۷ عادت خوب برای جلوگیری از آنفولانزای فصلی

چگونه از ابتلا به آنفولانزای فصلی جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزای فصلی واکسیناسیون هر ساله است. اما عادات بهداشتی خوب مانند پوشاندن سرفه و شستن مرتب دست‌ها می‌تواند به جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا کمک کند. همچنین داروهای ضد ویروسی آنفولانزا وجود دارد که می تواند برای درمان و پیشگیری از آنفولانزا استفاده شود. در ادامه با ما همراه باشید و با ۷ عادت خوب برای جلوگیری از آنفولانزای فصلی آشنا شوید.

از تماس نزدیک خودداری کنید.

از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. هنگامی که بیمار هستید، فاصله خود را با دیگران حفظ کنید. تا از بیمار شدن آنها نیز محافظت کنید.

وقتی مریض هستید در خانه بمانید.

درصورت امکان از رفتن به محل کار، مدرسه و یا ماموریت خودداری کنید. این کار از ابتلای دیگران به بیماری شما و نشر بیشتر بیماری جلوگیری می کنید.

دهان و بینی خود را بپوشانید.

استفاده از ماسک در اماکن عمومی به جلوگیری از انتشار میکروب ها کمک می کند و همچنین می تواند از تنفس ذرات ناشی از سرفه یا عطسه دیگران جلوگیری کند. اگر ماسک ندارید، هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید.این کار ممکن است از بیمار شدن اطرافیانتان جلوگیری کند.

دستان خود را تمیز کنید.

شستن مرتب دست ها از شما در برابر میکروب ها محافظت می کند. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از مالش دستی مبتنی بر الکل استفاده کنید.

از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید.

میکروب‌ها اغلب زمانی پخش می‌شوند که شخصی چیزی را که آلوده به میکروب است لمس کند و سپس چشم، بینی یا دهان خود را لمس کند.

سایر عادات بهداشتی خوب را تمرین کنید.

سطوحی که مکرراً لمس می شوند را در خانه، محل کار یا مدرسه تمیز و ضد عفونی کنید، به خصوص زمانی که فردی بیمار است. به اندازه کافی بخوابید، از نظر بدنی فعال باشید، استرس خود را مدیریت کنید. مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مغذی بخورید.

با کارشناسان مشورت کنید.

با پزشک مراقبت های اولیه خود در مورد دریافت واکسن آنفولانزا و سایر اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از آنفولانزا انجام دهید، صحبت کنید.

لطفا” نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: ” ۷ عادت خوب برای جلوگیری از آنفولانزای فصلی ” برای ما ارسال کنید!

منع: CDC

خروج از نسخه موبایل