دکوراکتیومبلمان خانگی

میز و صندلی ناهار خوری خوب چی بخرم؟

مقدمه:

در این مقاله می خواهیم به یکی از پر تکرارترین سوالات پاسخ دهیم و آن این است که میز و صندلی ناهارخوری خوب چی بخرم؟

انتخاب دکوراسیون و وسایل منزل کاری بسیار مهم است و نیاز به داشتن اطلاعات و دانستن استانداردهایی دارد. میز و صندلی ناهار خوری هم جز این وسایل هستند و تا حدودی از اثاثیه ضروری منزل محسوب می شوند. افراد مختلف نظر و سلیقه های متفاوتی دارند و به دلخواه خود و با توجه به دکور منزل خود انتخاب های متفاوتی دارند. از طرفی مدل های بسیار متنوعی از میز و صندلی ناهار خوری در بازار موجود است. اما یکسری اصول و استانداردها برای خریدن میز و صندلی ناهارخوری خوب وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم و نکاتی ارزشمند را در اختیار شما خوانندگان محترم قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

میز و صندلی ناهار خوری

اندازه و سایز میز و صندلی ناهاخوری :

اندازه میز و صندلی ناهاررخوری نکته ای بسیار مهم است که باید در هنگام خرید مد نظر قرار بگیرد. شما باید قبل از خرید اندازه اتاق و یا فضای ناهارخوری خود را اندازه بگیرید و بر اساس آن خرید کنید. میز ناهار خوری باید به گونه ای در اتاق قرار بگیرد که فضای کافی بین میز و صندلی و دیوار اتاق باشد تا افراد به راحتی عبور کنند و هنگام نشستن و برخاستن و جابجایی صندلی دچار مشکل نشوند. نکته ی دیگری که وجود دارد این است که اندازه میز به صورتی باشد که صندلی ها با فاصله از هم قرار بگیرند و افرادی که روی آن ها می نشینند، با هم برخورد نداشته باشند و با توجه به تنوع بالایی که میز و صندلی های ناهارخوری از لحاظ اندازه دارند، شما نگران این موضوع نباشید که میز با اندازه مورد نظر خود را پیدا نکنید.

جنس و متریال میز و صندلی ناهار خوری :

متریال میز ناهارخوری خوب موضوع مهمی است و تاثیر زیادی بر ماندگاری و زیبایی آن دارد. علاوه بر این جنس میز و صندلی بر قیمت آن بسیار اثرگذار است. میزهای ناهار خوری که از جنس چوب هستند، قیمت بیشتری دارند ولی بسیار ماندگار و مقاوم هستند و ظاهری شیک دارند. برای افرادی که نمی خواهند خیلی هزینه کنند، انواع میز ام دی افی وجود دارند که آن ها هم بسیار خوب و زیبا هستند ولی در رتبه بعد از چوب قرار می گیرند.

متریال پارچه صندلی نیز باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. پارچه های مختلفی برای روکش صندلی استفاده می شوند که کیفیت متفاوتی دارند. کسانی که کودک خردسال دارند و یا به هر دلیلی ممکن است صندلی آن ها کثیف شود بهتر است متریال های قابل شست و شو را انتخاب کنند.

میز ناهار خوری

پایه های میز و صندلی ناهارخوری :

پایه های میز و همینطور صندلی در مقاومت و استحکام و راحتی آن بسیار موثر هستند. دقت کنید که حالت پایه ها و اتصال آن ها به چه صورت است و آیا در زمان نشستن و برخاستن فضای کافی را دارد و راحت است یا نه.

شکل میز ناهارخوری :

میزهای ناهارخوری اشکال مربع ، مستطیل و گرد دارند و هر کدام برای فضای خاصی مناسب هستند. برای مثال در اتاق های کوچک و با فضای کم میزهای ناهار خوبی گرد مناسب تر هستند. در سالن های بزرگ میزهای مستطیلی را بیشتر می پسندند. دیگر ویژگی میزهای گرد این است که حص صمیمیت بیشتری در آن ها وجود دارد و میزهای مستطیلی رسمی تر هستند.

ارتفاع و بلندی میز ناهارخوری :

ارتفاع میزهای ناهارخوری ممکن است متفاوت باشد ولی نوع استاندارد دارای ۷۴ سانتیمتر ارتفاع است. در هنگام خرید به این نکته حتما توجه کنید. اگر ارتفاع از حالت استاندارد بیشتر و یا کمتر باشد علاوه بر اینکه باعث آسیب به گردن و کمر می شود باعث می شود تا از غذا خوردن لذت کافی را نبرید و راحت نباشید.

رنگ میز و صندلی ناهار خوری خوب :

رنگ میز و صندلی ناهارخوری خوب و ظاهر آن موضوعی سلیقه ای است و هر فرد انتخابی خاص دارد. با این وجود باید به نماتی توجه کرد تا رنگ مناسب انتخاب شود و ظاهری زیبا در منزل ایجاد شود. هماهنگی رنگ ها و توجه به هارمونی رنگ ها نباید فراموش شود. بهتر است رنگ صندلی و میز ناهار خوری با رنگ پرده ها و فرش و دیوارهای منزل هماهنگی داشنه باشد. برخی رنگ های خنثی مانند خاکستری و یا توسی را به راحتی می توان با رنگ های دیگر ست کرد.

میز ناهار خوری شیک

خرید میز و صندلی ناهارخوری خوب :

خرید باید از مراکز معتبر و با سابقه انجام شود تا تضمینی برای کیفیت محصول خود داشته باشند. در ادامه با معرفی ۳۶ نوع از بهترین های موجود در بازار با ما همراه باشید و با خیال راحت محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: میز و صندلی ناهار خوری خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

a48a5e3f 231f 4102 a1a8 e900adbd3a95

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.