موفقیت

تمرین پنج مرحله ای موفقیت

در اینجا یک تمرین کوتاه برای کمک به شما در بررسی وضعیت زندگی خود آورده شده است وانمود کنید که یک فیلمنامه نویس یا یک داستان نویس هستید که طرح کلی فیلم یا رمان جدید را براساس شما و زندگی شما ایجاد می کند در اینجا پنج سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید تا همراه با منطق پشت آنها شروع به کار کنید.

۱-شخصیت اصلی خود را چگونه توصیف می کنید؟

در رمان ها ، این توصیفات معمولاً در چند صفحه اول نشان داده می شود بعنوان مثال سارا چشمانی سبز دارد در این مرحله باید هم از نظر ویژگی های جسمی و هم از نظر ویژگی های شخصیتی خود به این سوال پاسخ دهید. توجه داشته باشید که مهم است خود شما در هر دو مورد ابتدا به چه ویژگی هایی فکر می کنید و فقط آنها را بیان کنید.

دیدگاه های ما در مورد خود، اغلب بر اساس چگونگی دید دیگران است با اینکه ما یک دیدگاه بسیار ساده از خود را بیان می کنیم. چه فاصله ای بین دید ما و دیگران وجود دارد؟ برای رفع این فاصله چه کاری باید انجام دهید؟ آیا برای گسترش تصویر از خود ، نیازی دارید ویژگی های دیگری که غالباً نادیده گرفته می شوند را بیشتر در خط مقدم زندگی خود قرار دهید ؟

۲-چه شخصیت های دیگری در این داستان نقش مهمی دارند؟

شاید به جز جنگ و صلح ، بیشتر داستان ها شخصیت های ردیف یک کمتری داشته باشند ، اما شما چند شخصیت مهم و غالباً محوری دارید – بهترین دوستان ، والدین ، ​​مربیان و حتی نام دشمنان خود را قید کنید.

وقتی قدم به گذشته می گذارید ، چه کسی در زندگی شما برای شما مهم یا بی اهمیت است – چه کسی در زندگی شما تأثیر ثابت یا پشتیبانی یا منبع ناامیدی و چالش است؟ چگونه ممکن است شما نیاز به تغییر این روابط داشته باشید؟

۳-چالش و درگیری اصلی شما در زندگی چیست؟

هر داستان زندگی درگیری های مخصوص به خود را دارد قهرمان های داستان های پر چالش معمولا چالش هایی از گذشته تا آینده را دارند و این گرفتاری ها هیچ گاه پایان پذیر نیست. اعتیاد، طلاق، ترک والدین و بی خانمان بودن، حتی جست و جوی گذشته می تواند چالش و درگیری یک شخص باشد و امکان دارد بصورت مستمر اداه یابد و در این مرحله باید این چالش ها بعنوان یک پاسخ بیان شود.

۴-یک هدف برای مبارزه با چالش ها بیان کنید؟

در جنگ پیروز شوید ، خانواده خود را نجات دهید ، از جزیره مرگ خارج شوید ، یک میلیون دلار درآمد کسب کنید، راه متفاوتی برای پیروزی پیدا کنید. این مربوط به هدف و تمرکز است شاید کاری که در حال حاضر انجام می دهید آسان نباشد اما غالباً کاری بزرگتر و سخت تر شخصیت قدرتمندی در شما ایجاد خواهد نمود. برای موفقیت بیشتر به چه چیزی در درون و برون خود نیاز دارید؟ هر کاری که لازم است و می خواهید انجام دهید را بعنوان پاسخ بیان نمایید.

۵- چگونه می خواهید داستان شما به پایان برسد؟

حلقه را برمی گردانید ، شاهزاده خانم را می بوسید ، در المپیک مدال طلا می گیرید. یا با خانواده خود آشتی می کنید یا پدر یا مادر بهتری می شوید ، یا این اعتماد به نفس را در خود ایجاد می کنید که به شما امکان می دهد خود را باور کنید و به اهداف خود برسید ؟

این مهم است که یاد آوری شود شما بر پایان داستان خود تسلط دارید زیرا شما و فقط شما می توانید تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که زندگی شما در چه مسیری پیش خواهد رفت، چه اتفاقی برای قهرمان ما خواهد افتاد، حتی اگر این انتخاب ها در بعضی مواقع بسیار محدود به نظر برسند.

آینده خود و پایانی را که می خواهید ایجاد کنید را تصور کنید. در پایان این ماجرا چه کسی خواهید شد؟

منابع

Translation from the site

“https://www.psychologytoday.com/intl/blog/fixing-families/202011/your-life-movie-7-questions-re-create-your-story”

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.