تندرستی و سلامتی

نمایش پرده ای علائم جسمی افسردگی

آیا می دانید علائم جسمی افسردگی چیست؟ علائم جسمی افسردگی تقریبا در اکثر انسان ها یکسان است و بعنوان یکی از بهترین راهکارهای شناسایی افسردگی در جهان می باشد. در اینجا ما به معرفی ۱۰ مورد از علائم جسمی افسردگی پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید و با این موارد آشنا شوید.

مشکلات خواب

افسردگی می تواند بدن و همچنین ذهن شما را تحت تأثیر قرار دهد. مشکل در خوابیدن یا بیدار ماندن در افراد افسرده معمول است. اما برخی ممکن است دریابند که بیش از حد چشم بسته اند. شما می توانید با کلیک در اینجا می توانید مطالبی در خصوص تاثیر خوب خوابیدن در در مان افسردگی را بیابید.

علائم جسمی افسردگی با درد قفسه سینه

این می تواند نشانه مشکلات قلبی، ریوی یا معده باشد. بنابراین برای رد این علل به پزشک مراجعه کنید. هرچند گاهی اوقات، این یک علامت افسردگی است.

افسردگی همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. بعلاوه، افرادی که دچار حملات قلبی شده اند بیشتر دچار افسردگی می شوند.

علائم جسمی افسردگی با خستگی شدید

اگر چنان احساس خستگی می کنید که برای انجام کارهای روزمره انرژی ندارید و حتی هنگامی که خواب کافی و یا زیادداشته اید. این ممکن است نشانه افسردگی شما باشد. افسردگی و خستگی در کنار هم باعث بدتر به نظر رسیدن هر دو حالت می شوند.

درد عضلات و مفاصل

زندگی مداوم با درد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

افسردگی همچنین ممکن است به درد منجر شود زیرا این دو بیماری پیام رسان های شیمیایی را در مغز به صورت مشترک دارند. افرادی که افسرده هستند سه برابر بیشتر در معرض درد منظم قرار می گیرند.

مشکلات گوارشی

مغز و سیستم هضم ما به شدت به هم متصل هستند، به همین دلیل بسیاری از ما هنگام استرس یا نگرانی دچار معده درد یا حالت تهوع می شویم.

افسردگی می تواند شما را در بروز مشکلات روده نیز وارد کند – باعث حالت تهوع، سوء هاضمه، اسهال یا یبوست می شود.

علائم جسمی افسردگی با بروز سردرد

یک مطالعه نشان می دهد که افراد مبتلا به افسردگی، سه برابر بیشتر دچار میگرن می شوند و افراد مبتلا به میگرن پنج برابر بیشتر دچار افسردگی می شوند.

تغییرات در اشتها یا وزن

برخی از افراد هنگام افسردگی احساس گرسنگی کمتری می کنند. یا نمی توانند دست از غذا خوردن بردارند. نتیجه آن می تواند افزایش یا کاهش وزن همراه با کمبود انرژی باشد. افسردگی کاملا با اختلالات غذا خوردن مانند بی اشتهایی یا پرخوری مرتبط است.

کمردرد

وقتی کمر درد به طور منظم به شما آسیب برساند، ممکن است به شدت ابتلاء افسردگی کمک کند. و افرادی که افسرده هستند ممکن است چهار برابر بیشتر دچار درد شدید و ناتوانی در گردن یا کمر شوند.

آشفته و بی قرار

مشکلات خواب یا سایر علائم افسردگی می تواند احساس آشفتگی و بی قراری را در شما ایجاد کند. مردان در هنگام افسردگی بیشتر از زنان تحریک پذیر می شوند.

ورزش

تحقیقات نشان می دهد که اگر ورزش را به طور منظم انجام دهید. مواد شیمیایی در مغز شما آزاد می شود. که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. و این احساس خوب روحیه شما را بهبود می بخشد. بهتر است بدانید ورزش منظم حتی حساسیت شما به درد را نیز کاهش دهد.

اگرچه فعالیت بدنی به تنهایی نمی تواند افسردگی را درمان کند، اما می تواند در طولانی مدت به کاهش آن کمک کند.

اگر افسرده هستید، به دست آوردن انرژی لازم برای ورزش گاهی سخت است. اما سعی کنید به یاد داشته باشید که ورزش می تواند خستگی را کاهش دهد، روحیه شما را افزایش دهد  و همچنین باعث  می شود خواب بهتری داشته باشید.

منابع

ترجمه شده از سایت وب ام دی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.