موفقیت

یک تصور غلط درباره موفقیت

ما به دنبال خوشبختی هستیم .  جملات زیر را در نظر بگیرید:

“من تا زمانی که آن شغل خاص را کسب نکنم خوشحال نخواهم شد” یا “کسب درآمد بیشتر باعث خوشحالی من خواهد شد” یا “وقتی با کسی آشنا می شوم، بالاخره خوشحال خواهم شد.” ما اغلب چنین جملاتی را می شنوم. آنها پیش بینی هایی درباره احساس افراد از آینده هستند به این نوع از پیش بینی ها پیش بینی عاطفی گفته می شود .

به طور طبیعی ، ما تلاش هایی را دنبال می کنیم که معتقدیم باعث خوشحالی ما خواهد شد. ما فرض می کنیم که دستیابی به نقاط عاطفی مانند ارتقا شغل ، ازدواج یا دریافت حقوق بیشتر باعث خوشبختی ما خواهد شد.

تمایز در مورد چگونگی پیش بینی احساسات آینده مهم است حتی اگر بتوانیم احساس خود را نسبت به یک رویداد آینده به طور دقیق پیش بینی کنیم ، در شدت و مدت احساسات آینده خود مشکل داریم. ما تمایل داریم که تأثیر ماندگاری را که رویدادهای آینده بر احساسات ما دارند بیش از حد ارزیابی کنیم. من میتوانم به این گواهی بدهم. وقتی در دانشگاه بودم ساده لوحانه اعتقاد داشتم که پزشک شدن رمز خوشبختی همیشگی است. من برای موفقیت خود حاضر بودم هشت سال آموزش را تحمل کنم و شش رقم وام دانشجویی جمع کنم.

 طولی نکشید که خطای تفکر من کشف شد. تمرین پزشکی همراه با عوامل استرس زای خاص خود، فشار برای تأمین انتظارات، بهره وری و اقدامات کیفی تعیین شده توسط بیمارستان وجود داشت. ملزومات مستندسازی وقت گیر و دست و پا گیر هستند. بسیاری از پزشکان در ترس و دودلی هستند که شاید تجویزهایشان در حد قابل قبول نباشد یا نتوانند یک انسان مرده را زنده کنند زیرا آنها نگران هستند که بخاطر نتیجه نامطلوب درمان، اعتبار سابق خود را از دست بدهند.  ناامیدی در برخورد با کوههای اداری مانند مجوزهای قبلی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که بیمه های درمانی درمان های تجویز شده به بیماران را تحت پوشش قرار می دهند.

این تصور اشتباه بزرگی درباره موفقیت است. ما پیش بینی می کنیم که موفق شدن باعث خوشبختی ما می شود و برای موفقیت موفق می شویم. با این حال ، موفقیت منجر به خوشبختی پایدار نمی شود هر هدف دلخواه دیگری مانند ثروتمند شدن، ازدواج یا راه اندازی مشاغل سودآور را می توانید انتخاب کنید ولی اگر مراقب نباشید ، چاره دیگری ندارید جز اینکه به یک چرخه بی پایان بپیوندید و دائماً دستاوردهای آینده را که پایانی برای شما ندارد، تعقیب کنید.

همچنین لازم به ذکر است که موفقیت همراه با مجموعه چالش های منحصر به فرد خود است استرس و مسئولیت افزایش می یابد مردم شما را با استاندارد بالاتری می شناسند و انتظار بیشتری از شما دارند. شما تحت نظارت دقیق تری قرار دارید و چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارید. پس بیشتر از همه، امکان سقوط از بالا را دارید.

تمرین پنج مرحله ای موفقیت
ادامه مطلب

جیم کری ، کمدین ، ​​بهترین پاسخ را به ما می دهد: “من فکر می کنم همه باید ثروتمند و مشهور شوند و هر کاری که آرزو کرده اند انجام دهند تا ببینند که خوشبخت بودن پاسخ بعد از موفقیت نیست.”

وقتی به مقصد مورد نظر خود می رسید لزوما هوا آفتابی و آسمان آبی نیست ممکن است هوا بارانی و شاید طوفانی باشد. البته توصیه ما به شما این نیست که در مقابل این حقیقت دردناک سکوت کنید و دستیابی به رویا های خود را کنار بگذارید. تعیین و رسیدن به اهداف ارزش زیادی دارد با این حال، مهم است که هنگام شروع فعالیت های خود مراقب باشید و یک رابطه سالم را با موفقیت حفظ کنید.

این کار با قدردانی از سفر منتهی به مقصد مورد نظر شما آغاز می شود. آنقدر روی اهداف آینده قاطعانه قدم نگذارید که نتوانید “اینجا و اکنون” را تحسین کنید. این کار دقیقا شبیه انجام یک پیاده روی در جنگل و عدم درک مناظر موجود در مسیرمی باشد.

ما چنان نگران رسیدن به اهداف آینده هستیم که چشم انداز خود را از دست می دهیم و حضور را فراموش می کنیم. اضطراب دزدی است که ما را از لحظه فعلی محروم می کند. وقتی مضطرب هستیم یا خیلی به آینده نگاه می کنیم یا گذشته را نشخوار می کنیم از حضور خوشبختی در لحظه حال محروم هستیم.

برای حضور بیشتر، مراقبه کنید.مراقبه انواع مختلفی دارد. “مراقبه ذهن آگاهی” همانطور که روی جریان نفس خود تمرکز می کنیم، ما را به حفظ آگاهی در لحظه فعلی ترغیب می کند. این تمرین ممکن است ساده به نظر برسد اما تمرین آن دشوار است. ده دقیقه را در یک اتاق ساکت و بدون هیچ حواس پرتی سپری کنید و به راحتی بر روی نفس خود تمرکز کنید. ذهن ما تمایل دارد که در یک میلیون جهت گشت و گذار کند. هنگامی که ذهن شما دور می شود، توجه داشته باشید و آن را به آرامی به نفس خود هدایت کنید.

اگر تمرکز روی نفس شما خیلی سخت است، مراقبه قدرشناسی را امتحان کنید. عمل سپاسگزاری ابزاری قدرتمند است که ما را در واقعیت کنونی خود قرار می دهد. قدردانی با فراهم آوردن تعادل در دستیابی به اهداف آینده و قدردانی سالم از زندگی فعلی، چشم انداز را فراهم می کند.

دستیابی به موفقیت لزوماً چیز بدی نیست. تعیین و رسیدن به اهداف فواید بسیاری دارد.این مشکل زمانی رخ می دهد که ما چنین مزایایی را بیش از حد ارزیابی کنیم و نتوانیم سفر به مقصد را ارزیابی کنیم.


Translation from the site

“https://www.psychologytoday.com/intl/blog/anxiety-in-high-achievers/202011/the-one-misconception-about-success”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

خرید شارژ

خرید شارژ تلفن همراه