آرایش صورت

برس و تجهیزات آرایش صورت خوب چی بخرم؟

مقدمه:

برس و تجهیزات آرایش صورت از ابزارهای شخصی مجموعه آرایشی – بهداشتی هستند. به همین دلیل بانوان سعی می‌کنند در پکیج آرایشی خود کامل‌ترین ابزارها و تجهیزات را داشته باشند. براش آرایشی، کیف لوازم آرایشی و آینه جیبی از اقلام اصلی و موردنیاز پک آرایشی خانم‌هاست.

اما انواع براش آرایشی کدام‌اند؟ هرکدام از براش برای کدام قسمت صورت مورداستفاده قرار می‌گیرند؟ یک کیف آرایشی خوب چه  ویژگی‌هایی دارد؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات و آشنایی با تجهیزات و لوازم موردنیاز آرایش صورت در ادامه مقاله همراه ما باشید.

انواع براش آرایشی

طیف وسیعی از انواع براش آرایشی دارای کاربرد یکسانی هستند. اما بر اساس نوع استفاده برای اجزای مختلف صورت، عملکرد متفاوتی دارند. هرکدام از این براش­ها دارای ویژگی منحصربه‌فرد بر اساس کارکرد خاص خود هستند. در ادامه به ویژگی هرکدام از براش­ها اشاره می‌کنیم.

براش پنکیک پودر: برای استفاده مطلوب از پنکیک پودر و یکنواخت شدن آن روی صورت، استفاده از یک براش با سری گرد بسیار ایده‌آل خواهد بود.

براش رژگونه: براش مخصوص رژگونه طوری طراحی شده است که باظرافت و در محدوده گونه‌ها رژگونه را پخش می‌کنند. سری گرد این نوع براش­ها، باعث می‌شود که رژگونه جلوه طبیعی روی صورت پیدا کند.

براش کرم‌پودر: براش کرم‌پودر معمولاً اندازه بزرگ‌تری نسبت به انواع دیگر براش­ها دارد. نوعی از این براش ها به شکل پد اشکی هستند و پوشش‌دهی خوبی روی تمام صورت ایجاد می‌کنند.

انواع کیف و استند آرایشی

کیف آرایشی یکی از پرکاربردترین ابزارهای آرایشی خانم‌هاست. همین‌طور انواع استند آرایشی که اغلب به‌صورت رومیزی هستند و در خانه زینت‌بخش میز توالت و میز آرایشی بانوان است. سعی کنید در کیف آرایشی فقط اقلام ضروری را حمل کنید. از حمل ابزارهای اضافه و زیاد در کیف خودداری کنید. سایز و اندازه کیف را بر اساس نیاز و سلیقه خودتان انتخاب کنید. همچنین کیف آرایشی باید کوچک و به عبارتی جمع‌وجور باشد.

یک کیف لوازم آرایشی خوب باید دارای ویژگی­های زیر باشد:

  1. قابلیت تقسیم‌بندی ابزارها از یکدیگر و ایجاد نظم
  2. دارای آستر با امکان شستشو
  3. ضدآب بودن
  4. محافظ نرم و اسفنجی در جلوگیری از شکسته شدن لوازم آرایشی
  5. ظاهر و رنگ زیبا، شیک و جذاب

انواع برس آرایشی

برس‌های آرایشی در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. آرایشگران معروف توصیه می‌کنند سری برس رژگونه، سایه، پودر و غیره باید از موهای طبیعی تولید شده باشد. در عوض برای استفاده از محصولات آرایشی مایع به‌ویژه در هنگام زیرسازی آرایش از برس‌هایی با موی مصنوعی بهره بگیرید. چون قدرت جذب کمتری دارند و بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و مواد آرایشی کمتری درون موهای آنها باقی می‌ماند. انواع برس آرایشی برای نواحی مختلف صورت و استفاده از لوازم آرایشی متنوع شامل موارد زیر است:

برس فونداسیون یا کرم‌پودر

انواع مختلفی از برس‌های کرم‌پودر در مدل‌های سر تخت، زاویه‌دار، گرد و گنبدی شکل برای زیرسازی مطلوب آرایش وجود دارند. بهترین نوع از این برس‌ها گنبدی شکل هستند. عملکرد برس‌های گنبدی در پخش کردن کرم‌پودر و دیگر کرم‌های مایع روی صورت فوق‌العاده است. پدهای اشکی در چند سال اخیر نیز به همین منظور تولید می‌شوند و جایگزین خوبی برای انواع برس‌های کرم‌پودر هستند.

برس ترکیب‌کننده یا محوکننده

سری نسبتاً بزرگ این نوع برس، برای ترکیب پنکیک و کرم‌پودر مناسب است. بهترین کارکرد این نوع برس جهت زیرسازی آرایش با ترکیب محصولات مایع و پودر با یکدیگر است.

برس رژگونه

برس‌های مخصوص رژگونه، دارای موهای بلند و نرم هستند و از برس‌های کرم‌پودر کوچک‌تر بوده و معمولاً هر چه نرم‌تر باشند، قابلیت رنگ‌دهی لطیف و ملایم‌تری دارند. از سویی دیگر سری برس­هایی با موهای متراکم و فشرده‌تر، رنگ رژگونه را برجسته‌تر نشان می‌دهند.

برس‌های رژگونه را می‌توانید برای سایر بخش‌های دیگر صورت نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که اگر از رژگونه‌های اکلیلی و یا با رنگ غلیظ استفاده کرده‌اید، آن را روی قسمت‌های دیگر صورت نزنید.

برس کانسیلر

برس کانسیلر امکان محو کردن اثرات خطوط و تکه‌های باقیمانده از کرم‌پودر روی پوست صورت را برای شما فراهم می‌آورد. حتماً مشاهده کرده‌اید بعد از استفاده از مایع کانسیلر، مقداری از آن در زیر و اطراف چشم جمع می‌شود. برس مخصوص کانسیلر قابلیت محو کردن و ازبین‌بردن آثار این خطوط را دارد. حتی با حرکات ضربه‌ای روی پوست حساس و نازک اطراف چشم، می‌توانید زیرسازی یکسانی روی پوست خود انجام دهید.

برس ابرو

برس‌های مخصوص ابرو معمولاً کوتاه، فشرده و سفت هستند. با استفاده از این برس می‌توانید قسمت‌های خالی ابرو را پرکنید. همچنین با استفاده از سری سمت دیگر آن، ابروها را شانه بزنید.

برس خط چشم

برس خط چشم چندکاره است. این نوع برس علاوه بر ترسیم خطوط چشم نازک و پهن و طراحی سایه باریک زیر چشم، کشیدن خط لب با آن نیز امکان‌پذیر است.

برس دوسر مخصوص سایه چشم

سری این برس‌ها تخت بوده و پخش کردن سایه روی پلک چشم به‌راحتی انجام می‌شود. این محصول معمولاً همراه و درون جعبه سایه چشم عرضه می‌شود.

برس رژلب

انواع برس رژلب با سری نوک‌تیز و باریک برای رژهای مایع و جامد به کار می‌روند. علاوه‌برآن می‌توانید خطوط اطراف لب را نیز صاف و یکدست کنید. به طور معمول برس‌های رژلب، سفت و کوتاه هستند.

برس بادبزنی

در پایان آرایش با استفاده از برس بادبزنی می‌توانید اضافات مواد آرایشی روی پوست را از صورت خود بزدایید. این برس همانند جارو عمل می‌کند و ظاهری طبیعی و تمیز به‌صورت و آرایش شما می‌دهد.

انواع آینه جیبی

یکی از کاربردی­ترین ابزارها و تجهیزات آرایشی در کیف آرایشی، آینه جیبی است. همراه داشتن آینه در جعبه لوازم آرایشی، به شما کمک می‌کند که عیوب صورت خود را پاک کنید. آینه‌های جیبی معمولاً سایز مناسبی دارند و در انواع کیف‌های آرایشی و بهداشتی به‌راحتی جای می‌گیرند. در برخی مدل‌ها، آینه جیبی دوطرفه ساخته می‌شود. یکی از این آینه‌ها، قابلیت بزرگ‌نمایی تصویر دارد.

جمع‌بندی

آرایش صورت یکی از جذاب‌ترین کارها برای خانم‌هاست. همه خانم روزانه زمانی از وقت روزانه خود را به آرایش کردن خود اختصاص می‌دهند. داشتن ابزارها و تجهیزات مناسب برای یک آرایش خوب، بسیار اهمیت دارد. زیرا باعث می‌شود که شما زیباتر و شگفت‌انگیز شوید.

تجهیزاتی همچون کیف آرایشی و استند، انواع براش و آینه جیبی از عمده‌ترین ابزارهای آرایشی – بهداشتی هستند. انواع براش با ویژگی‌ها و ساختار فیزیکی متفاوت برای کاربردهای مختلفی همچون کرم‌پودر، رژگونه و پنکیک به کار می‌روند.

کیف آرایشی فقط جهت قراردادن لوازم آرایشی و جمع‌وجور کردن آنها در منزل نیستند. بلکه باید کیف آرایشی به‌راحتی در کیف جای بگیرند و امکان حمل آن برای شما راحت باشد.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: برس و تجهیزات آرایش صورت خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.