آموزش کسب و کار

یک مدیر بازاریابی دیجیتال بسیار موفق باید چه ویژگی و صفاتی را داشته باشد؟

آیا می دانید صفات مهم یک مدیر بازاریابی دیجیتال چیست؟ ما برای پاسخ به این سوال مطالبی کامل و جامع را گردآوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید و مطالب بیان شده را مطالعه فرمایید.

کنار آمدن با برخی از استراتژی ها و تکنیک های اساسی بازاریابی دیجیتال از طریق منابع آنلاین و برنامه های آموزشی آسان است. اما یک مدیر بازاریابی دیجیتال موفق کیست؟ کسانی که می خواهند این حرفه را دنبال کنند باید درک کنند که این حرفه نیاز به سال ها تجربه در زمینه خود و ترکیبی منحصر به فرد از دیگر مهارت ها را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا شما برای این نقش مهیج و چالش برانگیز مناسب هستید یا خیر، بیشتر بخوانید.

یک مدیر بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

مدیران بازاریابی دیجیتال وظیفه توسعه و نظارت بر استراتژی های بازاریابی آنلاین برای مشاغل مختلف از استارتاپ های کوچک تا شرکت های بزرگ را بر عهده دارند. آنها مسئول نظارت بر پروژه ها و اطمینان از عملکرد روان بازاریابی دیجیتال از ابتدا تا انتها هستند. آنها احتمالاً مسئول تیمهای پیشرو هستند و همچنین به عنوان یک نقطه شناسایی و ارتباط اصلی برای مشتریان فعال هستند.

این افراد اساساً مدیران بازرگانی در آژانس بازاریابی دیجیتال هستند، بنابراین در حالی که می توانند هم محتوا را مدیریت کنند و هم استراتژی ایجاد کنند. باید مهارت فردی خوبی داشته باشند. به میزان کم و بیش ممکن است. به دانش منصفانه از سئو، تجزیه و تحلیل، تبلیغات، شیوه های تجاری، رسانه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، توسعه وب و نوشتن متن نیاز داشته باشند.

بازاریابان دیجیتال باید چه مهارت هایی را دارا باشند؟

به طور کلی حوزه بازاریابی دیجیتال کاملاً متنوع است. مجموعه ای از مهارت های سخت و نرم را در بر می گیرد. خبر خوب این است که اگر در مدیریت افراد علاقه مند مهارت ندارید. روشهای زیادی وجود دارد که می توانید در این صنعت مهیج مشارکت داشته باشید. مشاغلی برای افرادی وجود دارد که مهارت فنی بیشتری دارند، مشاغلی متناسب با افرادی که خلاقیت بیشتری دارند نیز وجود دارد و مشاغل دیگری نیز برای افرادی است که بیشتر به تجارت اشتغال دارند، موجود است.

صرف نظر از اینکه مهارت شما چیست؟ در اینجا یک نمای کلی از ویژگی های افرادی که وارد این صنعت می شوند گردآوری شده است:

  • سازگار بودن
  • علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید
  • خواستار تطبیق پذیری در کار خود
  • یک رهبر طبیعی بودن
  • ابتکار در عمل
  • کنجکاو بودن
  • تفکر رو به جلو
  • حل مسئله خلاق
  • متمرکز بر تجارت
  • مردم محور
  • درک استراتژی تجارت و بازاریابی

یک مدیر بازاریابی دیجیتال باید رهبری واقعی باشد:

بیایید فقط قسمت “محتوا” را برای یک دقیقه تصور کنیم و در نظر بگیریم که هدایت هر تیم یا بخشی در یک زمینه تجاری، یا حتی به عنوان یک مشاور مستقل که نیاز به توانایی کار با مشتریان مختلف را دارد، به چه ویژگی هایی نیاز دارد.

مدیران برای اطمینان از انجام کارها باید بدانند که چگونه واضح و قاطعانه ارتباط برقرار کنند. اما آنها همچنین باید درک کنند که چطور نباید سرسختانه عمل کنند. تا بهره وری کارمندان کاهش نیابد. آنها باید در ایجاد رابطه صحیح در هر دو زمینه مهارت داشته باشند.

مدیران همچنین باید اصول استراتژی، از جمله تعیین اهداف، ایجاد فرایندها و رویه ها و پیش بینی روش های دستیابی به اهداف تعیین شده را درک کنند. قرار دادن همه تخمهای خود در یک سبد، در اینجا مهم است. همانطور که هم افراد طرف تجارت و هم عناصر فنی را در نظر می گیریم.

سعی کنید درک درستی از قیف بازاریابی محتوا (فروش) داشته باشید:

اگر عضوی از یک آژانس بازاریابی دیجیتال هستید. باید درک خوبی از آنچه برای انجام فروش لازم است داشته باشید. و این کار با درک صحیح کل “قیف فروش” آغاز می شود. در نهایت شما مسئول ایجاد اساس این قیف ها به عنوان پایه ای برای استراتژی بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی خود برای مشتریان خواهید بود.

از آنجا که این یک نقش کسب و کار محور است. بازاریاب های دیجیتال باید درک کاملی از آنچه برای بسته شدن فروش لازم است داشته باشند. و در کل مسیر در “داخل قیف رسم شده” کار کنند. قیف فروش چندین مرحله دارد که می توانیم برای سهولت آن را در ۴ مرحله اصلی بیان کنیم:

  • دسترسی: جذب مشتری جدید
  • تبدیل: متقاعد کردن مشتریان برای خرید
  • اختتامیه: انجام فروش
  • حفظ: ایجاد وفاداری به برند و بازگشت مشتری

بازاریابان دیجیتال باید بتوانند سفر خریدار را درک کنند تا کارهایی را که باید برای بهبود بازگشت سرمایه شرکت انجام شود مدیریت و هدایت کنند. آنها در اصل تیمی را برای انجام این کار در نظر می گیرند. اما باید بتوانند دقیقاً آنچه را که با مشتری ارتباط برقرار کنند. این احتمالاً به شدت شامل ایجاد آگاهی از برند است. که بیشتر در بالای قیف قرار دارد، اما همچنین می تواند سایر فعالیت های بازاریابی را که در مورد بسته شدن فروش مانند مبارزات ایمیل و کپی تبلیغات هستند را در بر گیرد.

همیشه سعی کنید فردی تحلیلی باشید:

مدیران بازاریابی دیجیتال اساساً کلمات و زبان را به عنوان “داده” مدیریت می کنند. بنابراین گرچه ایده محتوا برای نویسندگان جالب است. اما اگر بیشتر طرف خلاقیت را دارید، ممکن است بخواهید به نوشتن بیشتر از مدیریت پایبند باشید. مدیران محتوا معمولاً در ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل عمیق انجام می دهند. زیرا آنها دائماً پیشرفت و موفقیت در کارزارهای مختلف را کنترل و ردیابی می کنند. آنها روی استراتژی ای متکی هستند که براساس داده هایی مانند معیارهای سئو است.

بازاریابان دیجیتال باید با جدیدترین ابزارهای موجود آشنا باشند تا واقعاً معیارها و تجزیه و تحلیل ها را به خوبی پوشش دهند. آنها همچنین مغز خلاق خود را درگیر نوشتن و مقابله با اعداد به طور منظم می کنند.

رسانه های اجتماعی را درک کنید:

همانطور که احتمالاً حدس می زنید، رسانه های اجتماعی هنگام صحبت در مورد رسانه های دیجیتال، تغییر دهنده بازی هستند. یک مدیر بازاریابی دیجیتال خوب قادر خواهد بود تکنیک ها و استراتژی های مختلف را بدون از دست دادن بیش از حد وقت و انرژی خود امتحان کند. آنها باید بتوانند نتایج را از طریق پیش بینی های مبتنی بر داده تجسم کنند. و این نه تنها با محتوای اساسی (به عنوان مثال وب سایت) بلکه با توجه به عملکرد ابزارهای مختلف مانند رسانه های اجتماعی نیز درست است.

همانطور که گفته شد، اگر یک تیم را مدیریت می کنید. به احتمال زیاد یک گروه متخصص (از جمله مدیران رسانه های اجتماعی) در بخش خود خواهید داشت. شما بیشتر از اینکه لزوماً به جزئیات بپردازید. مسئولیت نظارت بر این حوزه و دیگران را بر عهده خواهید داشت.

حتما با سئو آشنا شوید:

متخصصان سئو وظیفه اصلی نظارت و ایجاد ترافیک در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها را دارند. یک مدیر یک آژانس بازاریابی دیجیتال تیمی متشکل از متخصصانی خواهد داشت که زیر نظر آنها کار می کنند و در بخشهای مختلف تخصص دارند و به همین ترتیب، ممکن است نیازی به دانستن SEO و سایر شاخصهای اصلی عملکرد (KPI) به صورت دقیق نداشته باشند. با این حال، آنها باید بتوانند این نوع داده ها را به اندازه کافی درک کنند تا جزئیات را به مشتریان و سایر اعضای تیم منتقل کنند. نه تنها این، آنها باید بتوانند توضیح دهند که چگونه کل استراتژی دیجیتال را آگاه می کند.

آموزش مداوم را دنبال کنید:

در این زمینه موارد بسیار زیادی در حال انجام است. به همین دلیل مهم است که تا حد ممکن روندهای بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید. اما فقط موارد مربوط به حوزه یا حوزه مورد علاقه خود را دنبال کنید. یک ایده خوب این است که فقط یک وجهی را انتخاب کنید که می دانید رو به پیشرفت خواهد بود (برای مثال نحوه ادغام چت بات های خودکار در وب سایت مشتری خود)

این برای پرسنل شما نیز صادق است. یک مدیر بازاریابی دیجیتال باید توجه خود را به روندهایی که مربوط به شغل و رویکرد آنها است و نه تنها برای خود بلکه برای کارکنان خود نیز درگیر یادگیری مداوم باشد.

بعنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال تلاش کنید و ماندگاری را افزایش دهید:

فرقی نمی کند، یک مدیر بازاریابی دیجیتال همیشه باید چالش هایی را برای آژانس خود و همچنین در هنگام سرویس دهی به مشتری داشته باشد. همیشه باید این رویکرد وجود داشته باشد که یک مسئله حل شود و یک استراتژی نیز بهبود یابد. در بعضی مواقع، این امر بسیار دلهره آور خواهد بود. بنابراین داشتن یک روش انعطاف پذیر، “هرگز تسلیم نشو” ، همراه با توانایی یافتن راه حل های منحصر به فرد برای مشکلات، ضروری است.

همانطور که گفته شد، این یک کار با استرس بالا است. و هرگز تمایل به پایان ندارد. و عوامل مختلفی را در بر می گیرد. یک مدیر عالی می فهمد که چگونه می تواند به یک تعادل موثر بین کار و زندگی دست یابد. تا در نهایت ذهن خود را با تمام جزئیات از دست ندهند. برای این منظور، یک مدیر عالی بازاریابی دیجیتال باید بداند چه بخشهایی از کار را باید خود مدیریت کند و چه بخشهایی را به دیگران بسپارد.

نتیجه گبری و پایان:

آیا علاقه مند به پیشرفت حرفه خود در بازاریابی دیجیتال هستید؟ کارهای زیادی وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید تا موضوعات مختلف را بررسی کنید و آشنا شوید و همچنین فرصت های زیادی برای آموزش انعطاف پذیر و آنلاین وجود دارد. برای مبتدیان، می توانید با برنامه های بازاریابی بازی کنید، وبلاگ ها و پست های اجتماعی را در مورد آنچه که انجام می دهید به اشتراک بگذارید و درک درستی از سئو و تجزیه و تحلیل داشته باشید. عضویت در یک گروه فیس بوک در این زمینه نیز ایده بسیار خوبی است. و البته، شما باید یک مکان معتبر برای یادگیری و دریافت گواهینامه پیدا کنید.

دوست داریم نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: صفات مهم یک مدیر بازاریابی دیجیتال را برای ما ارسال کنید!

این را بخوان: ۱۵ روش برای شروع رهبری اندیشه

منابع:

ترجمه شده از سایت: مدیر دیجتال مارکت
دکمه بازگشت به بالا

در خبرنامه ما عضو شوید.

آخرین مطالب و آموزش ها رو سریعتر از بقیه در ایمیلتان دریافت کنید.