آرایشی

آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات

از زمان ظهور اولین محصولات آرایشی و بهداشتی در هزاران سال پیش، شیمی دانان مجبور شدند تااقدام به آزمایش لوازم آرایشی بر روی حیوانات کنند تا آنها را برای مصرف عمومی بی خطر بدانند.

آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات چه مراحلی را طی کرده است

این آزمایشات در بسیاری از تمدن ها در سراسر جهان استفاده می شود این آزمایشات اغلب باعث آشکار شدن آسیب های شدید به پوست و سلامت فرد مصرف کننده می شود.

اما می توان گفت عصر مدرن آزمایش لوازم آرایشی با توسعه تولید صنعتی جهانی و انفجار محبوبیت لوازم آرایشی در آمریکای شمالی و اروپا به وجود آمده با تحت تأثیر قرار گرفتن روند محبوب دختران جوان توسط شخصیت های مشهور رسانه ها و سبک های مد، مقامات دولتی از سراسر جهان خواستار نظارت بر روند ایجاد مواد آرایشی شدند، هم برای اطمینان از رفاه شهروندان خود و هم برای از بین بردن شایعات زیادی که بدون اساس می خواستند به کار شرکت های لوازم آرایشی آسیب برساند.

برای این کار، شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی تلاش گسترده علمی را برای آزمایش مواد آرایشی بر روی حیوانات (خرگوش ، موش) ایجاد کردند. این آزمایشات در تعیین سمی بودن محصول، تحریک پذیری چشم و پوست، جهش زایی و سمیت نوری (تأثیر نور ماورا بنفش بر روی محصولات آرایشی) متمرکز بود. واکنش های آلرژیک با استفاده مستقیم از محصولات روی بینی، چشم، دهان و غشاهای مخاطی آزمایش می شد.

ممنوعیت انجام آزمایشات بر روی حیوانات

به دلیل آسیب رساندن به این حیوانات، این زمینه از آزمایش با مخالفت عمده سازمان های مختلف، معروف ترین فعالان حقوق حیوانات از سراسر جهان روبرو شد.

پس از دهه ها فشار بی وقفه و کارزارهای بازاریابی، بسیاری از کشورهای اروپایی قانون منع آزمایش حیوانات را آغاز کردند و از سال ۲۰۰۹ تمام آزمایشات آرایشی و بهداشتی روی حیوانات را در اتحادیه اروپا متوقف کردند. در حال حاضر هلند ، بلژیک و انگلیس همه آزمایشات خود را متوقف کرده اند، اما ۷۰ شرکتی که در سوئیس، بلژیک ، فرانسه ، آلمان و ایتالیا مستقر هستند به شدت به این حکم اتحادیه اروپا اعتراض دارند. بزرگترین شرکت آرایشی و بهداشتی جهان لورآل نیز با ممنوعیت آزمایش حیوانات توسط اتحادیه اروپا مخالف است. آزمایش محصولات آرایشی و بهداشتی بر روی حیوانات اهلی در ایالات متحده و ژاپن مجاز است، اما آنها نیز اقدامات ایمنی بسیار سختگیرانه ای را برای آزمایش اجباری روی حیوانات انجام می دهند.

سر انجام و نتیجه گیری

امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در معرض فشار گسترده مردم قرار گرفته اند و در صورت انجام آزمایش هایی بر روی حیوانات برچسب هایی مشخص شده بر روی آنها قرار می گیرد.

منابع

Translation from the site

http://www.historyofcosmetics.net/cosmetics-facts/testing-cosmetics-on-animals/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.