کلم پیچ بعنوان ملکه سبزیجات انتخاب شد.

کلم پیچ یا همان کلم برگ که معمولاً در کنار غذاهای دریایی و سالادها استفاده می شود، ملکه سبزیجات در آمریکا اعلام شد. کلم برگ کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

در بین همه گروه های غذایی، کلم پیچ یکی از غذاهایی است که بیشترین میزان مواد مغذی را در هر کالری داراست. حتی کسانی هستند که کلم پیچ را “استیک جدید” توصیف می کنند.
بنابراین، مزایای آن چیست و چرا باید آن را مصرف کنیم؟

آهن بیشتر کلم پیچ در هر کالری نسبت به استیک!

۱۰۰ گرم کلم برگ حاوی ۵۰ کالری و ۱.۷ میلی گرم آهن است. حدود ۹ درصد از نیاز روزانه آهن را تامین می کند. ۱۰۰ گرم گوشت حاوی ۲۱۴ کالری و ۲.۹ میلی گرم آهن است. این میزان معادل ۱۶ درصد نیاز روزانه است. به عبارت دیگر، کلم برگ منبع خوبی از آهن است و حاوی آهن بیشتری در هر کالری نسبت به گوشت است.

پوست سالم، استخوان های قویبا مصرف کلم پیچ:

کلم برگ منبع کامل ویتامین A وK است. ویتامین K برای سلامت استخوان ها و لخته شدن طبیعی خون مهم است. یک فنجان کلم پیچ (۶۷ گرم) ۶۸۴ درصد از ویتامین K مورد نیاز شما را تامین می کند!
ویتامین A برای سلامت پوست و مو، سیستم ایمنی و عملکردهای تولید مثل مهم است. یک فنجان کلم پیچ ۲۰۶ درصد از ویتامین A مورد نیاز شما را تامین می کند.

ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن، جذب آهن از غذا و تولید کلاژن در بدن ضروری است. کلاژن پروتئینی است که برای سلامت پوست، مو و استخوان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر انعطاف پذیری و استحکام به پوست و مفاصل، سلول های مرده پوست را نیز تجدید می کند یک فنجان از کلم پیچ ۱۳۴ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین Cرا تامین می کند.

غذای ایده آل برای سم زدایی از بدن:

کلم برگ یک غذای طبیعی ایده آل برای سم زدایی از بدن است . این به این دلیل است که حاوی ترکیبی به نام ایزوتیوسیانات (ITC) و گوگرد است. ITC ماده ای است که به حذف سموم از سلول ها کمک می کند. گوگرد همچنین به دفع سموم از بدن و حفظ سلامت کبد کمک می کند.

پشتیبانی گوارشی:

یک فنجان کلم دارای ۵ گرم فیبر و ۳۶ کالری است. نیاز روزانه به فیبر حدود ۳۰ گرم است. مصرف فیبر کافی برای جلوگیری از یبوست مهم است.

آنتی اکسیدان و ضد التهاب:

مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان به نام آلفا لیپوئیک اسید (ALA) موجود در کلم پیچ به کاهش طبیعی قند خون در بیماران دیابتی نوع ۲ کمک می کند.همچنین کمک مهمی به نیازهای ALA در بدن شما می کند. با این حال، ممکن است به تنهایی کافی نباشد. اگر دیابتی هستید، در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

در پیشگیری از سرطان موثر است:

کلم پیچ عضوی از خانواده سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم گل است. اکثر تحقیقات با سبزیجات چلیپایی نشان می دهد که آنها در پیشگیری از سرطان سینه، روده، کبد و معده موثر هستند.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: فوق برای ما ارسال کنید!

می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر موضوعات ما در خصوص تندرستی، سلامتی و روانشناسی دسترسی داشته باشید.

منابع:

ترجمه شده از سایت: ccnturk
خروج از نسخه موبایل