چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم

مقدمه:

در هم تنیدگی ممکن است عاشقانه به نظر برسد مگر اینکه موهای شما باشد! قفل‌های گره‌دار می‌تواند مشکل ساز باشد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از گره خوردن موهایتان جلوگیری کنید. استفاده از اتوهای صاف، بیگودی، سشوار، و ابزارهای حالت دهنده حرارتی، تکنیک های نادرست شستشوی مو، و حتی برخی مدل موها می تواند موهای شما را به جنگلی درهم و گره زده تبدیل کند. شانه نکردن یا شستن منظم گیسوان یکی دیگر از دلایلی است که نشان می دهد موهای شما قابل کنترل نیستند. با این حال، اقدامات ساده ای مانند استفاده از محصولات حالت دهنده و برس های مناسب می تواند تارهای موهای شما را هیدراته، صاف و باز نگه دارد. به خواندن ادامه دهید تا روش‌های بیشتری را بدانید که می‌توانید قفل‌های خود را بدون گره خوردن نگه دارید.

چه چیزی باعث گره خوردن مو می شود؟

ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که موهای شما دائماً گره می‌خورد. بافت مو ، دفعات برس زدن، قرار گرفتن در معرض باد و همچنین سلامت موهای شما همگی می توانند به مات شدن کمک کنند. احتمال گره خوردن موهای شما به دلیل موارد زیر بیشتر است:

۱- کمبود رطوبت

هنگامی که موهای شما فاقد رطوبت باشد، منجر به اصطکاک و کشش می شود که سپس باعث گره خوردن می شود. لایه های بیرونی ساقه موی شما شکسته می شود که در نتیجه ظاهری خشن و آسیب دیده ایجاد می کند. کمبود آب نیز می تواند وضعیت موهای شما را بدتر کند.

۲- شانه نکردن موهایتان

شانه نزدن روزانه یک تهدید بزرگ برای موهای شماست. در نهایت باعث ایجاد پیچ ​​خوردگی در موهای شما می شود. بدون شانه کردن، روغن یا باقی مانده ای که در طول زمان ایجاد می شود می تواند سلامت موهای شما را مختل کند. برخی از افراد فقط انتهای موهای خود را باز می کنند و گره های ریشه را باز نمی کنند. گره‌زدایی نادرست مو می‌تواند باعث گره‌ها و گره‌های بیشتری شود.

۳- انتهای خشک نشده

انجام دوره های طولانی بدون کوتاه کردن موها منجر به دو شاخه شدن موها و وز شدن موها می شود. انتهای خشک نیز به راحتی می شکنند. و زمانی که موهای شما شکافته شود، قابل ترمیم نیست. خشک می ماند و باعث ایجاد موخوره در موهای شما می شود. تارهای خشک و وز شده و نوک دو شاخه می توانند به راحتی موهای شما را در هم ببندند.

۴- با موهای ریخته نخوابید

خوابیدن بدون بافتن یا بستن موها می تواند منجر به گره خوردن های جدی شود. گره خوردن مو می تواند ناشی از اصطکاک بین تارهای مو باشد. اگر موهایتان را پایین بگذارید، کوتیکول‌های مو در هنگام خواب روی هم می‌سایند. یکی دیگر از مهم ترین ها، نرفتن به رختخواب با موهای خیس است. موها زمانی که خیس هستند شکننده تر هستند. می تواند به سرعت وز شود و به راحتی بشکند. گره‌های ناشی از دراز کشیدن با موهای مرطوب یک کابوس هستند زیرا سفت و سخت هستند.

۵- کوتیکول های آسیب دیده

حالت دادن با گرما یا سشوار کشیدن مداوم می تواند باعث شکستن ساقه های مو و ایجاد اصطکاک و در نتیجه ایجاد گره شود. هنگامی که موهای شما آسیب می بیند، لایه های خارجی آن خراشیده می شود و لایه داخلی (قشر پوست) در معرض دید و بدون محافظت باقی می ماند. این کار آسیب به کوتیکول شما را تسریع می کند.

علاوه بر این، پوشیدن تاپ های یقه بلند یا روسری های نخی ممکن است تمام رطوبت موهای شما را جذب کند و باعث اصطکاک شود که سپس باعث گره خوردن موها می شود. جمع شدن محصول ، استفاده از نرم کننده عمیق نامناسب که برای تخلخل موهای شما مناسب نیست و به تعویق انداختن روزهای شستشو، همگی منجر به گره خوردن می شود. اما، می توانید از گره خوردن موهایتان جلوگیری کنید. در بخش بعدی در مورد نحوه جلوگیری از گره خوردن موهایتان بیشتر بدانید.

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم

۱- موهای خود را حالت دهید

صرف شامپو کردن موهایتان به اندازه کافی خوب نیست. همیشه با یک نرم کننده قفل کننده رطوبت کار را تمام کنید. این کمک می کند که برس شما بدون هیچ مانعی از بین موهای شما بلغزد. نرم کننده موهای شما را صاف می کند و تارهای خشک را به طور موثر نرم می کند. بهتر است قبل از شستن محصول اجازه دهید چند دقیقه در بند شما بماند. استفاده از نرم کننده به موهایتان رطوبت را باز می گرداند و موهایتان را کمتر گره می زند. در هنگام استفاده از نرم کننده، همیشه به انتهای موها توجه بیشتری می شود.

از انگشتان خود برای برداشتن تمام گره ها با احتیاط استفاده کنید. این به گره زدن موهای شما بدون هیچ گونه شکستگی کمک می کند. سپس، با یک شانه دندانه پهن، به آرامی از لابه لای ساقه های خود شانه بزنید.

۲- از شانه دندانه پهن استفاده کنید

بهتر است از شانه دم موش یا برس روی موهای درهم استفاده نکنید، حتی اگر استفاده از برس مو می تواند وسوسه انگیز باشد زیرا استفاده از آن آسان است. اما، برس ها می توانند ساقه ها را پاره کنند و باعث آسیب بیشتر مو شوند. درعوض، از یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید، زیرا گره‌ها را بدون کشیدن بیش از حد موهایتان به طور موثرتر از بین می‌برد. همیشه از انتها شروع کنید و تا ریشه ها ادامه دهید.

همیشه قبل از دوش گرفتن موهای خود را برس بزنید. این کار از گره خوردن موهای شما هنگام شستن آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، موهای خود را زمانی که خیس هستند برس نزنید زیرا بیشتر در معرض شکستگی هستند.

۳- با آب سرد بشویید

این یک گام ساده و در عین حال موثر است. دوش آب گرم کوتیکول های مو را باز می کند که منجر به گره خوردن و وز می شود. شستشوی قفل های خود با آب سرد در انتهای دوش، کوتیکول های شما را می بندد و از شکستگی و گره خوردن جلوگیری می کند. انجام این کار باعث می‌شود تا رشته‌های زبر و خشک دور شوند.

۴- از حوله درست استفاده کنید

پیچاندن و مالش شدید موها با حوله پارچه ای بلافاصله پس از حمام می تواند باعث ریزش و شکستگی شدید مو شود. همچنین ساختار کوتیکول ها را به هم می زند و در نتیجه نوک آن ها شکافته شده و موها وز می شوند. در عوض، موهای خود را به آرامی با حوله فشار دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند. حوله های میکروفایبر بهترین گزینه برای به دست آوردن نتایج عالی هستند. اگر می خواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید، اجازه دهید قبل از سشوار کشیدن، حدود ۸۰ درصد موها با هوا خشک شوند.

۵- از موهای خود در هنگام خواب محافظت کنید

آیا می دانستید که موهای شما در هنگام خواب ممکن است گره بخورد؟ بله، اصطکاک ناشی از تارهای مو می تواند باعث گره و گره خوردن شود. برای مبارزه با این، روی یک روبالشی ابریشمی سرمایه گذاری کنید، زیرا باعث اصطکاک نمی شود و از گره خوردن موهای شما جلوگیری می کند. از روبالشی های نخی خودداری کنید زیرا بافت خشن دارند و باعث خشکی و شکستگی موهای شما می شوند.

علاوه بر این، قبل از خواب، موهای خود را ببافید یا موهای خود را به صورت موی شل ببندید تا از گره خوردن جلوگیری کنید.

۶- موهایتان را مرتباً چرب کنید

برای اینکه موهایتان رطوبت مناسبی داشته باشد، باید آن را به طور منظم چرب کنید. روغن نارگیل ارگانیک راهی عالی برای نشان دادن عشق به قفل هایتان است. مقداری روغن نارگیل گرم را روی درختان خشک شده خود ماساژ دهید تا آنها را مرطوب کند. این ترفند روی انواع موها عالی عمل می کند. برای به دست آوردن نتایج طولانی مدت، می توانید روغن نارگیل را با روغن جوجوبا و زیتون مخلوط کنید. این مخلوط می تواند به طور موثر از شر گره خوردن خلاص شود.

۷- از ماسک های مو استفاده کنید

استفاده از ماسک مو یک بار در هفته می تواند بافت مو را به شدت بهبود بخشد و رطوبت آن را بازگرداند. این کوتیکول های خشک شما را هیدراته و تسکین می دهد و قفل های شما را ابریشمی و نرم می کند. برخی از موثرترین موادی که می توانند موهای شما را متحول کنند، ماست، عسل و روغن بادام هستند. این مواد را مخلوط کرده، خمیر را روی موهای خشک بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.

در عرض چند هفته تفاوت زیادی در بافت موهای خود خواهید دید. اگر ماسک ها برای شما خیلی وقت گیر هستند، می توانید آب لیمو را به دو فنجان آب اضافه کنید و محلول را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این کار موهای شما را در عرض چند روز متحول می کند. اینها درمان های موی بسیار قوی هستند که می توانند موهای شما را سالم، ابریشمی و کمتر مستعد گره خوردن کنند.

۸- از استفاده از ابزارهای سبک حرارتی خودداری کنید

ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند سشوار، صاف کننده و اتوی فر می توانند روی قفل های ظریف شما تأثیر بگذارند. ممکن است اجتناب از ابزارهای یک ظاهر طراحی دشوار به نظر برسد. اما، اگر به طور مداوم از آنها بدون استفاده از محافظ حرارت استفاده کنید، می توانند موهای شما را خشک کنند. این وضعیت بیشتر منجر به گره خوردن می شود. برای جلوگیری از این امر، از ابزارها در تنظیمات حرارت کم تا متوسط ​​استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از محافظ حرارتی قبل از حالت دادن به موهای خود از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

۹- از محصولات Detangling استفاده کنید

محصولاتی مانند اسپری ها، سرم ها و نرم کننده ها می توانند گره ها را به طور موثر باز کنند. آنها رشته های خشک را نرم می کنند و در هم تنیدگی ها را از بین می برند. اگر یک گره غول پیکر شما را آزار می دهد، مقداری محصول بازکننده گره را روی آن و ناحیه اطراف آن بمالید. مو های خود را ماساژ دهید و به آرامی از طریق گره به سمت پایین بکشید. همچنین می توانید از انگشتان خود برای جدا کردن گره ها استفاده کنید.

۱۰- از محصولات حاوی الکل خودداری کنید

اگرچه طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد که ادعا می کنند طبیعی هستند، اما بسیار مهم است که به دنبال محصولاتی باشید که به ادعای آنها صادق هستند، به خصوص از نظر وجود الکل. الکل موهای شما را خشک می کند و بافت آن را خراب می کند و منجر به گره خوردن و شکستگی می شود. بنابراین، محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد سولفات و الکل باشند.

اکنون، اجازه دهید چند نکته ساده را بررسی کنیم که می‌توانید برای کاهش گره‌ها و گره‌ها در موهایتان دنبال کنید.

نکاتی برای کاهش گره ها و گره ها

اگر می خواهید از گره خوردن موهایتان در هنگام شنا یا ورزش جلوگیری کنید، پوشیدن آن به صورت بافته یا دم اسبی بهترین ایده است. موهای شما در صورت ریزش با عرق و کثیفی مات می شود.

همیشه قبل از استفاده از شانه از انگشتان خود برای باز کردن گره ها استفاده کنید. این می تواند اندازه گره ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و گره گشایی را کمتر دردناک کند. همچنین موهای خود را قبل از گره زدن برش دهید. این می تواند کار شما را قابل کنترل تر کند.

موهای خود را هر سه ماه یکبار کوتاه کنید تا از شر موخوره خلاص شوید. همچنین اگر نمی توانید گرهی را از بین ببرید، آن را به عنوان آخرین راه حل کوتاه کنید.

برس زدن موهای خیس می تواند منجر به ریزش و شکستگی مو شود. در عوض، بلافاصله پس از خروج از حمام، از انگشتان خود برای از بین بردن گره ها و گره ها استفاده کنید.

از استفاده از محصولات حالت دهنده ای که اثری بر جای می گذارند خودداری کنید زیرا به گره زدن موهای شما کمک می کنند.

بلافاصله پس از شستن موهای خود از نرم کننده استفاده کنید. این کار نه تنها موهای شما را قابل کنترل تر می کند، بلکه موخوره و وز شدن مو را نیز کاهش می دهد.

هر دو هفته یکبار از ماسک های طبیعی خانگی با موادی مانند ماست و عسل برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید.

برای محافظت از موهای خود در برابر آفتاب، باد، گرد و غبار و آلاینده‌ها، هنگام بیرون آمدن از روسری یا کلاه استفاده کنید.

یک ساعت قبل از شامپو کردن موهای خود را با یک روغن طبیعی چرب کنید.

در زیر چند نکته ساده برای کاهش انواع گره خوردگی ذکر شده است.

رفع گره های خشک

از بین بردن گره های خشک مخصوصاً دردناک است. قبل از شروع به باز کردن گره‌های پوستی با شانه، از یک موس یا سرم برای صاف کردن کوتیکول‌های خشک استفاده کنید.

اما استفاده بیش از حد از اسپری مو یا ژل مو می تواند موهای شما را سفت کند و باعث ایجاد گره های سرسخت شود. برای از بین بردن سفتی و گره ها، ابتدا از یک روغن برای مرطوب کردن کشک های خود استفاده کنید. این همچنین به نرم شدن انتهای خشک کمک می کند. روغن را به آرامی روی ناحیه مشکل دار ماساژ دهید و با برس روی قفل های خود بمالید.

رفع گره های مرطوب

زمانی که موهایتان خیس است، قبل از اینکه موهایتان را با انگشتانتان گره بزنید، سرم بزنید. این به نرم و صاف نگه داشتن قفل های شما کمک می کند.

خوراکی های کلیدی

اگر از ابزارهای حالت دهنده حرارتی استفاده کنید، موهایتان را به درستی تمیز نکنید، اغلب آنها را برس بزنید، آنها را در معرض باد قرار دهید یا از سلامت آن غافل شوید، ممکن است به طور مکرر درهم بپیچد.

یک شانه با دندانه پهن و نرم کننده مناسب مو می تواند از گره خوردن موهای شما جلوگیری کند.

می توانید با بستن موها به صورت بافته یا دم اسبی، کوتاه کردن موها و استفاده از ابزارهای حالت دهنده مو از گره خوردن جلوگیری کنید.

رسیدگی به موهای درهم پیچیده است و می تواند تارها را بشکند. دلایل مختلفی به گره خوردن مو کمک می کند، از جمله استفاده نکردن از محصولات مناسب، روش های شستشوی نادرست، ابزارهای حالت دهنده حرارتی، و شانه نکردن یا شستن مرتب موها. نکات ذکر شده در مقاله به باز شدن موها و جلوگیری از گره خوردن موهای شما کمک می کند. پیروی از این موارد و حفظ یک روال مراقبت از مو به راحتی به شما در مدیریت موهایتان کمک می کند. همچنین استفاده بیش از حد از برخی محصولات به موهای شما آسیب می رساند. بنابراین، همیشه قبل از استفاده دستورالعمل های محصول را دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل