بهداشت و زیبایی ناخن

چطور پودر لاک ناخن مناسب و اختصاصی خود را انتخاب و خریداری کنیم؟

مقدمه:

مدت‌زمان زیادی نیست که استفاده از پودر لاک ناخن، بین خانم‌ها بسیار رایج شده است. شاید به‌جرئت بتوان گفت که این ابزار زیبایی به‌خوبی توانسته جای لاک ناخن‌ها را بگیرد. تکنیکی بسیار منحصربه‌فرد که باعث می‌شود ناخن‌های شما زیباتر و جذاب‌تر شوند. انتخاب یک پودر لاک ناخن خوب از بین محصولات آرایشی – بهداشتی ناخن، تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش زیبایی و جذابیت شما در مجالس و مهمانی‌ها خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم در مورد پودر لاک ناخن و ویژگی‌ها و عملکرد آن بپردازیم تا به شما در انتخاب و خرید یک پودر لاک ناخن خوب کمک کنیم.

پودر لاک ناخن چیست؟

پودر لاک ناخن، یکی از ابزارهای مدرن زیبایی ناخن است که اخیراً محبوبیت زیادی بین دختران و خانم‌ها پیدا کرده است. روش‌های متنوع و جذابی برای زیباتر کردن ناخن‌ها وجود دارد. اما استفاده از پودر لاک ناخن به طرز خارق‌العاده‌ای درخشندگی و براقی ناخن‌ها را بالا می‌برد. به‌طوری‌که ناخن‌های شما همانند آیینه می‌درخشند و حالت فلزی بسیار جذابی به خود می‌گیرند. ترکیب رنگ در کنار درخشندگی، ناخن‌های شما را از حالت بی‌روحی خارج می‌کند؛ بنابراین باید هنگام انتخاب یک پودر لاک ناخن اصل دقت زیادی داشته باشید.

ویژگی‌های پودر لاک ناخن خوب و مرغوب

پودر لاک ناخن خوب و مرغوب دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر ابزارهای آرایشی ناخن، متمایز می‌کند. ویژگی‌هایی همچون:

  • دوام بالا

پودر لاک ناخن، برخلاف لاک‌های معمولی ۳ تا ۴ هفته روی ناخن دوام دارد.

  • درخشندگی و شاین بعد از کاشت

پودر لاک ناخن بلافاصله بعد از کاشت، خشک شده و براقی و درخشندگی آن نمایان می‌شود.

  • عدم نیاز به سوهان کشی

شما برای ترمیم ناخن‌های شکسته خود می‌توانید با اضافه‌کردن یک‌لایه، از این فناوری جدید بهره بگیرید.

  • قابلیت فرم گیری آسان و راحت

برای استفاده از پودر لاک ناخن مراحل ساده و بسیار آسانی را دنبال می‌کنید. برخلاف لاک ناخن‌های معمولی که ممکن است هنگام استفاده با مشکل مواجه شوید.

  • بدون ایجاد حساسیت

این موضوع به‌ویژه برای افرادی که به مواد شیمیایی آلرژی دارند، بسیار حائز اهمیت است. پودر لاک ناخن از نظر استشمام بو، برخلاف لاک‌های معمولی هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

  • تنوع رنگ بالا

پودر لاک ناخن در رنگ­های متنوع و جذابی مانند کریستالی، سفید گچی، هلویی، صورتی و پودر رنگی تولید و عرضه می‌شود.

  • ترکیب با انواع لیکوئیدها

ترکیب پودر لاک ناخن با انواع لیکوئیدها، درخشندگی و ماندگاری آن را بیشتر می‌کند.

انواع بهترین پودر لاک ناخن

  1. پودر هولوگرام: این نوع پودر لاک ناخن، جلوه فوق‌العاده زیبایی همانند رنگین‌کمان به ناخن‌های شما می‌دهد. به‌ویژه هنگامی که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرید، تمایل دارید ساعت‌ها زیر نور آفتاب به تماشای ناخن‌های خود بنشینید.
  2. پودر کروم: ترند اول پودر لاک ناخن در جهان که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید ناخن‌ها شما همانند آینه، براقی چشمگیری داشته باشند، استفاده از پودر کروم پیشنهاد ایده‌آل ما به شماست.
  3. پودر اکلیلی: پودر لاک ناخن اکلیلی در ظاهر با لاک‌های اکلیلی بسیار متفاوت است و درخشندگی بیشتری نسبت به آن دارد. استفاده از این نوع پودر لاک ناخن، شما را لاکچری و بسیار تجملاتی و شیک نشان می‌دهد. رنگ‌های متنوعی از پودر لاک ناخن اکلیلی در بازار وجود دارد. مطمئناً خانم‌های خوش سلیقه چند رنگ مختلف، جهت کیت لاک‌های خود تهیه می‌کنند.

مراحل و نحوه استفاده از پودر لاک ناخن

قبل از شروع کار باید ناخن‌های خود را آماده کنید. اندازه و شکل ناخن‌ها را مشخص کرده تا بعد از کار نیازی به سوهان کشیدن و کوتاه‌کردنشان نداشته باشید.

  1. سطح ناخن‌ها را با استفاده از یک بافر، صاف و یکدست کنید. هرگونه ماده اضافی و لک روی ناخن‌ها را از روی سطح آن پاک کنید. پوست و ناخن کنده شده را به‌آرامی با یک قیچی جدا کنید.
  2. هرگونه گردوغبار اضافی روی ناخن‌ها را با استفاده از برس نرم و مخصوص بزدایید.
  3. روی تمام ناخن‌ها، بیس کت بکشید. این کار به‌منظور محافظت و مراقبت از ناخن‌ها انجام می‌شود.
  4. به فاصله کمی بعد از بیس کت، لاک ژلی روی ناخن‌ها بکشید. طبق دستورالعمل و مدت مشخص روی لاک ژلی، ناخن‌ها را در معرض دستگاه UV قرار دهید تا خشک شوند.
  5. مجدد یک‌لایه بیس کت روی سطح ناخن‌ها کشیده و صبر کنید تا خشک شود.
  6. با استفاده از یک براش یا اپلیکاتور تمیز و کوچک، مقداری از پودر لاک ناخن را روی سطح ناخن‌های خود به طور مساوی و یکدست بکشید.
  7. این کار را چند بار تکرار کنید تا پودر لاک ناخن تمام سطح ناخن را پوشش دهد.
  8. اطراف ناخن و پوست را از پودر پاک کنید تا درخشندگی و براق شدن ناخن‌ها بیشتر نمایان شود.
  9. در پایان کار با استفاده از یک تاپ کت باکیفیت، زیبایی و درخشندگی ناخن‌ها را تثبیت کنید.

معایب پودر لاک ناخن

ازآنجاکه پودر لاک ناخن، ماندگاری و استحکام بالایی روی ناخن‌ها دارد، پاک‌کردن آن از روی سطح ناخن بسیار مشکل است. لایه‌های بسیار ضخیم و لجباز پودر را با استفاده از یک پاک‌کننده قوی مانند استون باید از بین ببرید. این خود به‌تنهایی عیب بزرگی برای پودر لاک ناخن است که ممکن است شما را کلافه و از استفاده بعدی منصرف کند!

از طرفی استفاده مداوم و مکرر از پودر و استون با گذشت زمان، به سلامت ناخن‌ها صدمه می‌زند.

نحوه پاک‌کردن پودر لاک ناخن در منزل

لاک ناخن‌های پودری روی ناخن، با آغشته کردن و غوطه‌ورسازی در استون به مدت دو دقیقه قابل محو شدن هستند. دلیل این کار سفت و ضخیم بودن لاک پودری است. اما دو دقیقه زمان خیلی زیادی است که می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب بزند. توصیه ما به استفاده از سرم‌ها، تقویت‌کننده‌ها و روغن‌های طبیعی بعد از لاک پودری است. با استفاده از این مواد می‌توانید سلامتی و قدرت ناخن‌های خود را بازیابی کنید.

جمع‌بندی:

اخیراً محصولات مربوط به ناخن و زیباسازی آن، طرف‌داران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. طیف وسیعی از دخترخانم‌ها برای نمایش جلوه زیبای ناخن‌های خود، به مواد مختلفی همچون لاک، ژل و براق‌کننده‌های متنوع روی می‌آورند. پودر لاک ناخن یکی از این محصولات است که استفاده از آن به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است. شاید دلیل آن، دوام و مقاومت بالای پودر لاک ناخن در مقایسه با لاک ناخن‌های سنتی است. تفاوتی نمی‌کند شما از پودر لاک ناخن برای فشن یا آرایش استفاده کنید. درهرصورت جلوه زیبایی به‌ظاهر ناخن‌هایتان می‌دهد.

 همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: پودر لاک ناخن خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

a48a5e3f 231f 4102 a1a8 e900adbd3a95

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.