آرایش مو و ابروآرایشی

راهنمای کامل انتخاب و خرید موس مو مناسب

مقدمه:

یکی از محصولات آرایشی که برای موها بسیار مورداستفاده می باشد موس مو است، موس مو حالت فوم مانند دارد و شما باید آن را به موهایتان بمالید. موس مو موهای شما را حجیم تر نشان می دهد و علاوه بر حجیم کردن مو، مو را زیبا نیز می کند. هنگامی که موس مو را به موهایتان می مالید موهایتان دیگر حالت وز نخواهند بود و مرتب می شوند.

امروزه برند ها و شرکت های بسیاری موس مو تولید می کنند و شما می توانید با توجه به نیازی که دارید یک موس مو خریداری کنید زیرا موس مو ها انواع گوناگونی دارند و با یکدیگر متفاوت هستند. پیش از استفاده از موس مو شما باید کمی آب به موهایتان بمالید تا حالتی نم دار پیدا کند و سپس موس مو را بمالید، پس از موس مو نیز سشوار بکشید.

موس مو چیست؟

موس مو یا فوم حالت دهنده یک اسپری فوم آئروسل است که به موها حجم می دهد. موها را عمیقا نرم می کند و هیچ اثری روی پوست سر باقی نمی گذارد. استفاده از موس به تنهایی می تواند موهای شما را شفاف تر و پرپشت تر کند. همچنین به رشته های نازک زندگی می بخشد.

استفاده از موس روی موهای نازک شما چه کمکی می کند؟ بخش بعدی نیز همین موضوع را مورد بحث قرار می دهد.

توضیحاتی راجع به موس مو :

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره ای به این موضوع کردیم، موس مو یک ماده فوم مانند است که از آن برای حجم دادن به مو استفاده می کنند. موس مو به فوم کرمی نیز معروف است و هنگامی که از آن استفاده می کنید مو های شما براق تر نشان داده می شود.

موس مو چون حالتی فوم مانند دارد هنگامی که آن را به سرتان می مالید موهایتان مرتب تر نیز می شود و از حالت وز یا پریشان بودن خارج خواهد شد. موس مو تمامی برند ها معمولا به دو حالت در بازار وجود دارد، حالت اول حالت پمپی است که مانند کرم های پمپی و … می توانید از آن استفاده کنید و حالت دوم کاسه ای است که دیگر پمپ در آن وجود ندارد.

انواع گوناگون موس مو:

موس یا موس های مو انواع بسیار گوناگون و متنوعی دارند، خوب است بدانید هر موس مویی استفاده خاص خودش را دارد و برای کار خاصی مناسب است؛ در زیر تعدادی موس مو را برایتان نام می بریم:

موس موی حجیم کننده (حجم دهنده)

موس موی صاف کننده

موس موی مخصوص موهایی که رنگ شده است

موس موی فرفری

موس موی موج دار

موس موی نگهدارنده

آیا از موس مو برای تمامی مو ها می توان استفاده کرد؟

به طور کلی بله، از موس مو می توان برای انواع مو ها استفاده کرد اما ما چنین کاری را توصیه نمی کنیم زیرا موس مو برای بسیاری از مو ها مناسب نیست. افرادی که مو هایی دارند که بسیار نازک است و حجم کمی دارد، افرادی که موهایشان حالت وز و پریشان دارد، افرادی که موهایشان خیلی خشک است و حالت ندارد توصیه می کنیم برای بهتر شدن حالت موهایشان از موس مو استفاده کنند زیرا هم موهایشان مرتب تر می شود و هم زیبا تر، مهم ترین کار موس مو همین است.

چرا از موس مو برای موهای نازک استفاده کنیم؟

چرا از موس مو برای موهای نازک استفاده کنیم

موهای نازک اغلب کدر و وز به نظر می رسند. استفاده از موس روی موهای نازک حجم را از ریشه افزایش می دهد، تارهای شما را حجیم می کند و حجم طولانی مدتی به شما می دهد. همچنین به مبارزه با رطوبت کمک می کند و باعث درخشش و شفافیت مو می شود. مواد مغذی باعث تحریک رشد مو و همچنین تطبیق پذیری در حالت دادن به مو می شود.

قبل از خرید موس مو برای موهای نازک خود، ممکن است بخواهید راهنمای خرید زیر را مطالعه کنید.

موس مو برای موهای نازک – راهنمای خرید

  • مواد تشکیل دهنده : موس مو باید حاوی مواد طبیعی باشد که رطوبت را محکم می کند، درخشندگی می بخشد، خاصیت ارتجاعی را بازیابی می کند و محافظت می کند. روغن آرگان، کمپلکس کراتین، روغن تخمه آفتابگردان، عصاره آلوئه ورا و بیوتین به عنوان تغذیه کننده و جوان کننده مو شناخته شده اند.
  • نگه داشتن : یکی دیگر از وظایف اصلی موس مو نگه داشتن حجم برای مدت طولانی است. کمپلکس پلیمری و رزین‌های موجود در موس هر تار مو را پوشش می‌دهند، از ریشه بدنه را اضافه می‌کنند و ماندگاری طولانی‌تری دارند.
  • محافظت : موس غنی از آنتی اکسیدان از موها در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

اگر موهای نازکی دارید، یکی از راه حل های موثر برای افزایش حجم مو، استفاده از بهترین موس برای موهای نازک است. این موس های مو بافت کلی را دگرگون می کند و درخشش را به موهای شما باز می گرداند. آنها همچنین ماندگاری طولانی مدت موهای مورد نظر شما را ارائه می دهند. آنها با مواد طبیعی غنی شده اند و در هنگام استفاده هیچ گونه چسبنده ای باقی نمی گذارند. هنگام انتخاب بهترین موس مو برای موهای نازک، فهرست مواد تشکیل دهنده را بخوانید و مطمئن شوید که موس ماندگاری و محافظت طولانی‌تری دارد.

مزیت های استفاده از موس مو:

موس مو مزیت های بسیار زیادی دارد، در زیر تعدادی از این مزیت ها را برایتان شرح می دهیم:

براق سازی مو: یکی از مهم ترین کاربردهای موس مو براق سازی مو است، کسانی که موهایشان خیلی کدر و یا مات است به راحتی می توانند از موس مو برای براق سازی موهایشان استفاده کنند تا موهایشان زیبا تر نیز بشود.

حجیم سازی مو: یکی دیگر از مزیت های موس مو حجیم سازی مو است، کسانی که تعداد موهایشان کم است با استفاده از موس مو می توانند موهایشان را در حالتی حجیم تر نمایش دهند، موس مو در واقع کمک می کند که موها حجیم تر دیده شوند.

از بین بردن پریشانی و وز بودن مو: موس مو علاوه بر براق سازی و حجیم سازی مو مزیت های دیگری نیز دارد، یکی از این مزیت ها از بین بردن پریشانی مو است، اگر موهایتان همیشه وز و پریشان است می توانید از موس مو برای از بین بردن این حالت آن استفاده کنید.

حالت دهنده مو: آخرین کاربرد و مزیت موس مو که قرار است شرح دهیم همین حالت دهندگی مو است، موس مو به حالت گرفتن مو های شما کمک می کند و اگر موهایتان موج دار باشد کمک می کند که موج های آن آسیب نبیند و از بین نرود. موس مو در واقع خاصیت ماندگار سازی دارد.

چگونه از موس مو استفاده کنیم؟

ابتدا سعی کنید مو های خودتان را شستشو دهید و یا آن را نم دار کنید، زیرا موس مو در این حالت عملکرد بهتری خواهد داشت.

سپس سعی کنید موهایتان خیلی خیس نباشد، اگر موهایتان را شستشو دادید کافی است کمی با حوله آن را خشک کنید و نیازی به خشک کن و سشوار نیست.

پس از این می توانید موس مو را به سرتان بمالید، موس مو باید به گونه ای مالش داده شود که به ریشه های موهایتان برسد و به آنها برخورد کند.

پس از استفاده از موس مو می توانید از سشوار استفاده کنید تا سرتان کمی خشک و مرتب شود.

بعد از اینکه موهایتان را سسشوار کشیدید می توانید آنها را شانه کنید تا مرتب تر شوند.

آیا موس مو با ژل تفاوت دارد؟

بله؛ موس مو کاملا با ژل تفاوت دارد، اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید هنگامی که از ژل مو استفاده می کنیم مو ها سنگین تر می شوند و حالتی چسبنده پیدا می کنند اما هنگامی که از موس مو استفاده می کنیم موها حجیم تر شده و کمتر به هم می چسبند، خاصیت موس مو بیشتر مرتب کردن و حالت دادن به موهای شما است.

شیوه انتخاب موس موی مناسب:

برای انتخاب موس موی مناسب پیشنهاد می کنیم با کارشناسان حوزه مد و زیبایی مشورت کنید زیرا بر اساس نوع و جنس موهایتان بهترین موس مو را به شما پیشنهاد می دهند.

سخن آخر:

امیدواریم در این مطلب اطلاعات مفیدی رو در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در بخش دیدگاه های سایت، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: استایل کالج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.