آرایشی

تاریخچه و دانستنی های ریمل

چشم پنجره روح است و از زمان طلوع تمدن مدرن بشری ، مردم می خواستند راهی برای زیباتر شدن چشم و مژه های خود داشته باشند. نمونه های اولیه این تلاش ها را می توان در حفاری های باستان شناسی در چندین تمدن باستان (مانند بین النهرین و آشور ، جایی که از گرد و غبار سنگ های قیمتی آسیاب شده برای تزئین لب و چشم زنان استفاده می شد) یافت، اما انقلاب واقعی ریمل مژه و ابرو (لوازم آرایشی مربوط به چشم) از مصر باستان آمده است .

در آنجا، شرایط سخت کویری مردم (و به ویژه اشراف ثروتمند) را مجبور می کرد تا راه حلی برای محافظت از صورت و بدن خود در برابر ورود عناصر بیرونی بیابند. پس از قرن ها و هزاره ها، جامعه مصر به آرامی تکنولوژی مد را ایجاد کرد آنها مد را راهی برای تکریم اعتقادات خود می دانستند و اکثر مردم به طور منظم از آن استفاده می کردند. محصولات مژه و پلک از ماده ای به نام سرمه (یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی در خاورمیانه باستان و مدرن) شروع می شود، سپس از زغال چوب یا دوده، عسل، آب و به طرز عجیبی از مدفوع تمساح ساخته می شود) آنها از آن برای تیره شدن چشم ، مژه و ابرو استفاده می کردند.

استفاده از ریمل تا جایی پیش رفت که محصولات آرایشی و لباس های ظریف بخشی جدایی ناپذیر از زندگی زنان در طبقات متوسط ​​و بالای اجتماعی در سر تا سر جهان شد. سبک های آرایشی پیچیده، مد و تبلیغات عمومی لوازم آرایشی زنان را مجبور می کرد که چند ساعت در روز را برای آرایش صورت خود صرف کنند.

ادامه مطلب  راهنمای کامل انتخاب و خرید موس مو مناسب

اما بسته بندی ریمل هایی که امروزه تنها پس از پایان دوره مد ویکتوریا در دسترس عموم قرار گرفت در سال ۱۹۱۳ بود که شیمی دان و عطرساز فرانسوی برای اولین بار ریمل مایع غیر سمی ساخت. این محصولات عالی نبودند، کثیف و ناسازگار بودند ، اما توانستند محبوبیت دیوانه واری در سراسر اروپا پیدا کنند. پذیرش نام ریمل مژه و ابرو در سراسر جهان از ذهن تی ال ویلیامز ناشی شد که بسته بندی و فرمول بسیار مشابه ریمل امروزی را طراحی کرد، اما او موفق شد آن را بهتر به بازار عرضه کند و سرانجام شرکت خود “Maybelline” را که حتی امروز به ریمل مژه و ابرو معروف است ، تشکیل دهد.

ریمل مژه و ابرو مدرن تنها پس از تبلیغ و بازاریابی بی وقفه توسط هلنا روبنشتاین (۱۸۷۰ – ۱۹۶۵) که یکی از ثروتمندترین زنان قرن ۲۰ بود، محبوبیت پیدا کرد. نفوذ و تبلیغات مداوم وی توسط بازیگران مختلف سینما در دهه های ۱۹۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ باعث شد که ریمل مژه و ابرو در هر شرایطی و تقریباً بعنوان کالایی مهم، در هر سبک و مد از نظر اجتماعی قابل قبول باشد.

Translated from the site

“historyofcosmetics.net “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.