آرایشی

تاریخچه و دانستنی های ریمل

چشم پنجره روح است و از زمان طلوع تمدن مدرن بشری ، مردم می خواستند راهی برای زیباتر شدن چشم و مژه های خود داشته باشند. نمونه های اولیه این تلاش ها را می توان در حفاری های باستان شناسی در چندین تمدن باستان (مانند بین النهرین و آشور ، جایی که از گرد و غبار سنگ های قیمتی آسیاب شده برای تزئین لب و چشم زنان استفاده می شد) یافت، اما انقلاب واقعی ریمل مژه و ابرو (لوازم آرایشی مربوط به چشم) از مصر باستان آمده است .

در آنجا، شرایط سخت کویری مردم (و به ویژه اشراف ثروتمند) را مجبور می کرد تا راه حلی برای محافظت از صورت و بدن خود در برابر ورود عناصر بیرونی بیابند. پس از قرن ها و هزاره ها، جامعه مصر به آرامی تکنولوژی مد را ایجاد کرد آنها مد را راهی برای تکریم اعتقادات خود می دانستند و اکثر مردم به طور منظم از آن استفاده می کردند. محصولات مژه و پلک از ماده ای به نام سرمه (یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی در خاورمیانه باستان و مدرن) شروع می شود، سپس از زغال چوب یا دوده، عسل، آب و به طرز عجیبی از مدفوع تمساح ساخته می شود) آنها از آن برای تیره شدن چشم ، مژه و ابرو استفاده می کردند.

استفاده از ریمل تا جایی پیش رفت که محصولات آرایشی و لباس های ظریف بخشی جدایی ناپذیر از زندگی زنان در طبقات متوسط ​​و بالای اجتماعی در سر تا سر جهان شد. سبک های آرایشی پیچیده، مد و تبلیغات عمومی لوازم آرایشی زنان را مجبور می کرد که چند ساعت در روز را برای آرایش صورت خود صرف کنند.

اما بسته بندی ریمل هایی که امروزه تنها پس از پایان دوره مد ویکتوریا در دسترس عموم قرار گرفت در سال ۱۹۱۳ بود که شیمی دان و عطرساز فرانسوی برای اولین بار ریمل مایع غیر سمی ساخت. این محصولات عالی نبودند، کثیف و ناسازگار بودند ، اما توانستند محبوبیت دیوانه واری در سراسر اروپا پیدا کنند. پذیرش نام ریمل مژه و ابرو در سراسر جهان از ذهن تی ال ویلیامز ناشی شد که بسته بندی و فرمول بسیار مشابه ریمل امروزی را طراحی کرد، اما او موفق شد آن را بهتر به بازار عرضه کند و سرانجام شرکت خود “Maybelline” را که حتی امروز به ریمل مژه و ابرو معروف است ، تشکیل دهد.

ریمل مژه و ابرو مدرن تنها پس از تبلیغ و بازاریابی بی وقفه توسط هلنا روبنشتاین (۱۸۷۰ – ۱۹۶۵) که یکی از ثروتمندترین زنان قرن ۲۰ بود، محبوبیت پیدا کرد. نفوذ و تبلیغات مداوم وی توسط بازیگران مختلف سینما در دهه های ۱۹۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ باعث شد که ریمل مژه و ابرو در هر شرایطی و تقریباً بعنوان کالایی مهم، در هر سبک و مد از نظر اجتماعی قابل قبول باشد.

Translated from the site

“historyofcosmetics.net “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.