آرایشی

۱۰ مزیت شگفت انگیز استفاده از عطرها

آیا از مزیت استفاده از عطرها کاملا آگاهید؟ آیا بوی بدن برای شما نیز آزار دهنده است؟ آیا دوست دارید برای آن جلسه مهم عطر مورد علاقه خود را مصرف کنید؟ خب، اگر می توانید با شرایط بالا ارتباط برقرار کنید، به این معنی است که شما عطر ها را دوست دارید! 

امروزه عطرها و دئودورانت ها محبوب هستند زیرا نه تنها به شما در مبارزه با بوی بدن کمک می کنند بلکه باعث تقویت روحیه شما می شوند. اما، آیا می دانید یک عطر چندین مزیت دیگر نیز دارد؟ عطرها می تواند به شما کمک کند تا استرس را از بین ببرید و بی خوابی را نیز درمان کنید! دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا ۱۰ مورد از مزیت برتر عطرها را بیاموزید.

۱- بوی خوش

خب، این یکی کاملاً واضح است. عطر ها در طول تاریخ عمدتا برای ایجاد بوی خوش استفاده می شدند. به شما در از بین بردن بوی نامطبوع بدن کمک می کند و بوی خوبی را در طول روز ایجاد می کنید.

۲- تقویت روحیه

یکی از مزایای اصلی استفاده از عطر، تقویت روحیه است. عطر به بالا بردن روحیه شما کمک می کند. همچنین می توانید از عطری استفاده کنید که روحیه شما را منعکس کند، تا بهتر جلوه کند. عطرها انواع مختلف بویی را برای حالات مختلف به شما می دهند. حتی می توانید با توجه به مناسبت ها از عطر استفاده کنید.

۳- اعتماد به نفس را افزایش می دهد

درست مانند یک لباس زیبا، یک عطر خوب می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و اطمینان حاصل کند که روز را بدون احساس آگاهی از بوی بدن خود پشت سر می گذارید. یک عطر خوشبو می تواند شخصیت شما را شگفت زده کند. توصیه می کنیم رایحه ای متناسب با شخصیت خود را انتخاب کنید که بتواند روحیه شما را برای مبارزه با مشکلات پیش رو در زندگی تقویت کند.

۴- مزیت استفاده از عطرها در جذاب تر کردن شما

حس بویایی یکی از مهمترین حواس پنجگانه است. بعضی اوقات، به راحتی می توانید به دلیل بویایی جذب شخصی خاص شوید. به یاد داشته باشید عطرها سرشار از فرمون هستند و باعث جذابیت شما می شوند.

۵- تبخال شکم

بسیاری از عطرها گاهی اوقات مانند یک ماده تمساح طبیعی عمل می کنند. انواع خاصی از عطرها حاوی فرمون ها هستند و دارای خواص تبخیری هستند. این موارد بیان شده توضیح می دهد که چرا شخصی به دلیل عطر و بو جذب دیگری می شود .

۶- سلامت را تقویت می کند

هیچ مدرک علمی برای اطمینان از اثر بخشی خواص تقویت کننده سلامت عطر وجود ندارد. با این حال، عطر به تقویت روحیه کمک می کند، که می تواند استرس و سایر مسائل مربوط به اضطراب را از بین ببرد. می توانید از رایحه مورد علاقه خود برای غلبه بر شرایط اضطرابی و بالا بردن روحیه خود استفاده کنید.

۷- باعث ایجاد خاطرات می شود

عطر همچنین می تواند محرک مهم یک خاطره شاد باشد. یعنی شخصی تمایل دارد افراد را با عطرهای مخصوص به آنها در ذهن خود نگه دارد. بسیاری از زنانی که از عطر مورد ستفاده مادرشان استفاده می کنند. این کار را برای زنده کردن خاطرات انجام می دهند.

هر وقت مسافرت هستید و با عطرهای جدید روبرو می شوید، امتحان کنید و آنها را بخرید. عطرهای مختلف هر تعطیلات را به شما یادآوری می کنند و به شما کمک می کنند آن لحظات را دوباره زنده کنید.

۸- آروماتراپی

عطر فواید آرامش بخشی و درمانی زیادی دارد. عطر مرکبات گل و ادویه های زمستانی به آرامش ذهن و آرامش بدن کمک می کند. این عطرها اطمینان از کنترل سطح استرس شما دارند.

۹- مزیت استفاده از عطرها در درمان بی خوابی 

یکی دیگر از اثرات درمانی عطر این است که به شما کمک می کند شب بهتر بخوابید. عطرها، که حاوی روغنهای اساسی هستند، می توانند به شما کمک کنند تا آرام باشید و از خواب آرام شبانه لذت ببرید .

۱۰-مزیت استفاده از عطرها در درمان سردرد

این یکی تعجب آور است! این یکی دیگر از اثرات درمانی عطر است. استفاده از عطر می تواند به شما کمک کند تا آن سردرد خسته کننده را درمان کنید. با این حال، این مورد برای عطرهایی که حاوی روغنهای اساسی هستند و باعث سردرد می شوند، ثابت شده نیست.

بنابراین، دفعه بعدی که از عطر استفاده می کنید. به یاد داشته باشید که این فقط باعث ایجاد بوی خوب نمی شود بلکه احساس بهتری نیز دارید.

اگر خوب بودن عطرها را تجربه کرده اید به ما بگویید. اگر از مزایای دیگر آنها می دانید، به ما اطلاع دهید! در زیر نظر بدهید دوست داریم بیشتر از شما بشنویم!

منابع

Translation from the site:

https://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-using-perfumes/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.