آرایش صورت

معرفی ۳۶ مدل از بهترین تثبیت کننده های آرایشی موجود در بازار ایران

مقدمه:

چند ساعت وقت صرف آرایش کردن صورت خود کرده‌اید، اما بعد از یکی دو ساعت حضور در مهمانی دیگر جذابیت اولیه را ندارد. تمام آرایش صورتتان یا کم‌رنگ شده یا پاک شده است. حالا چه  باید کرد؟

حتماً این اتفاق بارها برای شما افتاده و حتی باعث واکنش اطرافیان شده که چرا آرایش از صورتتان پاک شده؟ این کاملاً طبیعی است. زیرا مواد آرایشی، شیمیایی هستند و در مقابل هوا، گرما و حتی حرکات صورت و … دچار تغییراتی در ساختار خود می‌شوند و جلوه اولیه خود را از دست می‌دهند. اما آیا راه حلی برای این معضل وجود دارد؟ پاسخ بله. تثبیت‌کننده آرایش. حال تثبیت‌کننده آرایش چیست و چگونه استفاده می‌شود؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با این ابزار آرایشی جادویی آشنا کنیم.

تثبیت‌کننده آرایش چیست؟

تثبیت‌کننده آرایش یا فیکساتور محصولی آرایشی – بهداشتی است. از تثبیت‌کننده آرایشی برای ماندگاری بیشتر آرایش روی صورت استفاده می‌شود. فیکساتور رنگ خاصی ندارد. عملکرد آن به این شکل است که چربی اضافه پوست را جذب و از عرق کردن و پخش شدن مواد آرایشی روی صورت به میزان قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند. از طرفی باعث می‌شود آرایش بهتر روی پوست صورتتان بنشیند، ماسیده نشود و ظاهری یکنواخت روی پوست صورت داشته باشد.

انواع تثبیت‌کننده آرایش

تثبیت‌کننده آرایشی در دو نوع اسپری و پودر تولید و عرضه می‌شوند. قاعدتاً نوع اسپری از محبوبیت بیشتری بین افراد مبتدی و حرفه‌ای دارد. زیرا استفاده از آن راحت‌تر است. اما فیکساتورها دارای ترکیبات خاصی در ساختار خود هستند که آنها را برای پوست‌های مختلف، منحصربه‌فرد و مناسب‌تر می‌کند. انتخاب فیکساتور متناسب با رنگ و جنس پوست صورت، تأثیر زیادی در ماندگاری بیشتر آرایش روی صورتتان خواهد داشت.

اسپری تثبیت‌کننده آرایش

اسپری تثبیت‌کننده آرایش برای پوست‌های خشک

در ترکیب و ساختار این نوع فیکساتورها از مرطوب‌کننده صورت استفاده شده است. این نوع اسپری باعث آبرسانی بیشتر به پوست صورت می‌شود و طراوت خاصی به صورت می‌دهد. توجه داشته باشید افرادی با پوست‌های خشک، نباید از فیکساتور حاوی الکل دار استفاده کنند، زیرا الکل باعث خشک‌شدن بیشتر پوست صورت می‌شود و حتی ممکن است منجر به ایجاد برخی تحریکات پوستی شود.

اسپری تثبیت‌کننده آرایش برای پوست‌های چرب

این نوع اسپری دارای ترکیبات بدون چربی یا OilFree هستند. فیکساتورهای اویل فری مانع از بسته‌شدن منافذ باز پوست می‌شوند و به این طریق از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کنند. ناگفته نماند این نوع اسپری‌ها برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب هستند.

طریقه استفاده صحیح از اسپری تثبیت‌کننده

باتوجه‌به عملکرد تثبیت‌کننده آرایشی، تصور اینکه در پایان آرایش از فیکساتور استفاده شود، کاملاً اشتباه است. بلکه برای اینکه مواد آرایشی، روی صورتتان بنشیند و ماسیده نشود، باید یک زیرسازی خوب داشته باشید. به همین منظور مراحل زیر را هنگام استفاده از اسپری تثبیت‌کننده انجام دهید:

  1. فیکساتور را روی اسفنج یا برس مخصوص پرایمر یا کرم‌پودر، اسپری کنید. بعد از اینکه سطح اسفنج یا برس از تثبیت‌کننده مرطوب شد، آن را به کرم‌پودر زده و روی پوستتان بکشید.
  2. برای سایه چشم هم همین کار بکنید. قلم موی سایه چشم را به مقداری اسپری آغشته و روی پلک خود بکشید.
  3. در پایان چشم‌های خود را ببندید و از فاصله تقریباً ۲۰ سانتی‌متری و طی یک یا دو مرحله اسپری را روی صورت خود بپاشید.

پودر تثبیت‌کننده آرایش

در ترکیبات پودر تثبیت‌کننده آرایش از میکا، سیلیکا و تالک استفاده شده است. این مواد مانع از تغییر آرایش به‌خصوص مواد آرایشی مایع مانند کرم‌پودر و کانسیلر روی پوست صورت می‌شوند. پودر تثبیت‌کننده آرایش با کاهش و ازبین‌بردن چربی پوست، مانع از تعریق و پاک شدن آرایش از صورت می­شود.

همانند اسپری تثبیت‌کننده آرایش، پودرهای فیکساتور نیز در دو نوع مخصوص پوست‌های چرب و خشک در بازار موجود هستند. اما اغلب از پودر تثبیت‌کننده آرایش برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود. البته از پودر تثبیت‌کننده حاوی مرطوب‌کننده نیز برای پوست‌های خشک استفاده می‌شود. افرادی که پوست چرب دارند، از خرید پودر تثبیت‌کننده حاوی آب‌رسان خودداری کنند.

انواع پودر تثبیت‌کننده متناسب با رنگ پوست

پودرهای تثبیت‌کننده در دو نوع بی‌رنگ و رنگی تولید می‌شوند. اما رنگ پودرها هیچ تأثیری روی آرایش ندارد. به عبارتی دیگر رنگ خاصی به آرایش و پوست شما نمی‌دهند. اما توصیه می‌شود به سراغ پودر تثبیت‌کننده رنگی نروید. زیرا در صورت تناقض  و کنتراست زیاد رنگ کرم‌پودر با رنگ پودر فیکساتور، جلوه زیبای آرایش شما از بین خواهد رفت. ممکن است نتیجه نهایی این کار به روشن شدن یا تیره شدن آرایش شما بینجامد. درصورتی‌که قصد تهیه پودر تثبیت‌کننده داشتید، پودر بی‌رنگ پیشنهاد ایده‌آل ما به شماست.

چنانچه قصد دارید از پودرهای تثبیت‌کننده رنگی برای آرایش خود بهره بگیرید به تناژ رنگ پوست خود و رنگ پودر حتماً توجه ویژه داشته باشید.

طریقه استفاده صحیح از پودر تثبیت‌کننده

  1. ابتدا صورت خود را با کرم‌پودر یا کانسیلر آرایش کنید. آرایش را با تمام جزئیات و حتی سایه زنی چشم و رژگونه انجام دهید.
  2. سپس اسفنج آرایشی را به پودر تثبیت‌کننده آغشته کنید. لایه نازکی را به‌صورت ضربه‌ای روی آرایش صورت بزنید.
  3. بعد ۳ الی ۱۰ دقیقه با استفاده از یک براش پرمو، پودر را از صورت خود فید یا محو کنید.

نکته بسیار مهم:

اگر تمایل به ماندگاری زیاد آرایش دارید، باید بعد از ۱۰ دقیقه عمل فیدسازی را انجام دهید. اما چنانچه آرایش ملایم و سبک می‌خواهید حداقل ۳ دقیقه زمان برای این کار کافی است.

مدل‌های دیگر تثبیت‌کننده آرایش

تثبیت‌کننده‌های آرایش علاوه بر پودر و اسپری در انواع دیگری نیز تولید می‌شوند. البته این موارد اغلب برای کارهای تخصصی و آرایشگاه‌های حرفه‌ای کاربرد دارند. انواع دیگر فیکساتورها شامل موارد زیر است:

کرم: این نوع فیکساتور همانند کرم‌پودر است که برای پوست‌های خشک مناسب‌تر است. قدرت پوشانندگی بالایی دارد و آرایش را به مدت طولانی روی صورت نگه می‌دارد.

ژل: خاصیت ماندگاری و پوشانندگی فوق‌العاده زیادی دارد. برای مجالس و مهمانی‌های طولانی و ویژه بسیار مناسب است.

قطره: این محصول از آرایش شما در مقابل رطوبت، ساییدگی و ماسیده شدن تا حد زیادی جلوگیری و محافظت می‌کند. از این قطره‌های تثبیت‌کننده به‌عنوان بیس و پایه سایه چشم و رژلب استفاده می‌شود. قطره‌های تثبیت‌کننده دارای خاصیت ضدآب هستند.

عوارض استفاده زیاد از تثبیت‌کننده آرایش

فیکساتورها همانند سایر لوازم آرایشی از مواد شیمیایی تهیه شده‌اند؛ بنابراین به‌مرور و در صورت استفاده زیاد، احتمال آسیب‌دیدن پوست بسیار زیاد است. از طرفی دیگر این ابزار آرایشی، تکمیل‌کننده آرایش است. پس بدون آن، آرایش شما کامل و بدون نقص است. بهتر است در آرایش‌های روزانه خود، از فیکساتور استفاده نکنید و آن را برای مهمانی‌ها و مجالس نگه دارید.

نکات مهم قبل تهیه از انواع تثبیت‌کننده آرایش

  • برخی از تثبیت‌کننده‌های دارای خاصیت ضد آکنه یا non-comedogenic هستند. کسانی که پوست حساسی دارند و نگران جوش زدن هستند، با تهیه این نوع تثبیت‌کننده‌ها از تأثیر شگفت‌انگیز آنها بهره ببرند.
  • پودر فیکساتور را متناسب با تناژ پوست و رنگ کرم‌پودر خود تهیه کنید.
  • چنانچه در خرید و تهیه پودر فیکساتور رنگی مردد هستید، توصیه می‌شود نوع بی‌رنگ را تهیه کنید. زیرا برای تمام پوست‌ها و هر نوع آرایشی مناسب است.
  • حتماً اسپری را بافاصله حداقل ۲۰ سانتی‌متری و با چشمان بسته به صورت خود بپاشید. شاید لازم باشد از فرد دیگری کمک بگیرید.

جمع‌بندی:

تثبیت‌کننده آرایشی، بهترین محصول برای کاهش و ازبین‌بردن دغدغه خانم‌ها در مجالس و مهمانی‌هاست. طیف وسیعی از فیکساتورها در بازار موجود است. قبل از خرید حتماً نوع پوست، آرایش و نوع کرم‌پودر یا کانسیلر خود را با فروشنده در میان بگذارید. اگر با نحوه کارکرد پودر تثبیت‌کننده، دچار چالش و مشکل هستید، از اسپری برای ماندگاری آرایش خود بهره ببرید.

در این نوشتار انواع فیکساتورها و کاربرد آنها را برای شما آورده‌ایم. امیدواریم با آگاهی از آنها، به شما در انتخاب بهترین محصول کمک کرده باشیم. شما حالا به‌راحتی و با اطلاع کامل می‌توانید بهترین تثبیت‌کننده آرایشی و مناسب پوست خود را انتخاب و خریداری کنید.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: تثبیت کننده آرایشی خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.