آرایش مو و ابرو

راهنمای نهایی انتخاب و خرید پر پشت کننده مو

مقدمه:

بی شک موهای پرپشت و ضخیم جذابیت شما را در آرایش چهره بیشتر می‌کند. اما گاهی ممکن است تحت‌تأثیر عوامل مختلفی مانند فصل، دلایل ژنتیکی، مصرف برخی داروها و شامپو و اختلالات ژنتیکی و غیره دچار ریزش مو شوید. به همین منظور به دنبال راهی برای رفع سریع این عارضه باشید.

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای پوشاندن آثار و عوارض ریزش مو، استفاده از انواع پرپشت کننده‌های مو هستند. پرپشت کننده مو محصولی است که برای رفع موقت معایب ناشی از کم پشتی و ریزش مو استفاده می‌شود. در ادامه مقاله شما را با نحوه عملکرد، مزایا و معایب این محصول پرطرف‌دار آشنا می‌کنیم.

انواع پرپشت کننده مو

افراد ممکن است تحت شرایطی مانند آب‌وهوا، عوامل ژنتیکی، اثرات دارویی و استفاده از برخی مواد شیمیایی دچار ریزش مو و طاسی در نواحی از سر شوند. این موضوع به معضلی اساسی در بین خانم‌ها و آقایان تبدیل شده است. ازآنجاکه این مسئله تأثیر مستقیم و منفی روی اعتمادبه‌نفس دارد، افراد به دنبال رفع نواقص به‌صورت آنی برای شرکت در مهمانی و مراسم هستند و به انواع ابزارها و وسایل برای حل این دغدغه فکری خود متوسل می‌شوند.

اما انواع مختلف پرپشت کننده‌ها مو شامل موارد زیر است:

  1. شامپو پرپشت کننده
  2. پودر پرپشت کننده
  3. اسپری پرپشت کننده
  4. داروهای تزریقی و انواع آمپول‌های پرپشت کننده مو
  5. استفاده از انواع روغن‌های گیاهی مانند رزماری و روغن فندق

استفاده از روغن‌های گیاهی معمولاً نیازمند زمان طولانی جهت مشاهده رشد مجدد موها است. همچنین استفاده از داروها و تزریق در نواحی کم پشت سر باید توسط پزشک معالج و متخصص انجام شود. اما با استفاده از پرپشت کننده مو مانند پودر و اسپری سریعاً به نتیجه دلخواه خود می‌رسید و این محصولات در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی در دسترس است.

چگونگی و نحوه عملکرد پرپشت کننده مو

پودر و اسپری پرپشت کننده مو همانند اجسام مغناطیسی ریز به موها متصل می‌شوند. این دو محصول در مدت‌زمان کم، رشته و تارهای نازک مو را تقویت و حجم آنها را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهند.

دانه‌های پودر و اسپری بعد از استفاده، سطح خارجی موها را می‌پوشانند. عملکرد این دو محصول با تیره کردن مناطقی از سر که دچار ریزش شده‌اند، تحولی شگرف در ظاهر و زیبایی شما ایجاد می‌کند.

استفاده از اسپری پرپشت کننده راحت است. برای اینکه نتیجه بهتری از اسپری پرپشت کننده بگیرید، پیش از مصرف باید آن را خوب تکان دهید و به طور یکدست و یکنواخت روی نواحی خالی سر خود اسپری کنید.

مزایای پرپشت کننده مو

  1. به‌سرعت و در مدت‌زمان کم، مناطق کم پشت را پوشش می‌دهد.
  2. پرپشت کننده‌های مو در رنگ‌های متنوع و مختلف تولید می‌شوند.
  3. نیازی به استفاده از چسب یا عناصر دیگر برای نگه‌داشتن روی موها نیست.
  4. با انواع پرپشت کننده مو، نیاز به استفاده از عمل جراحی برای پرپشت کردن مو نیست.
  5. ظرف محتوی پرپشت کننده مو قابل‌حمل و جابه‌جایی است. چنانچه در مراسم و مهمانی احساس کردید که استایل موها در حال تغییر و خراب‌شدن است، در عرض چند دقیقه می‌توانید آنها را به حالت اول برگردانید.

معایب پرپشت کننده مو

  • برخی پودرهای پرپشت کننده مو از کراتین مصنوعی ساخته می‌شوند و عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند.
  • همان‌طور که می‌دانید پودرها دائمی نیستند و برای حل معضل فعلی شما ساخته شده‌اند.
  • برخی پودرهای پرپشت کننده مو، ضدآب هستند و در برابر تعریق و بارش باران مقاوم هستند؛ بنابراین برای شستن آنها از موی سر، باید به حمام رفته و با استفاده از شامپو، آثار آن از روی موها زدوده شود.
  • باقی‌ماندن طولانی و درازمدت پرپشت کننده مو روی سر، احتمال ریزش مو در مناطق اطراف آن را افزایش می‌دهد.
  • فیبرها و ذرات موجود در پودر پرپشت کننده مو، فقط مناطق کم پشت و طاس سر را پوشش می‌دهند. ولی با حالت طبیعی موها فاصله زیادی دارند.

نحوه استفاده از پرپشت کننده مو

انواع پودر و اسپری پرپشت کننده و حجم دهنده مو در رنگ‌های مختلفی همچون مشکی، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای متوسط عرضه می‌شوند. در ترکیبات محصولات حجیم کننده مو از عصاره‌های گیاهی برای تقویت و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. عصاره زیتون، آووکادو، زنجبیل و … از جمله موادی هستند که ساقه موها را تقویت می‌کنند. این پرپشت کننده‌ها علاوه بر ایجاد زیبایی، در درازمدت باعث تحریک رشد موها شده و شاهد رشد موهای خود به طور طبیعی خواهید بود.

هنگام استفاده از اسپری و پودر پرپشت کننده مو به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا موهای خود را به‌خوبی شسته و مدل و حالت دلخواه خود را به آنها بدهید.
  2. افشانه یا پودر تثبیت‌کننده را به‌خوبی تکان داده، سپس درب آن را باز کنید.
  3. از فاصله حدوداً سه‌سانتی متری بادقت و به‌آرامی روی نواحی کم پشت سر خود بپاشید.
  4. برای ایجاد حالت طبیعی و تثبیت آن روی موها، با استفاده از براش یا شانه، ذرات پودر یا اسپری را روی موهای خود به طور یکنواخت پخش کنید. استفاده از اسپری تافت بعد از پرپشت کننده مو به تثبیت و ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند.

چند نکته هنگام استفاده از پرپشت کننده مو

  • حداکثر زمان استفاده از انواع پرپشت کننده‌های مو، ۳ الی ۵ ساعت است. بعدازاین زمان موهای خود را با شامپو بشویید.
  • چنانچه احساس حساسیت و خارش در محل استفاده از پرپشت کننده مو کردید، از ادامه مصرف آن خودداری کنید.
  • برای تثبیت اسپری و پودر پرپشت کننده مو، از تافت و برخی محصولات تثبیت‌کننده بهره بگیرید.
  • محصولات پرپشت کننده مو را فقط در مناطق کم پشت مو استفاده کنید.
  • پرپشت کننده مو را در محل‌های خشک و خارج از مناطق رطوبت‌زا مانند حمام نگه دارید.

جمع‌بندی:

پرپشت کننده مو محصولی فوق‌العاده برای ترمیم و پوشاندن مناطق کم پشت، روی سر است. این محصول برای حل معضل طاسی در مدت‌زمان مهمانی و مراسم استفاده می‌شود. استفاده از ترکیباتی مانند پروتئین و کراتین در ساختار پرپشت کننده مو، باعث می‌شود که ساقه موهای شما به‌خوبی تغذیه شوند. برخی پرپشت کننده‌ها نیز حاوی روغن‌های گیاهی برای تقویت و رشد مجدد موها هستند. استفاده از این محصولات تأثیر بسزایی در زیبایی و درمان موهای کم پشت در درازمدت دارند. محصولات پرپشت کننده مو طیف وسیعی از انواع رنگ‌ها را شامل می‌شوند. باتوجه‌به رنگ موهای خود یکی از رنگ‌های تیره، قهوه‌ای تیره، روشن و متوسط را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.