آرایش مو و ابرومراقبت اولیه از مو

چگونه از موهای خود در فصل موسمی مراقبت کنیم؟

مقدمه:

فصل بارانی زبیاست و با خود شادی زیادی به ارمغان می آورد. اما چه کسی می‌تواند چالش‌هایی را که به وجود می‌آورد را نادیده بگیرد؟ در حالی که از غروب های پر باران و تنقلات مخصوص باران های موسمی لذت می برید، آب و هوای مرطوب به موهای شما آسیب می زند. موهای شما در فصل باران های موسمی به مراقبت ویژه نیاز دارند.

در حالی که بیشتر خانم ها مقالاتی در مورد موهای کدر و وز می خوانند. ریزش مو و شوره سر در این زمان از سال به یک موضوع عادی تبدیل می شود. برای مبارزه با این موارد، یک روال ساده مراقبت از مو تنها چیزی است که نیاز دارید. اما برای به حداقل رساندن آسیب بیشتر باید بایدها و نبایدها را بدانید، موافقید؟ بنابراین، در اینجا به چند نکته ساده برای مدیریت قفل های موهای خود در طول باران های موسمی اشاره می کنیم!

رژیم مراقبت از مو برای باران های موسمی

۱- نرم کننده بعد از شامپو ضروری است

در طول باران های موسمی، موهای شما همیشه مرطوب می ماند، به خصوص اگر فر دارید. استفاده منظم از شامپو و نرم کننده بهترین راه برای کنترل این موضوع است. شامپوها چربی و کثیفی اضافی را از پوست سر و مو پاک می کنند، در حالی که نرم کننده ها الکتریسیته ساکن را کاهش می دهند و مدیریت مو را آسان تر می کنند. بهتر است از شامپو و نرم کننده های کنترل کننده موخوره استفاده کنید. (برای بهترین نتیجه همیشه بهتر است از محصولات مو از همان محدوده استفاده کنید).

۲- سرم مو برای موهای براق و بدون وز


سرم های مو وز، وز شدن مو را کنترل کرده و به موها درخشندگی می بخشد. به طور خلاصه، موهای شما را بسیار قابل کنترل تر می کند. استفاده از سرمی با قوام سبک برای جلوگیری از سنگین شدن مو ضروری است. برای نتایج رضایت بخش می توانید سرم صاف کننده گارنیر فروکتیس-Silky Straight را امتحان کنید.

۳- ماسک مو برای تغذیه

به دلیل رطوبت و شستشوی مکرر، موهای ما تمایل به از دست دادن مواد مغذی حیاتی خود دارند. ماسک های مو در چنین شرایطی به کمک می آیند. یک مطالعه ادعا می کند که ماسک های پروتئین گیاهی مو می تواند استحکام و صافی مو را بهبود بخشد و آسیب را ترمیم کند.

همچنین می توانید برای بهترین نتیجه، ماسک های مغذی موی خانگی تهیه کنید.

چگونه ماسک مو را در خانه تهیه کنیم؟

نصف یا کامل موز را له کنید (بسته به طول موهایتان دارد)

یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید

روغن بادام یک قاشق چایخوری

همه مواد را خوب مخلوط کنید

ماسک را روی ساقه موهایتان بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند

یک حوله مرطوب مرطوب را دور مو بپیچید تا مواد مغذی به عمق بیشتری نفوذ کنند

موهای خود را با شامپو به خوبی بشویید و سپس یک نرم کننده بشویید

۴-  روغن های مو برای حالت دهنده گی عمیق

به دلیل رطوبت بیش از حد در هنگام باران های موسمی، موهای ما همیشه وز و مرطوب می مانند. حالت دهنده روغن عمیق با روغن نارگیل یک درمان عالی برای مقابله با مشکلات موهای شما است.

از روغن نارگیل، روغن زیتون یا هر روغن دیگری که ترجیح می دهید استفاده کنید

روغن را کمی گرم کنید

مقداری روغن گرم را به موها و پوست سر خود بمالید

بگذارید یک ساعت قبل از دوش گرفتن روی آن بماند. این کار حتی بعد از شامپو کردن موها را بدون وز می کند

نکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم تر

همیشه از یک شانه دندانه دار برای باز کردن موهایتان استفاده کنید. این کار از شکاف و شکستگی آن جلوگیری می کند. به خصوص اگر موهای موج دار و مجعد دارید.

آب اضافی بنوشید تا موهایتان به خوبی هیدراته و تغذیه شود. این کار باعث کنترل ریزش و آسیب مو می شود.

غذاهای غنی از پروتئین مانند هویج، تخم مرغ، محصولات لبنی، سبزیجات سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پروتئین ها نقش مهمی در تقویت موهای شما دارند.

فصل باران های موسمی رطوبت اضافی و ریزش موی زیادی را به همراه دارد. برای مبارزه با این امر، پیروی از یک روال ساده مو می تواند ریزش مو را کاهش دهد و به موهای شما درخشندگی دهد. سرم های موی سبک و ماسک های موی خانگی از بهترین محصولات مراقبت از موی موسمی هستند که می توانید برای تمیز و مرطوب نگه داشتن موهای خود استفاده کنید. استفاده از یک شانه دندانه پهن برای برس زدن موهایتان، نوشیدن آب زیاد و خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، مرغ یا ماهی می تواند موهای شما را قوی تر، نرم، صاف و بدون وز کند.

منبع
مد کالج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.