تغذیهتندرستی و سلامتی

شفابخش ترین سبزیجات فصل

چگونه لیست خرید هفتگی آشپزخانه خود را تنظیم می کنید؟ برخی از سبزیجات و میوه ها ضروری هستند. شما وقتی به بازار می روید. و  وارد راهرو سبزیجات و میوه ها می شوید. چگونه تصمیم می گیرید. چه چیزی بخرید؟ معیارهای زیادی وجود دارد. که می توان هنگام انتخاب سبزیجات میوه هایی که برای سلامتی مهم هستند در نظر گرفت. کالری آنها، میزان قند موجود در آنها، شاخص قند خون و حتی شاید معیار مهم دیگری که اخیراً افزایش یافته است. معیار تراکم مواد مغذی.

سوال زیر ممکن است به ذهن شما هم خطور کرده باشد. که تراکم مواد مغذی از کجا آمده است؟ آیا متخصصان تغذیه مفهوم تغذیه دیگری را مطرح کرده اند که ما را گیج کنند؟

تراکم یا چگالی مواد مغذی، ربطی به کاهش وزن و رژیم ندارد. اما اگر علاقه مندید بدانید که چگونه می توانید از هر کالری دریافتی بیشترین بهره را داشته باشید. باما همراه شوید.

بررسی شفابخشی سبزیجات:

ایالات متحده مراکزی با نام CDC  را برای کنترل و پیشگیری از بیماری های تغذیه ای تخصیص داده است. بدن ما به ۱۷ مواد مغذی حیاتی نیاز دارد تا در برابر بیماری های مزمن از خود محافظت کند. به عنوان مثال، پروتئین، فیبر، آهن، اسید فولیک، کلسیم، نیاسین، ویتامین B2-B6-B12،C ، K و غیره

CDC حود ۴۷  سبزی و میوه را مورد بررسی قرار داده. آنها میزان کالری و مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم از این ۴۷ نوع از سبزیجات را مورد بررسی قرار دادند. و نتیجه وجود ۱۷ ماده مغذی در این سبزیجات بود. اما محتوی ۱۷ ماده مغذی بدست آمده از این سبزیجات کافی تلقی نمی شود. محاسبه ای با در نظر گرفتن اینکه چه مقدار از مواد مغذی موجود در غذای مورد نظر توسط بدن جذب می شود. و چه مقدار از آن نیاز روزانه را برآورده می کند. محاسبه شد. بالاترین مقدار قابل محاسبه از این محاسبه ۱۰۰ است. این نشان می دهد که اگر از غذای مورد نظر مقداری معادل ۱۰۰ گرم مصرف کنید. ۱۰۰٪ نیاز روزانه خود به ۱۷ ماده مغذی حیاتی را برآورده خواهید کرد.

10 ماده غذایی که منابع سالم امگا 3 هستند.
ادامه مطلب

بنابراین به جای دریافت کالری خالی، کدام سبزیجات را مصرف کنیم. و به ازای هر ۱۰۰ کالری مصرفی، بیشترین چگالی را دریافت کنیم؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تست شده در این لیست بر اساس ۱۰۰ گرم و میزان ۱۷ ماده اصلی:

در سبزیجات:

شاهی آبی: ۱۰۰
برگ چغندر: ۹۱٫۹۹
چغندر سبز: ۸۷٫۰۸
اسفناج: ۸۶٫۴۳
سالاد: ۷۰٫۷۳
جعفری: ۶۵٫۵۹
کلم پیچ : ۴۹٫۰۷
سبزی قاصدک: ۴۶٫۳۴

آروگولا:  ۳۷٫۶۵
کلم بروکلی: ۳۴٫۸۹
کدو تنبل: ۳۳٫۸۲
جوانه بروکسل: ۳۲٫۲۳
گل کلم: ۲۵٫۱۳
کلم: ۲۴٫۵۱
هویج: ۲۲ ، ۶۰

در میوه ها:

پرتقال: ۱۲٫۹۱
گریپ فروت: ۱۱٫۶۴

چگونه از سبزیجات کاملترین تغذیه را داشته باشیم؟

چگونه از سبزیجات کاملترین تغذیه را داشته باشیم؟

می توانید سبزیجات را به صورت پخته یا خام بخورید. اگر آن را خام بخورید، تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود را دریافت خواهید کرد. اگر آن را بپزید، ممکن است بخش کوچکی از ارزش غذایی خود را از دست بدهد، اما هنگام پختن آن بدون استخراج آب، ضرر قابل توجهی وجود ندارد.

با این حال، اگر آن را بجوشانید و آب را صاف کنید، ارزش غذایی همراه با آب تا حد زیادی از بین می رود. بنابراین جوشاندن آن را انتخاب نکنید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: فوق برای ما ارسال کنید!

می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر موضوعات ما در خصوص تندرستی، سلامتی و روانشناسی دسترسی داشته باشید.

منابع:

ترجمه شده از سایت: ccnturk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
شارژ2کال We would like to show you notifications for the latest news and updates.
ردکردن
اعلان ها را مجاز کنید

خرید شارژ

خرید شارژ تلفن همراه