آموزش کسب و کار

۱۵ روش برای شروع رهبری اندیشه

تبدیل خود به عنوان یک رهبر فکری، یعنی شخصی که باعث ایجاد نوآوری و بحث درباره ایده های جدید در یک صنعت می شود. می تواند برای هر کسب و کاری یک هدف ارزشمند و در نهایت سودآورباشد. همچنین می تواند اعتبار را افزایش دهد و باعث شود یک برند در جامعه بیشتر نمایان شود. رهبران اندیشه معمولا محبوب و مورد احترام مشتریان و متخصصان صنعت هستند.

اما تبدیل شدن به یک رهبر فکر نمی تواند یک شبه اتفاق بیفتد. برای قرار دادن خود در موقعیتی که بتوانید به عنوان یک مرجع اصلی تحولات صنعت شناخته شوید، نیاز به کار و برنامه ریزی دقیق دارید. کسب احترام و وفاداری دیگران به وقت و فداکاری از جانب شما نیاز دارد. این فراتر از داشتن دانش کافی است. شما باید دانش و تخصص خود را در اختیار عموم قرار دهید و مخاطب را به تخصص خود جذب کنید. پس از رسیدن به قله، باید ایده های جدیدی را به طور ثابت معرفی کنید تا وضعیت خود را در صنعت حفظ کنید.

همه باید از جایی شروع کنند. آیا شما آماده هستید که در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک رهبر فکری، مسیری را طی کنید؟ در اینجا ۱۵ نکته برای شروع کار جمع آوری و بیان شده است.

۱- خود را در دسترس قرار دهید:

نام خود را در مکان هایی که قابل مشاهده است قرار دهید، اجازه دهید در مورد شما سخن گفته شود. به رسانه ها و وبلاگ نویسان، به ویژه جمع های محبوب مخاطبان اجازه دهید از نام شما بر روی صفحات و نوشته هایشان استفاده کنند. اگر روابط خود را با این افراد پرورش دهید، می تواند سریع تر در مسیر رسیدن به یک رهبری فکری پیشرفت کنید. حتی پیشنهاد می شود به آنها بگویید که شما همیشه برای پیشنهاد یا پخش زنده در دسترس هستید. قابلیت دیده شدن را افزایش داده و در بسیاری از مکان ها تخصص خود را به اشتراک بگذارید.

۲- ایجاد محتوا را متوقف نکنید:

انتقال افکار و تخصص شما به یک محتوا ارائه شده تنها آغاز کار است. مهم است که اطلاعات را مدام تولید و بروز کنید، بنابراین جای خود را در مکالمه عمومی از دست ندهید. ایجاد محتوا به صورت مداوم همچنین نشان می دهد که در بالای آخرین اخبار صنعت باقی می مانید. در نهایت، شما باید برای انتشار بیشتر کارهای خود به نشریات دیگر نیز مراجعه کنید.توجه داشته باشید محتوای منتشر شده با نام یا چهره شما در سیستم های اجتمایی معروف، فقط شهرت شما را به عنوان یک متخصص برجسته صنعت تقویت می کند و می تواند مخاطبان شما را افزایش دهد.

۳- یک اعتبار آنلاین قوی داشته باشید:

نظرات می توانند به سرعت تغییر کنند، به ویژه در شبکه های اجتماعی، یک دقیقه شما عزیز صنعت هستید و لحظه دیگر یک نیروی تخریب کننده یا تفرقه افکن به شمار می آیید. داشتن حضوری آنلاین کافی نیست. شما باید از اعتبار خود نیز محافظت کنید. برای ردیابی صحبت های مردم در مورد شما و نام تجاری شما می توان از ابزار گوش دادن اجتماعی استفاده کرد. اگر پیگیر صحبت های افراد به صورت بلادرنگ باشید، می توانید سریعا” اقدام به تماس با مخاطب خود نموده و مشکلات را برطرف کنید.(مجادلات عقیده ای)

۴- با سایر افراد تأثیرگذار همکاری کنید:

پس از ایجاد اعتبار پایه، با سایر افراد تأثیرگذار در صنعت خود ارتباط برقرار کنید. بسته به اینکه جامعه قابل دست یابی چقدر فعال باشد و مدت دسترسی شما چقدر باشد، این می تواند یک کار نسبتاً آسان باشد. قدرت برند خود را با یکی دیگر از متخصصان برجسته دیگر ترکیب کرده و در زمینه تولید محتوا همکاری کنید. هر دو طرف با استفاده از مارک و مخاطب دیگری برای افزایش مواجهه سود می برند. اگر مصرف کنندگان پیوند مشترک بین دو قدرت را ببینند، می تواند متوجه مرجع و معتبر بودن شما شوند.

۵- کارها را شخصی انجام دهید:

در پایان روز، هم افراد تأثیرگذار در فکر و هم مصرف کنندگان منظم، انسان هستند. همه ما از لحاظ احساسی به همان چیزها واکنش نشان می دهیم. از نشان دادن این سمت از خود در محتوای خود نترسید. هنگام نوشتن داستان، تهیه سخنرانی یا نوشتن وبلاگ، راه هایی برای کار در یک عنصر شخصی پیدا کنید. آنچه را که می گویید تبدیل به داستانی کنید که برای همه قابل تعریف باشد. مثالهای واقعی و راه حل های معتبر را برجسته کنید. به جنبه انسانی خود نوری بتابان، بنابراین مخاطبان دلیلی دارند که از هر کلمه شما استفاده کنند.

۶- کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید

اگر قرار است به عنوان مرجع موضوعی شناخته شوید. بهتر است درباره آن موضوع علاقه مند باشید. شما به طور منظم در مورد صنعت خود می نویسید و صحبت می کنید و سالها درباره چرخه های مختلف از همان مفاهیم و ایده ها صحبت خواهید کرد. اگر عاشق کاری هستید که انجام می دهید مشکلی ایجاد نمی شود، اما اگر اینگونه نباشد ممکن است خسته کننده باشید. به آنچه انجام می دهید ایمان داشته باشید تا دیگران نیز آن را دنبال کنند. افرادی که علاقه مند به یک موضوع هستند، همچنین می توانند هر کسی را که مخالف است متقاعد کنند. سعی نکنید شخصی باشید که نیستید. اصیل باشید.

۷- به عنوان یک رهبر اندیشه فروتن و سخاوتمند باشید:

ایجاد سد معبر بین شما و مخاطبان شما منجر به ناامیدی می شود. اگر دسترسی به تخصص شما برای مصرف کنندگان دشوار باشد، خیلی سریع پیروان خود را از دست خواهید داد. مطالب را در مکانی که دسترسی به آن دشوار است منتشر نکنید.

علاوه بر این، مانند یک دانشمند کامل رفتار نکنید.(دقیقا عاقل به عنوان یک شخص باشید نه بیشتر) برای یک نفر غیرممکن است که همه چیز را درک کند. وانمود کردن برای این کار می تواند نتیجه برعکس داشته باشد. وقتی موضوعی را که فراتر از تخصص شما است می پذیرید. مردم هم سعی می کنند به خاطر آن به شما احترام می گذارند.

۸- نامزدی ها را عاقلانه انتخاب کنید:

رویدادها و مشارکت سخنرانی که برای شرکت در آن انتخاب می کنید در نهایت به تعریف وضعیت شما به عنوان یک رهبر فکر کمک می کند. ممکن است قبل از رسیدن به مکان های برتر در رویدادهای صنعت، توسعه شبکه و مهارت های سخنرانی عمومی شما زمان بر باشد. پذیرش دعوت ها وسوسه بر انگیز است. اما همانطور که برند شما رشد می کند، درخواست های بیشتری برای مشارکت در گفتار دریافت می کنید. پس توجه داشته باشید این نوع عملکرد در بسیاری از رویدادها می تواند ارزش شما را به عنوان یک متخصص صنعت اشباع کند. برای بهره وری هرچه بیشتر سعی کنید روی رویدادهای پر مخاطب و مواردی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند تمرکز کنید.

۹- قابلیت مشاهده آنلاین خود را افزایش دهید:

رهبران اندیشه باید دیده شوند. این به اعتبار آنها می افزاید. باید یافتن آنلاین شما برای ارتباطات جدید آسان باشد زیرا مردم عادی به طور خاص شما را جستجو نمی کنند. به عنوان مثال حضور در صفحه اول گوگل می تواند تأثیر بسزایی در برند شما داشته باشد. با الگوریتم های موتور جستجو و شبکه های اجتماعی به روز باشید. در این صورت می توانید میزان مواجهه خود را به حداکثر برسانید.

۱۰- بعنوان یک رهبر اندیشه اجتماعی باشید:

بستری از رسانه های اجتماعی را انتخاب کنید که بیشترین تعداد دنبال کنندگان را در آن دارید و با دنبال کنندگان درگیر باشید. رسانه های اجتماعی لازم نیست کاری باشند که شما در اوقات فراغت انجام می دهید. شخصیت شما بخشی از مارک شما خواهد بود. در گروه ها و چت ها صحبت کنید و سعی کنید با دیگر تأثیرگذاران تعامل داشته باشید. این فرصتی است برای یادگیری بیشتر از رهبران اندیشه و پیروان خود.

۱۱- مکالمه را شروع کنید:

بخشی از رهبر فکر بودن، گفتگو را پیش می برد با این تعریف انجام شده، دیگر از شروع بحث و بیان نظر خود نترسید. هرچه موضع شما قویتر باشد. واکنش بیشتری دریافت خواهید کرد. البته این بدان معنا نیست که شما باید عمداً بحث برانگیز باشید. اما اگر آنچه شما می گویید منجر به سطح بالایی از تعامل می شود، می توانید درباره نیازها و خواسته های مخاطبان خود بیشتر بدانید.

۱۲- همانند یک رهبر اطلاعات را جمع آوری کنید:

پرسیدن سوال و ارسال نظرسنجی می تواند راهی ارزشمند برای کسب بینش از مخاطب مورد نظر شما باشد. آنها پاسخ هایی را برای شما به ارمغان می آورند که جمع آوری داده ها و انجام تحقیقات را آسان می کند. این می تواند شما را بعنوان شخصی قرار دهد که صنعت را جدی می گیرد و می تواند دروازه ای برای ایده های محتوایی باشد.

۱۳- همانند یک رهبر اندیشه گره گشای مشکلات دیگران باشید:

رهبری اندیشه فقط فرض کردن ایده ها نیست. بلکه یافتن راه حل برای مشکلات موجود است. مردم به شخصیت های معتبری احترام می گذارند که دانش و تخصص آنها می تواند در موارد معنی دار به کار گرفته شود. اگر بتوانید ایده های نو و ابتکاری ارائه دهید، به عنوان یک کمک کننده قابل توجه در لبه برش شناخته خواهید شد. این می تواند وضعیت شما را در بین رهبری فکر سر به فلک بکشد.

۱۴- نقش رهبری اندیشه را بر عهده بگیرید:

رهبر اندیشه بودن بیش از بیان عقاید به عمل نیاز دارد. اگر مشکلی اساسی بوجود آمد سعی کنید وارد جنجال و سختی های این مشکل شوید. مطمئناً، برای اینکه مشتری و چشم انداز را از خود دور نکنید. باید رویکرد متعادلی را اتخاذ کنید، اما هدف این است که نشان دهید وقتی اوضاع خراب است صحنه را ترک نکرده اید.

۱۵- خود را به سمت رسانه ها سوق دهید:

هیچ مانعی برای واگذاری میدان به رسانه ها وجود ندارد. اگر در چرخه اخبار فعلی مطلبی در مورد صنعت شما وجود دارد، به آنها اطلاع دهید که شما به عنوان یک متخصص صحبت می کنید. اگر اطلاعات صیقلی را در اختیار آنها قرار دهید. بنابراین آنها دیگر مجبور نیستند خودشان تحقیق کنند. اما این مورد ممکن است همیشه کارساز نباشد. اما ممکن است این شانس را نیز داشته باشید که در پایان روز خود را در مقابل دوربین ها و مخاطبان گسترده تری پیدا کنید.

این را بخوان: ۳ راه برای بهبود شیوه کار در خانه

دوست داریم نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: ۱۵ روش برای شروع رهبری اندیشه برای ما ارسال کنید!

منابع:

ترجمه شده از سایت: همانتکنولوژی
دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.