موفقیت

۱۵راه برای ایجاد یک ذهنیت رشد

تغییر ذهنیت فرد از منظر “ثابت” به “ذهنیت رشد” ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما با برداشتن گام های کوچک، هر کسی که بخواهد می تواند “ذهنیت رشد” را در خود ایجاد کند.

۱-نقص ها را تصدیق و در آغوش بگیرید

ناقص بودن در خود و دیگران را بپذیرید و از آن استقبال کنید ، زیرا این راه کاری است است که باعث می شود ما بهتر باشیم. همه ما ویژگی های عجیب و غریب و نقص های خود را داریم. مانند خال های سیاه و سفید کوچک نوزادان، نقص های ما منحصر به فرد است.

۲-شجاعانه با چالش های خود روبرو شوید

اگر در مواجهه با یک چالش جدی خود را وحشت زده می کنید ، توقف کنید و شرایط را در ذهن خود تنظیم کنید. چالش خود را به عنوان یک “فرصت” در نظر بگیرید ، بنابراین کمی دیدگاه خود را تغییر می دهید تا پذیرش وجودی شما را آسان تر کند. به یاد داشته باشید هر چالش یا فرصتی ما را به تجربه جدیدی دعوت می کند که نوعی ماجراجویی است.

تاکتیک های مختلفی را در مورد چگونگی کشف مسیر جدید، یا چگونگی ایجاد مهارت جدید، یا نحوه تعامل با گروه جدیدی از افراد، امتحان کنید تا جهت یابی در شرایط جدید خود را مربی گری کنید. به عنوان یک ماجراجویی، ترس برای شما یک احساس قابل قبول است. شما به هر حال راه خود را ادامه می دهید زیرا این راه هیجان انگیز و جدید است. اگر همین نگرش را در مواجهه با بحران در کار یا هر چالشی دیگر داشته باشید می توانید از توانایی هایی که در وجودش خودتان یافت می شود و از وجودشان بی اطلاع هستید برخوردار شوید.

۳-به سخنان و افكار خود توجه كنيد

متوجه باشید از چه جملاتی استفاده می کنید و چه جملاتی در ذهن دارید. اگر کلمات شما ضعیف یا تاریک باشد، نتایج نیز ممکن است به همین میزان ضعیف و ناامید کننده باشد. پس لازم است به خود توجه کنید و به سخنان زبان و ذهن خود گوش کنید و حتی جملات بیهوده در ذهن خود را سانسور کنید.

افکار منفی خود را با افکار مثبت جایگزین کنید تا ذهنیت رشد را ایجاد کنید. قضاوت را با پذیرش عوض کنید ، نفرت را با شفقت. اگر به خود بی احترامی می کنید یا استانداردهای اخلاقی خود را پایین می آورید، نتیجه تصمیمات و پیامدهای آن منعکس کننده آن است. به یاد داشته باشید قصد دارید به افکار قویتری بیندیشید و خود را به آن ها بسپارید.

۴-درخواست تأیید از دیگران را متوقف کنید

تأیید دیگران اغلب می تواند مانع از ذهنیت رشد شود پذیرش خود و تأیید خود را پرورش دهید و یاد بگیرید به خود اعتماد کنید زیرا شما تنها شخصی هستید که بصورت تمام وقت کنار شماست پس تنها تحت تاثیر رفتار خود باشید.

۵-قدم در مسیر اصالت بگذارید

اگر وانمود می کنید کسی هستید که به او احترام نمی گذارند. این واقعیت شما را جعلی می کند و این شخص شما نیستید. باید کارهایی انجام دهید تا ذهن شما، وجودتان را گرامی بدارد و به شما احترام بگذارد.

۶-حس هدف را در خود پرورش دهید

آیا احساس می کنید زندگی شما هدف محور است؟ اگر پاسخ شما مثبت بود پس برای خود مشخص کنید که آن هدف شامل چه مواردی است و اگر اهداف شما در حال کم رنگ شدن و از بین رفتن است کاری انجام دهید که اهداف شما همانند گذشته پر رنگ تر و مهم تر جلوه کنند بخاطر بازگشت به مسیرهدف مراقبه یا تأمل کنید و منتظر دست آوردی جدید در نوع احساسات خود نسبت به هدف باشید و سپس این دست آورد را دنبال کنید زیرا این مسیر راهی برای رسیدن به ذهنیت رشد است.

۷-تعریف مجدد نبوغ

همه ما انسان ها نقاط قوت و ضعف داریم. این نقاط خود را کاوش و برای نقات قوت خود قدردانی کنید و برای بهبود نقاط ضعف خود تلاش کنید زیرا این تلاش می تواند به شما در ایجاد یک ذهنیت رشد کمک کند.

۸-پذیرای انتقاد باشید و هدیه آن را دریافت کنید.

هدف از انتقاد بهتر شدن و پیشرفت است اشخاص دیگر از دید متفاوت تری می تواند ببیند که شما در حال انجام چه کاری هستید و ممکن است پیشنهادهای ارزشمندی برای شما داشته باشند و اگر شما اجازه دهید دیگران در مورد شما پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنند، در این صورت می توانید با سهولت بیشتری ذهنیت رشد خود را توسعه دهید.

۹-فرایند ها و اهداف قبل از دست یابی ارزش گذاری کنید

قبل از شروع، ارزش فرایند نهایی اهداف را مشخص کنید و همیشه به یاد داشته باشید حرت کردن و نرسیدن بهتر از متوقف شدن و تلاش نکردن است.

۱۰-از تجربیات و اشتباهات دیگران بیاموزید.

اگر بتوانید از اشتباهات دیگران درس بگیرید، در این صورت ممکن است اشتباهات کمتری داشته باشید ولی فراموش نکنید این کار گاهی اوقات می تواند ترس از امتحان چیزهای جدید را، که یکی از جنبه های اصلی ایجاد ذهنیت رشد است، تضعیف کند و یا مانع از حرکت شما شود.

۱۱-هنوز عالی نیستید

وقتی با یک کار دست و پنجه نرم می کنید، به خود یادآوری کنید که هنوز بر آن کار تسلط کافی ندارید. اگر به آن پایبند باشید با زمان و تمرین می توانید پیشرفت چشم گیری داشته باشید.

۱۲-درجمع خود را جدی نگیرید”مغرور نباشید”

سعی کنید خود را خیلی جدی نگیرید. حاضر باشید در مقابل دیگران اشتباه کنید، زیرا اگر در حال رشد هستید ممکن است بارها اشتباه کنید و کنترل اشتباه در مقابل دیگران معمولاً با تمرین آسانتر می شود.

۱۳-واقع بین باشد

واقع بین بودن گاهی بسیار زمان بر است چون شما نیاز به یادگیری واقع بین بودن دارید همانند یادگیری زبان جدید یا یادگیری نواختن ساز یا یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک وکیل خوب و شما نیازمند یادگیری و آموزش در خصوص واقع بین بودن هستید. اطمینان داشته باشید دانستن این نکته در ذهنیت رشد می تواند به شما کمک کند.

۱۴-سرعت مهم نیست

وقتی ذهنیت رشد دارید، نتایج نهایی کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در عوض، شما فرایند را کاملاً درگیر کرده و تلاش می کنید، مهم نیست چه مدت طول می کشد. اتفاقاً ، تمرکز روی فرآیند اغلب نتایج را نیز بهبود می بخشد، زیرا در این راه تلاش زیادی کردید.

۱۵-نگارش خود را داشته باشید

اگر داشتن یک ذهنیت رشد برای شما ارزش دارد، وقت بگذارید و برای توسعه آن تلاش کنید. با تلاش این فرصت فرا خواهد رسید. انعطاف پذیری خود را در این راه پرورش دهید. شما در حال بازسازی ذهن خود هستید و این بسیار جالب است.

در مجموع:

طرز فکر رشد به این معناست که فرد از چالش ها استقبال می کند ، در برابر عقب ماندگی ها پافشاری می کند ، مسئولیت گفتار و کردارهای خود را بر عهده می گیرد و تأیید می کند که تلاش راهی برای تسلط است. این امر اساساً پس از تمرین کردن کامل می شود.

با انتخاب تلاش بیشتر برای ایجاد یک ذهنیت رشد، می توانید فرایندهای ذهنی موجود در درون خود را بهبود بخشید، در نتیجه احتمال اینکه نتایج مورد نظر خود را بدست آورید بیشتر می شود و زندگی را آنگونه که باید زندگی کنید، زندگی می کنید.

منابع

Translation from the site

“https://www.psychologytoday.com/intl/blog/click-here-happiness/201904/15-ways-build-growth-mindset”

دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.