گل و گیاه

فواید گیاهان خانگی

فواید گیاهان خانگی در تسکین آلرژی

آیا می دانستید یکی از مهم ترین فواید گیاهان خانگی در تسکین آلرژی است. محققان دریافتند که اتاق هایی دارای گیاهان کوچک و آپارتمانی، گرد و غبار و کپک کمتری نسبت به اتاق های بدون گیاه دارند. برگها و سایر قسمتهای گیاهان به عنوان فیلترهای طبیعی برای گرفتن مواد آلرژی زا و سایر ذرات معلق در هوا عمل می کنند. گیاهان خانگی معمول در نور کم مانند همیشه سبز چینی یا سوسن می توانند این کار را بهتر انجام دهند. بنفشه و گیاهان دیگر با برگهای بافت دار ممکن است حتی عملکرد های بهتری نیز داشته باشند.

فواید گیاهان خانگی

شکوفه های مبارک

گیاهان نه تنها می توانند محیط اطراف شما را روشن کنند. بلکه می توانند روحیه شما را بالا ببرند. کارکنانی که در دفاتر کار با گیاهان کار می کنند. تمایل و احساس بهتری در مورد شغل خود دارند. نگرانی کمتری دارند و روزهای بیماری کمتری را سپری می کنند. به ویژه گل ها انتخاب خوبی هستند.

شکوفه های مبارک

گیاهان عنکبوتی برای رطوبت

لوازم گرمایشی و کولرها می توانند رطوبت هوا را در فضای داخلی، بخصوص در زمستان کاهش دهند. این امر می تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را افزایش دهد و یا باعث خارش پوست شود. اما گیاهان خانگی رطوبت هوا را اضافه می کنند. یک مطالعه نشان داده که مجموعه ای از گیاهان عنکبوت وار باعث افزایش رطوبت نسبی اتاق خواب از ۲۰٪ به ۳۰٪ می شود.

گیاهان عنکبوتی برای رطوبت

دستگاه های تصفیه هوا

فرشها، رنگها، پاک کننده ها، تونرهای چاپگر و جوهرها و بسیاری دیگر از اشیا داخلی، آلاینده هایی به نام ترکیبات آلی فرار (VOC) ایجاد می کنند. آنها می توانند در هوا جمع شده و چشم و پوست شما را تحریک کنند، آسم را بدتر کنند یا نفس کشیدن را برای شما سخت کنند. گیاهان خانگی می توانند VOC ها را خیس کنند. برخی از دستگاه های شستشوی مناسب هوا پیچک انگلیسی، سرخس مارچوبه و درخت اژدها نام دارند.

دستگاه های تصفیه هوا

فواید گیاهان خانگی برای هضم بهتر غذا

نعنا ممکن است به شما در کاهش نفخ، گاز و سایر مشکلات بعد از خوردن غذا کمک کند. انواع متداولی که می توانید در ظروف پرورش دهید شامل نعناع فلفلی و نعناع سکنجبین (ضروری در آبغوره های نعناع) است. فرو کردن برگ های ریحان در آب داغ و مصرف آن در پخت و پز می تواند به آرامش معده کمک کند.

گیاهان برای هضم بهتر

اسطوخودوس آرام

این گیاه معطر بنفش برای قرن ها یک داروی مهم گیاهی بوده است. می توانید روغن اسطوخودوس را استشمام کنید. یا برای آروماتراپی آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. می توانید برگ ها را برای چای بجوشانید. برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است به آرامش شما کمک کند و اضطراب را کاهش دهد. اما اثبات بیشتری لازم است.

اسطوخودوس آرام

آلوئه ورا برای کمک های اولیه

ژل این گیاه یک درمان خانگی محبوب است. می تواند آفتاب سوختگی و سایر سوختگی های جزئی را درمان کند. این می تواند پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی شما را تسکین دهد. آب یك گیاه آلوئه ورا حتی در صورت یبوست می تواند به شما كمك كند.

آلوئه ورا برای کمک های اولیه

خواب آرام

گیاهان دی اکسید کربن می گیرند و اکسیژن می دهند. این روش گیاهان است که نور خورشید را به غذا تبدیل می کنند، روندی به نام فتوسنتز. بعضی از آنها مانند گلهای ژربرا حتی پس از غروب خورشید نیز اکسیژن تولید می کنند. چند گلدان شاد در اتاق خواب خود قرار دهید زیرا اکسیژن اضافی ممکن است به خواب راحت تر شما کمک کند.

خواب آرام

فواید گیاهان خانگی در تسکین استرس

سنگینی فشارهای روزانه را احساس می کنید؟ سعی کنید یک گیاه فیلودندرون برگ قلب یا یک گیاه مار به تزئینات خود اضافه کنید. ممکن است به آرامش شما کمک کند. چندین مطالعه سطح فشار خون، ضربان قلب و هورمون استرس کورتیزول را در افرادی اندازه گیری کرده اند که آنها یک کار سخت را انجام می دهند یا تحت فشار روانی قرار دارند. بودن در کنار گیاهان تأثیر آرام بخشی بر روی افراد دارد.

تسکین استرس

تمرکز واضح تر

گیاهان ممکن است به شما در بالا بردن نمره آزمون کمک کنند، با حضور گیاهان در محل حضور شما تمرکز بر روی کارها راحت تر شده و حافظه شما را تقویت می کند. دانش آموزان در کلاس های درس با سه گیاه گلدان در تست های ریاضی، هجی، خواندن و علوم عملکرد بهتری نسبت به بچه های کلاس های بدون هیچ گونه گیاهی داشتند.

تمرکز واضح تر

فواید گیاهان خانگی در شفای سریعتر

بردن یک شاخه گل یا شاخ و برگ گلدان به عزیزی در بیمارستان می تواند چیزی فراتر از یک حرکت اندیشیده باشد. در واقع ممکن است به آنها کمک کند تا سریعتر بهبود یابند. محققان دریافتند افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گرفتند در صورتی که گیاهانی در اتاق خود داشته باشند یا حتی از پنجره آنها منظره ای از طبیعت داشته باشد، سریع تر بهبود می یابند. آنها همچنین درد را بهتر تحمل کرده و در صورت احاطه به رنگ سبز گیاهان به داروهای کمتری احتیاج داشتند. پیشنهاد ما: گل ارکیده یا سوسن صلح را امتحان کنید.

شفای سریعتر

سلامت روانی و احساسی بهتر

برخی از درمانگران از باغبانی برای کمک به درمان افسردگی، اسکیزوفرنی و سایر شرایط روانی استفاده می کنند. یادگیری پرورش یک گیاه زنده ممکن است به کاهش اضطراب، بهبود توجه و کاهش شدت افسردگی کمک کند. گیاهان همچنین ممکن است به افرادی که از تروما بهبود می یابند و همچنین کسانی که به زوال عقل یا در مراکز مراقبت طولانی مدت زندگی می کنند، کمک کند.

سلامت روانی و احساسی بهتر

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.