تغذیهتندرستی و سلامتی

فواید روغن سیاه دانه برای سلامتی

مقدمه:

روغن سیاه دانه در واقع برای مدیریت سلامتی مفید است، اما برای حفظ و بهبود زیبایی نیز عالی است. روغن سیاه دانه را می توان مصرف کرد یا به صورت موضعی برای کمک به بهبود پوست و مو استفاده کرد.

من به عنوان یک پرستار، برای درمان و کمک به سلامت بیماران به طب سنتی تکیه می‌کنم، اما همیشه از این که مردمان باستانی چگونه قرن‌ها از منابع طبیعی برای درمان بیماری ها استفاده کرده‌اند، در حیرت هستم.

روغن سیاه دانه یک مثال عالی است.  روغن سیاه دانه از درختچه ای گلدار به نام سیاهدانه گرفته می شود که در خاورمیانه، آسیای غربی و اروپای شرقی می روید.  میوه های این درختچه، دانه های سیاه ریزی تولید می کنند و برای هزاران سال مورد استفاده طب سنتی و آشپزی بوده اند.

توجه: هیچ یک از این اطلاعات نباید به عنوان توصیه مستقیم پزشکی در نظر گرفته شود. همیشه قبل از هر چیزی که در اینجا بحث شده است، با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود مشورت کنید.

هنگامی که در پخت و پز استفاده می شود، طعم روغن سیاه دانه شبیه زیره یا پونه کوهی است. همچنین از این دانه ها اغلب در تهیه نان و ترشی نیز استفاده می شود. روغن سیاه دانه می تواند جایگزینی عالی برای روغن های ناسالم باشد، به علاوه طعمی منحصر به فرد به غذا می بخشد.  سایر کاربردهای ساده سیاه دانه را بررسی کنید :

دانه های سیاه را روی نان تست شده با پنیر خامه ای بپاشید.

سیاه دانه های آسیاب شده را به سوپ و غذاهای سرخ شده تابه ای اضافه کنید.

با سایر ادویه ها ترکیب کنید تا ترکیبات ادویه ای خوشمزه را به دست آورید.

در حالی که سیاه دانه ها و روغن سیاه دانه طعم عالی دارند، فواید سلامتی و زیبایی آن ها توجه من را به خود جلب می کند.

فواید روغن سیاه دانه برای سلامتی:

فواید روغن سیاه دانه برای سلامتی چیست؟

یکی از مهمترین فواید روغن سیاه دانه خواص ضد التهابی آن است.  روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون، یک ترکیب آنتی اکسیدانی است. مطالعات نشان می دهد که این عنصر از روغن سیاه دانه ممکن است به کاهش تومورهای سرطانی کمک کند.  در اینجا برخی از فواید اضافی روغن سیاه دانه برای سلامتی آورده شده است .

فواید اضافی روغن سیاه دانه عبارت است از:

  • ضد التهاب
  • ضد میکروب
  • آنتی اکسیدان
  • آنتی هیستامین
  • ضد درد

به هضم غذا کمک می کند – هم به صورت دانه و هم به صورت روغن، سیاه دانه می تواند به کاهش گاز، نفخ و درد گوارشی کمک کند.

به مدیریت آرتریت روماتوئید کمک می کند – نشان داده شده است که روغن سیاه دانه التهاب را کاهش می دهد و درد مفاصل را مدیریت می کند.

به کنترل آسم کمک می کند – مطالعات کوچک نشان داده است که روغن سیاه دانه به کاهش التهاب کمک می کند و هیستامین هایی را که منجر به آسم می شوند مسدود می کند.

باروری را بهبود می بخشد – روغن سیاه دانه در کمک به مردان برای افزایش تعداد اسپرم و همچنین تحرک اسپرم نویدبخش است.

به کنترل دیابت کمک می کند – روغن سیاه دانه که همراه با انسولین استفاده می شود به کاهش هیپوگلیسمی برای مدیریت دیابت کمک می کند.

به حفظ فشار خون کمک می کند – یک مطالعه نشان می دهد که روغن سیاه دانه به افراد کمک می کند فشار خون خود را کاهش دهند، که می تواند از فشار خون بالا جلوگیری کند.

التهاب و سایر عوارض جانبی برخی از بیماری های پوستی را کاهش می دهد – روغن سیاه دانه به لطف خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن ممکن است به کاهش آکنه، اگزما و پسوریازیس کمک کند.

در مورد عوارض جانبی احتمالی روغن سیاه دانه با پزشک خود مشورت کنید.

اگر می خواهید درباره فواید روغن سیاه دانه برای سلامتی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا افزودن روغن سیاه دانه به رژیم غذایی شما می تواند کمک کننده باشد. در صورت تجویز بتابلوکرها یا رقیق کننده های خون ممکن است مصرف روغن سیاه دانه عوارضی داشته باشد. حتما قبل از استفاده از روغن سیاه دانه با پزشک معالج خود مشورت کنید، به خصوص اگر از داروهای تجویزی استفاده می کنید.

به خاطر داشته باشید که روغن سیاه دانه بیش از حد می تواند عوارض جانبی نامطلوبی بر کبد یا کلیه ها داشته باشد. اگر در حال حاضر بیماری کبد یا کلیوی را مدیریت می کنید، حتماً با پزشک خود در مورد استفاده از روغن سیاه دانه مشورت کنید تا میزان توصیه شده روزانه را که باید مصرف کنید، تعیین کنید.

فواید روغن سیاه دانه در زیبایی:

فواید روغن سیاه دانه در زیبایی

روغن سیاه دانه در واقع برای مدیریت سلامتی مفید است، اما برای حفظ و بهبود زیبایی نیز عالی است. روغن سیاه دانه را می توان مصرف کرد یا به صورت موضعی برای کمک به بهبود پوست و مو استفاده کرد. در اینجا چند روش هوشمندانه برای استفاده از روغن سیاه دانه در روال زیبایی شما آورده شده است.

از روغن سیاه دانه برای ماساژ بعدی خود استفاده کنید – افزودن روغن سیاه دانه به روغن ماساژ می تواند آبرسانی و رطوبت پوست را افزایش دهد.

شوره پوست سر خود را با روغن سیاه دانه درمان کنید- روغن سیاه دانه می تواند به کاهش پوسته پوسته های پوست تحریک شده کمک کند و پوست سر را مرطوب کند.

به درخشش موهایتان کمک کنید- روغن سیاه دانه می تواند به موهای شما کمک کند نرم، براق و به راحتی مدیریت شوند.

درمان زخم ها و اسکارها- روغن سیاه دانه، مانند روغن Emu و روغن کبد ماهی تخمیر شده ، می تواند به بهبود زخم ها و کاهش ظاهر زخم ها کمک کند. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی ممکن است به محافظت از زخم ها در حین التیام آنها نیز کمک کند.

روغن سیاه دانه هزاران سال است که برای سلامتی و زیبایی استفاده می شود و می تواند یک مکمل عالی برای جعبه آرایشی شما باشد.

منبع: سایت غذای قرمز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.