می‌تواند درباره سابقه سلامتی شما اطلاعات بیشتری کسب کند. شما را معاینه کند و آزمایش‌هایی (مانند آزمایش خون) برای تعیین نوع و شدت آرتریت بیان کند.

همچنین ممکن است به یک ارائه دهنده متخصص در آرتریت، مانند روماتولوژیست ارجاع داده شوید. ارائه‌دهنده می‌تواند آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های تخصصی‌تری را برای رسیدن به دلایل اصلی انجام دهد و بهترین ابزارهای مدیریتی را توصیه کند.

لطفا” نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: ” افسانه های رایج در مورد کاهش درد آرتریت را باور نکنید. ” برای ما ارسال کنید!

منبع: OSF

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.