آرایش مو و ابرومراقبت اولیه از مو

چگونه از موهای خود به درستی مراقبت کنیم؟

مقدمه:

بسیاری از مشکلات مرتبط با مو مانند ریزش مو ، موهای زبر و کدر، دو شاخه شدن انتهای مو، شوره سر، شکستگی، سفیدی زودرس مو به دلیل عدم مراقبت مناسب از مو ایجاد می شود. مو نقش مهمی در تغییر ظاهر افراد دارد. بنابراین نیاز به مراقبت خوبی دارد و این تنها با استفاده از محصولات طبیعی امکان پذیر است. در اینجا نکاتی در مورد نحوه مراقبت از موهای خشک یا هر نوع موی دیگری وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید تا موهای فوق العاده ای داشته باشید.

نکات ساده در مورد مراقبت از مو

چند نکته مراقبت از مو برای حفظ موهای سالم به شرح زیر است.

۱- یک رژیم غذایی سالم و متعادل از غذای مناسب داشته باشید و برای جلوگیری از شکستن مو، آب اضافی مصرف کنید. پروتئین های بدون چربی، میوه ها، سبزیجات خام، غلات کامل، حبوبات، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن سالمون یا بذر کتان و محصولات لبنی، مو را سالم نگه می دارند.

۲- بیشتر از محصولات مراقبت از موی طبیعی مانند شیکاکای، لیمو، روغن نارگیل، سرکه و غیره برای مراقبت از مو استفاده کنید.

موهای خشک را با آب لیمو بشویید تا درخشندگی از دست رفته را برگردانید.

سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا موهایی درخشان و درخشان داشته باشید.

عسل را روی پوست سر خود بمالید تا مشکل درهم و وز شدن موها برطرف شود .

عسل را در دو فنجان کرم تازه مخلوط کنید تا یک محصول طبیعی عالی برای موهای خشک ایجاد کنید.

۳- از شامپوها و نرم کننده های طبیعی و ملایم با موادی مانند کراتین، رزماری، پروتئین های گیاهی و عصاره جلبک دریایی استفاده کنید. بعد از شامپو کردن از نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان را مرطوب کنید تا به موهایتان محافظ، درخشندگی بیشتری ببخشید و باعث می‌شود حالت ثابت کمتری داشته باشد و راحت‌تر باز شود.

۴- به جای برس زدن موهای خیس از یک شانه دندانه پهن برای باز کردن موهای خیس استفاده کنید. شانه دندان های تیز می توانند به موهای شما آسیب برسانند، باعث شکاف انتهایی و مالش پوست سر شما شوند.

۵- موهای خود را با حداقل حرارت خشک کنید، زیرا گرمای شدید به بیشتر موها آسیب می رساند. فرکانس یا شدت گرمای استفاده شده از سشوار، اتوی تخت و فر کننده را کاهش دهید.

۶- موهای خود را ۳-۴ بار در روز برس بزنید تا پوست سرتان تحریک شود. این کار روغن های طبیعی را تقویت می کند و بافت های مرده پوست سر را از بین می برد.

۷- موهای خود را هر ۳۰ روز یکبار کوتاه کنید تا رشد آن تقویت شود و موها از بین بروند. این به راحتی توانایی شما در حالت دادن به موهایتان کمک می کند.

نکات طبیعی در مورد مراقبت از موهای شما

برای تقویت و رشد سریع مو سر:

برای تقویت رشد مو، پوست سر را با روغن نارگیل خالص ماساژ دهید.

روغن نارگیل داغ را با پیازهای کوچک حدود ۲۰ دقیقه بمالید. آن را با مخلوطی از پودر گرم سبز و آب خارج شده از برنج پخته شده (جوشیده) بشویید.

برای داشتن موهایی سالم و درخشان:

روغن کرچک را برای رشد موهای سالم بمالید.

مخلوطی از سفیده تخم مرغ، ۲ قاشق روغن کرچک، ۱ قاشق گلیسیرین را روی پوست سر و مو بمالید. پس از اولین شستشو نتایج مشهودی را مشاهده خواهید کرد.

با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید. سر خود را با یک حوله داغ بپوشانید و پس از یک ساعت یا بیشتر موهای خود را بشویید.

برای موهای خاکستری:

مقداری مهندی، یک تخم مرغ، آب لیمو، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری را با هم مخلوط کنید. روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید ۴۵ دقیقه بماند و با شامپوی ملایم بشویید.

یک فنجان انگور فرنگی خشک را با ۴ فنجان آب بجوشانید و کمی شکر به آن اضافه کنید. به جوشیدن ادامه دهید تا مقدار مایع به یک فنجان کاهش یابد. به همراه آن ۲ فنجان مهندی، یک تخم مرغ، آبلیمو و محلول انگور فرنگی را مخلوط کرده و روی موها بمالید. بعد از دو ساعت بشویید.

امیدواریم این نکات مفید بوده باشد و مطمئناً مشکل شما را در مورد نحوه مراقبت از مو کاهش دهد. با نظرات خود به ما اطلاع دهید.

منبع
مد کالج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.