۵ چالش شگفت آور سلامتی در پیری

آیا دوست دارید با چالش های سلامتی در سنین بالا آشنا شوید؟ در اینجا ۵ چالش شگفتی آور سلامتی که معجزه اش در زمان پیر شدن نمایان تر می شود. را برای شما گردآوری کرده ایم. آیا شما ورزش می کنید؟ آیا شما درست غذا می خورید؟ آیا این رفتارها برای فردی در سن و سال شما کاملاً خوب هستند؟ پیر شدن می تواند با تغییر بدن ما مشکلات سلامتی ایجاد کند. در اینجا پنج روش شگفت آور وجود دارد که می تواند سلامت را به چالش بکشد.

آنفولانزا

هنگامی که شما بیش از ۶۵ سال سن دارید، سیستم ایمنی بدن شما مانند گذشته قوی نیست. سالمندان قسمت عمده ای از افراد را که به دلیل مشکلات مربوط به آنفولانزا می میرند یا در بیمارستان بستری می شوند را تشکیل می دهند. سن احتمال عوارض جدی برخی از انواع آنفولانزا ها را افزایش می دهد مانند:

ذات الریه

(عفونت باکتریایی در خون)

بدتر شدن بیماری ریه و قلب

تزریق سالیانه واکسن آنفولانزا ضروری است. اگر شما بیش از ۶۵ سال سن دارید، از پزشک خود در مورد نسخه با دوز بالا که محافظت بیشتری ارائه می دهد، سوال کنید.

افزایش وزن

پیر شدن می تواند یک ضربت سه گانه باشد. با افزایش سن عضله خود را از دست می دهید. همچنین فعالیت شما کمتر می شود. در همان زمان، بدن شما برای همان فعالیت های بدنی که در سن جوانی دارید، کالری کمتری می سوزاند.

احتمالاً می دانید که اضافه وزن یا چاقی احتمال بروز بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت و سکته را افزایش می دهد. اما پوند اضافی می تواند حتی بار بزرگتری برای افراد مسن ایجاد کند. حرکات روزمره مانند راه رفتن و بلند شدن از صندلی دشوارتر می شود. چاقی و آرتروز اغلب با هم همخوانی دارند.

بنابراین چه در سن ۵۰ سالگی و چه در سن ۸۰ سالگی، از پزشک خود در مورد روش های هوشمند مبارزه با افزایش وزن سوال کنید.

استخوان های شکننده

بسیاری از سالمندان از زمین خوردن ترس دارند. سقوط می تواند به خصوص در صورت پوکی استخوان، هنگامی که استخوان های شما کمتر متراکم شده و مستعد شکستگی های قبلی هستند، خطرناک باشد. زنان ۵۰ ساله و بالاتر به دلیل تراکم کم استخوان “بیماری شکننده استخوان” دو برابر بیشتر از همسالان پسر خود می توانند استخوان بشکنند.

اما اگر: میوه ها، سبزیجات و غذاهای سرشار از کلسیم زیاد بخورید.

در صورت نیاز به مکمل ویتامین D از پزشک خود بپرسید. بدن های پیر مقدار کمتری از آن را از خورشید جذب می کنند.

وزنه ها را بلند کنید یا تمریناتی را انجام دهید که از وزن بدن شما استفاده می کند (راه رفتن، فشار دادن، اسکات).

سیگار را ترک کنید و از مصرف زیاد الکل خودداری کنید (بیش از دو یا سه نوشیدنی در روز) می توانید در سن پیری استخوان های بهتری داشته باشید.

چالش های سلامتی در خصوص مقابله با سرطان

آیا می دانید سن انسان بزرگترین پیش بینی کننده احتمال ابتلا به سرطان است؟ نیمی از سرطان ها در افراد بالای ۶۵ سال اتفاق می افتد. برای سرطان ریه، سن متوسط ​​۷۰ سال است.

دانشمندان دقیقاً نمی دانند چرا افراد مسن بیشتر در معرض سرطان هستند. به سادگی می تواند این باشد که شما مدت طولانی تری در معرض عوامل ایجاد کننده سرطان بوده اید. یا شاید هنگام از بین رفتن سلول ها، بدن شما کمتر قادر به ترمیم باشد.

هنوز پیر شدن به معنای دریافت بیماری سرطان نیست. شما می توانید عادت های سالمی را که به شما در کاهش احتمال بروز سرطان کمک می کند، اتخاذ کنید.

چاقی با ۱۳ نوع مختلف سرطان از جمله سرطان های پستان، روده بزرگ و لوزالمعده مرتبط است.

گوشت قرمز و فرآوری شده را کاهش دهید.

به طور منظم ورزش کنید. این کمک می کند تا نه تنها از برخی سرطان ها پیشگیری کنید، بلکه از بازگشت آنها جلوگیری کنید.

چالش های سلامتی در خصوص بروز افسردگی

افسردگی یک قسمت اجتناب ناپذیر از پیر شدن نیست. می توان گفت افسردگی یکی از بزرگترین چالش های سلامتی در طول دوران زندگی است. در واقع، از هر ۲۰ آمریکایی ۶۰ ساله و بزرگتر یک نفر مبتلا به افسردگی است. که کمترین میزان در بین گروه های سنی است. اما بسیاری از سالمندان افسرده تشخیص داده نمی شوند. خود آمریکایی های پیر و پزشکان آنها ممکن است هرگونه علائمی را به عنوان یک واکنش طبیعی به بیماری ها و عقب ماندگی های زندگی رد کنند.

بسیاری از افراد مسن تر ممکن است مبتلا به افسردگی ساب سندرم باشند. ممکن است مانند گذشته نسبت به فعالیتها و افراد کمتر احساس لذت یا علاقه داشته باشید، اما علائم کامل افسردگی اساسی را ندارید.

شما در صورت طولانی مدت داشتن مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی یا آرتروز که محدودیت هایی در زندگی شما ایجاد می کند، افسرده می شوید. افرادی که نیاز به مراقبت های بهداشتی در منزل دارند، در مقایسه با دیگر افراد مسن، بیشتر دچار این بیماری هستند.

دارو و روان درمانی، که گفتگو درمانی نیز نامیده می شود، می تواند این نوع افسردگی را درمان کند. تنهایی می تواند منجر به افسردگی شود. بنابراین به دنبال راه های ارتباط با دیگران باشید. با دوستان و خانواده صحبت کنید. به یک کلاس یا یک گروه بپیوندید. کار داوطلبانه انجام دهید. راه و روشی برای غنی سازی جسم و روح خود بیابید.

منابع

Translation from the site

https://www.webmd.com/healthy-aging/challenges-of-aging#2

خروج از نسخه موبایل