آرایشی

تاریخچه و حقایق لوازم آرایشی

با بیش از ۱۰ هزار سال تجربه، شیمی دانان، متخصصان زیبایی، طراحان لباس، رهبران مذهبی و دولت ها تأثیر باورنکردنی در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی داشتند. از آنجایی که در طبیعت انسان است که همیشه در تلاش برای رسیدن به کمال و روشهای جدید برای بیان خود باشد، لوازم آرایشی واقعاً نقش بسزایی در پیشرفت ما از تمدن باستان به سبک زندگی مدرن داشته است. مواد آرایشی از گذشته به ما کمک می کند تا نوع نگاه خود و شاید در برخی موارد نوع نگاه دیگران به خود را تغییر دهیم.

همه اینها حدود ۱۲ هزار سال پیش زمانی آغاز شد که مصریان باستان توانایی بهبود روغنهای معطر را کشف کردند. از آن زمان، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی آنها هر چه بیشتر افزایش یافت تا جایی که به بخشی مهم از آیین آنها تبدیل شد.

خدایان مصر با استفاده زیاد از مواد آرایشی مورد احترام مردم قرار گرفتند، تقریباً همه از روغن، خط چشم و محصولات مشابه برای جلوه بخشیدن به ظاهر خود استفاده می کردند. حتی با این حال که برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی سمی بودند، اما از میزان جذابیت آنها کاسته نمی شد. حتی لوازم آرایشی از مصر به یونان و روم نیز راه یافتند و به محبوبیت رسیدند.

در رم ، دوره ای وجود داشت که اگر زنان از لوازم آرایشی استفاده نمی کردند، از نظر عموم زیبا محسوب نمی شدند. این عمل پس از گذشت مدت زمانی کوتاه منجر به تورم در قیمت ها شد، و تعداد کمی از زنان ثروتمند موفق به بدست آوردن ثروت زیادی در واردات محصولات آرایشی گران قیمت از هند و خاورمیانه شدند. برای مقابله با این بیماری همه گیر ، سنای روم قانونی (کوتاه مدت) را اعلام کرد که مانع از برگزاری نمایشگاه های عمومی محصولات آرایشی و بهداشتی و لباس زنانه عجیب در تمام شهرهای جمهوری روم می شد.

در تمدن های دیگر ، لوازم آرایشی نیز هر از گاهی با برخورد خشن مشابهی روبرو می شدند. به عنوان مثال در چین افراد عادی در صورتی که از لوازم آرایشی استفاده می نمودند اعدام می شدند و در ژاپن زنان نجیب زاده بدون آرایش حق حضور در اجتماعات را نداشتند.

عصر تاریکی اروپا، زمانی بود که لوازم آرایشی تقریباً از دانش عمومی ناپدید شدند. به دلیل سنت روسپی ها برای استفاده از مواد آرایشی بیش از حد و برای پنهان کردن سن و اغراق در زیبایی خود، به مدت طولانی لوازم آرایشی و بهداشتی توسط اکثریت مردم اروپا رها شدند. پادشاهان و ملکه ها اظهارات علنی کردند که استفاده از مواد آرایشی مناسب نیست، مقامات کلیسا این عقیده را گسترش دادند که لوازم آرایشی فقط توسط ادیان و شیطان پرستان استفاده می شود و فقط بازیگران مجاز به استفاده از لوازم آرایشی در صحنه بازی ها بودند.

Translated from the site

“historyofcosmetics.net “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.