دستور پخت قهوه ترکی “عثمانی”

اغلب افراد نمی دانند که از چه نوع قهوه ای برای تولید قهوه با کف بالا استفاده کنند و متاسفانه اغلب همه قهوه ها کف زیادی ندارند. قهوه ترک نیز که یکی از ارزشهای ضروری فرهنگ ترک ها از دوره عثمانی می باشد همیشه همراه با طعم و بوی خود یک نوشیدنی منحصر به فرد بوده است و یکی از مهم ترین شاخصه های خاص بودن این نوشیدنی کف موجود روی قهوه است.

اغلب قهوه های ترک کف دار در هشت مرحله آماده و سرو می شوند و در ادامه به توضیح روش های پخت و رازهای قهوه کف دار ترک می پردازیم.

۱-اول از همه برای هر فنجان دو قاشق چای خوری قهوه در قهوه جوش قرار داده شود مهم است قهوه تا آنجایی که ممکن است تازه آسیاب شده باشد و از قهوه ای که بیش از حد بصورت آسیاب شده داخل ظروف با درب باز بوده و مرطوب شده استفاده نگردد.

۲-برای هر فنجان آب کافی داخل قهوه جوش ریخته شود همچنین مهم است از آب بدون کلر استفاده شود زیرا طعم قهوه را خراب می کند و اگر می خواهید کف قهوه بیشتر از حد معمول باشد از آب سرد شده داخل یخچال استفاده نمایید.

۳-مکعب یا دانه های شکر را به میزان سلیقه خود در قهوه جوش اضافه کنید البته در روش های سنتی و ساده هیچ مواد قندی به قهوه اضافه نمی شده است.

۴-پس از انجام کارهای ذکر شده تمام مواد را توسط یک قاشق کاملا با هم مخلوط کنید و سپس حتما قاشق را از داخل قهوه جوش خارج نمایید. این مورد خیلی مهم است.

۵-قهوه جوش را بر روی اجاق با حرارتی بسیار کم قرار دهید تا مغز قهوه خرد شده کاملا پخته شود و توجه داشته باشید اگر دمای اجاق بالا باشد قبل از مغز پخت شدن قهوه آب جوش می آید و قهوه هنوز نیم پز است.

۶-پس از جوش آمدن قهوه آنرا سریعا از روی اجاق بردارید زیرا ممکن است کف بالا آمده در قهوه جوش بر روی اجاق بریزد. پس از برداشتن قهوه جوش از روی اجاق کف به دست آمده را از روی قهوه جمع آوری نموده و بین فنجان ها تقسیم نمایید.

۷-سپس قهوه جوش را دوباره بر روی اجاق قرار دهید تا دوباره بجوشد و کف کند توجه کنید اجرای چند باره این روش می تواند فنجان های شما را تا نصف پر از کف کند.

۸-پس از آنکه آخرین مرحله آتش کشیدن قهوه به پایان رسید قهوه را بصورت مساوی بر روی فنجان تقسیم کنید توجه داشته باشید اگر قهوه را از میانه فنجان بریزید ممکن است با توزیع کف در قهوه نتوانید حالت کف مانند را حفظ نمایید.

خروج از نسخه موبایل