رنگ آبی

رنگ آبی رنگ صلح و هماهنگی، بلوغ، عقلانیت، دقت، داشتن قابلیت و ارزش های بالا است. همچنین رنگ اعتماد، صداقت و وفاداری است. از نظر روانشناسی رنگ ها،این رنگ قابل اعتماد و نشان دهنده مسئولیت پذیری است و به امنیت و اعتماد داخلی اشاره دارد.

این رنگ بیانگر و نشان دهنده توانایی انسان ها در برقراری ارتباط را نشان می دهد. خرد آبی از درجه بالاتری از هوش، دیدگاه معنوی، فداکاری و مذهب ناشی می شود. محافظه کارانه و قابل پیش بینی است.

ویژگی های مثبت این رنگ وفاداری، اعتماد، صداقت، حساسیت، قابلیت اطمینان، مسئولیت پذیری، پشتکار، خونسردی و از خود گذشتگی است.

ویژگی های منفی این رنگ سختی، خرافات، محافظه کاری، پیش بینی پذیری، خودجوش بودن، خیانت، بی اعتمادی و بی ثباتی عاطفی است

معنای فیزیولوژیکی رنگ آبی

این رنگ ضربان قلب را کاهش می دهد، ریتم تنفسی را کاهش می دهد، رگ های خونی را تنگ می کند، از التهاب جلوگیری می کند، مغز استخوان متراکم را حفظ می کند، درد را تسکین می دهد و آرام می کند. این رنگ می تواند از نظر احساسی آرامبخش باشد.

معنای روانشناختی رنگ آبی

آبی رنگ یخ مدفون است. از نظر احساسی، آن را با فضای سرد عمیق و بی نهایت آن مرتبط می دانیم. بنابراین اثرات آبی روی ذهن ایجاد می شود همانطور که قرمز بر احساسات تأثیر می گذارد.

اثرات روانشناختی این رنگ آرامش، تصفیه، سردی، خرد، احساسات، اعتماد، وفاداری، انعطاف پذیری هستند.

اگر لباس شما به رنگ آبی روشن است، حساس، خلاق و پذیرا هستید. شما انسانی گرا هستید و تخیل خوبی دارید. اگر دوست دارید با رنگ آبی تیره لباس بپوشید باهوش و با اعتماد به نفس هستید. شما می خواهید با عشق به لطافت و محبت بیشتری رفتار کنید. اگر دوست ندارید آبی بپوشید احتمالاً از شکست، از دست دادن پول، موقعیت اجتماعی و شغلی می ترسید. اگر آبی تیره را دوست ندارید احتمالاً تجربه فریب و خیانت و ناامیدی دارید یا اعتماد به نفستان را از دست داده اید.

معنای رنگ آبی در اتاق

این رنگ برای اتاق خواب، حمام، اتاق کار و سایر اتاق هایی که برای استراحت یا خواب استفاده می شوند مناسب است. فضای تازه و مطبوعی ایجاد می کند. این رنگ برای اتاقهای ناهار خوری، سالن بدنسازی یا تفریحات زیرزمینی مناسب نیست.

معنای رنگ در رویاها

این رنگ در خواب نشان دهنده معنویت، فلسفه، دین، ​​هنر و فرهنگ است.

معنای لباس آبی رنگ

آبی رنگ اقیانوس و آسمان است. این محبوب ترین رنگ است. ساکت و آرامبخش و در عین حال سرد و دلگیر است و باعث خنک شدن بدن می شود. برای مصاحبه های شغلی توصیه می شود زیرا نماد وفاداری است. لباس های آبی باید توسط افرادی که از خستگی ذهنی رنج می برند و کسانی که نیاز به آرامش دارند استفاده شود. انسان ها را به تصمیم گیری تشویق می کند، درک و خرد می آورد و اعتماد به نفس و احساس مسئولیت را نسبت به دیگران تقویت می کند.

معنی رنگ در کار

رنگ آبی مشخصه لباس فرم به عنوان نماد وفاداری به شرکت، مترادف با قابلیت اطمینان، اعتماد، تمیزی، مراقبت، اقتدار و بهبود است.

نماد رنگی آبی

رنگ آبی نماد خنکی، آرامش، ثبات، وحدت، هماهنگی، اعتماد، حقیقت، امنیت، نظافت، نظم، وفاداری، محافظه کاری، آسمان و آب است.

کروموتراپی آبی رنگ

این رنگ گلو و غده تیروئید را تحریک می کند. ذهن و اعصاب را آرام می کند. بر سیستم تنفسی اثرات مفیدی دارد. به دندان درد، التهاب چشم و گلو، خارش و گزش حشرات و بی خوابی کمک می کند. درد قاعدگی را تسکین می دهد. به سوختگی، آبله مرغان، اسهال، صرع، هیستری، سوزاک، فلج اطفال، سردرد، سیاه سرفه، بیماری های پوستی، بیماری کلیوی و روماتیسم کمک می کند. هنگام درمان زردی، نور آبی به پوست تابانده می شود.

حقایق جالب رنگی

فراعنه در مصر باستان برای محافظت در برابر شر از این رنگ استفاده می کردند. خون آبی به معنی ریشه های سلطنتی است. ما معتقدیم که رنگ آبی ما را در برابر جادوگران محافظت می کند. حتی در روم باستان، مقامات رسمی از این رنگ استفاده می کردند.

منابع

Translation from the site

Blue color
خروج از نسخه موبایل