تندرستی و سلامتی

۱۰ نکته برای کاهش فرسودگی شغلی هنگام کار در منزل

آیا به دنبال راهکاری برای کاهش فرسودگی شغلی هنگام کار در منزل هستید؟ برای یافتن پاسخی جامع، با ما همراه باشید!

برای تعداد فزاینده ای از افراد، کار در خانه از چیزی کوتاه مدت به یک تغییر بسیار طولانی تر، شاید حتی دائمی تبدیل شده است. تازگی کار در خانه هفته ها یا حتی ماه هاست که برای همه انسان ها از بین رفته است. اما استرس های منحصر به فرد یک دفتر خانگی باعث افزایش احساس فرسودگی می شود. استراحت ذهنی ما به همان اندازه استراحت جسمی ما مهم است و به عنوان ارگونومیست ها تشخیص می دهیم که این دو بسیار به هم مرتبط هستند. تحقیقات نشان می دهد عوامل استرس زای روانی اجتماعی سبب افزایش ایجاد درد و اختلالات اسکلتی عضلانی می شود.

در اینجا چند نکته و ترفند از ۲۵ سال کار و تحقیقات ما در خانه بیان شده است:

در جایی که آرامش دارید کار نکنید.

وجود یک فضای اداری در اتاق خانواده یا اتاق خواب می تواند جدایی کار از زندگی در خانه را دشوارتر کند. در حالی که سعی در استراحت یا خواب دارید، منظره رایانه شما در آن اتاق می تواند نشانه کار دیگری باشد که می توانید انجام دهید.

در آخر ساعت کاری روز در را ببندید.

این کار برای افرادی که جایی برای یک دفتر کار اختصاصی ندارند سخت است. در این شرایط، یک قفسه، کابینت یا فضای کمد ایجاد کنید که بتوانید مانیتور و صفحه کلید خود را در آن جای دهید. این یک سیگنال عملی و بصری روشن ایجاد می کند که کار برای روز تمام شده است، دقیقاً مانند بستن درب دفتر کار.

جهت کاهش فرسودگی شغلی بر هدیه ها تأکید کنید.

کار در خانه هم دردسر دارد و هم فواید. مزایا را شناسایی کرده و بر آنها تأکید کنید. شاید داشتن زمان کافی برای تغییر لباس در طول روزمثال خوبی باشد. استفاده مداوم از مزایا به ایجاد هماهنگی بهتر کار و زندگی کمک می کند.

برای شغلی که دارید لباس بپوشید.

کار در لباس های راحت سالن بدن سازی می تواند یک استراحت تازه باشد اما هر روز انجام آن می تواند قدیمی شود. اگر احساس انگیزه شما از حد معمول کمتر است، سعی کنید مانند رفتن به دفتر کار لباس بپوشید. پوشیدن لباس کار می تواند نشانه ای باشد که امروز یک روز کاری است. لباس های دیگر را برای تعطیلات آخر هفته و عصر کنار بگذارید تا به شما کمک کند زمان شخصی خود را از زمان کار خود جدا کنید.

در تعاملات اجتماعی بیشتر تلاش کنید.

دفتر محلی خود را برای دیدن مردم، گفتگو و صرف ناهار با هم فراهم می کند. این حمایت اجتماعی به خنثی کردن تأثیرات استرس کمک می کند. هنگامی که از خانه کار می کنید، ممکن است لازم باشد فعالانه به دنبال تعاملات اجتماعی اضافی باشید، حتی اگر فقط از طریق تلفن به دلیل محدودیت های فاصله اجتماعی باشد.

یک روال را حفظ کنید.

حتی اگر اکنون ساعت کار شما انعطاف پذیرتر است، یک روال ثابت تنظیم کنید. شروع، پایان دادن و حتی تعطیلات ورزشی در هر ساعت یک ساعت در هر روز به ایجاد مرز بین زندگی کاری و زندگی در خانه کمک می کند. فراموش نکنید که هر روز یک استراحت ناهار داشته باشید.

به جای استفاده از متن یا ایمیل با همکاران تماس بگیرید.

 اگر سوالی دارید، معمولاً برمی گردید و از همكاری كه كنار شما نشسته است می پرسید. به جای ارسال پیام فقط برای تماس تلفنی وقت بگذارید. این به شما کمک می کند احساس ارتباط بیشتری داشته باشید.

روزی را که کارها تمام شد به پایان برسانید.

همیشه یک کار دیگر وجود دارد. که می توانید انجام دهید. بعنوان مثال: همیشه یک ایمیل دیگر برای پاسخ دادن وجود دارد. اهداف خود را برای روز تعیین کنید. پس از پایان کار رایانه خود را خاموش کنید. همچنین تلفن کار خود را روی «مزاحم نشوید» تنظیم کنید و در را ببندید.

سخن پایانی در خصوص کاهش فرسودگی شغلی:

اگر همچنان استرس بیش از حد دارید یا احساس فرسودگی می کنید، با کسی که به او اعتماد دارید. تماس بگیرید و با او حرف بزنید. اگر از گفتگو با مدیر خود راحت نیستید. با همکاران و دیگر کارمندان تماس بگیرید.

این را بخوان، ۳ راه برای بهبود شیوه کار در خانه

منابع

ترجمه شده از سایت: همانتکنولوژی

دوست داریم نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع فوق برای ما ارسال کنید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.