پد و پنبه آرایشی خوب چی بخرم؟

مقدمه:

پد و پنبه آرایشی یکی از ابزارهای ضروری لوازم آرایشی – بهداشتی است. انواع مختلفی از پنبه‌های آرایشی شبیه اسفنج بوده و دومنظوره هستند. یعنی هم برای آرایش و هم برای پاک‌کردن آرایش استفاده می‌شود. از طرفی انواع براش آرایشی برای اجزای مختلف صورت مانند گونه، ابرو و پلک استفاده می‌شوند.

کارکرد و عملکرد پدها باتوجه‌به ساختار تشکیل‌دهنده آنها متفاوت است. برای داشتن آرایش یکدست و یکنواخت باید زیرسازی خوبی روی پوست خود انجام دهید. پد و انواع براش‌‌های آرایشی باعث پوشانندگی قوی روی سطح پوست و آرایش مرتب و منظم می‌شوند.

پد و پنبه آرایشی چیست؟

پد و پنبه آرایشی محصولی آرایشی – بهداشتی است که از تنوع زیادی برخوردار است. این ابزار علاوه بر استفاده در آرایش کردن، برای پاک‌کردن آرایش نیز استفاده می‌شود. پدهای آرایشی دارای شکل و کارکرد متفاوتی هستند. به‌طورکلی در طراحی لوزی، گرد، مربعی، مثلث و تخم‌مرغی برای استفاده از پنکیک، کرم‌پودر و کانسیلر استفاده می‌شوند.

پنبه‌های آرایشی علاوه بر عملکرد آرایشی خوبی که دارند، به طرز چشمگیری مورد مصرف بهداشتی نیز هستند. انواع مختلف توپی و ساده آنها در بازار وجود دارد. این نوع پدها مناسب انواع مواد آرایشی – بهداشتی مایع هستند.

پدهای اسفنجی از دیگر محصولات بهداشتی – آرایشی هستند. این نوع پدها از سلولز طبیعی تولید می‌شوند. با نمدار کردن پد اسفنجی عمل پاک‌سازی و لایه‌برداری پوست راحت‌تر انجام می‌شود.

پد و پنبه آرایشی و کاربرد آن

پک و ست براش مسواکی

مدرن‌ترین شکل پدهای آرایشی که در یک مجموعه کامل عرضه می‌شوند. این پکیج طیف وسیعی از براش­ها در اندازه مختلف را شامل می‌شود. شکل ظاهری این پدها به شکل مسواک بوده و سری آنها بر اساس عملکردشان برای نواحی مختلف صورت دارای اندازه و حجم متفاوتی است. به‌عنوان‌مثال ممکن است پخش کردن کرم‌پودر برای افراد تازه‌کار و غیرماهر روی صورت راحت نباشد، در این حالت استفاده از برس گرد حجیم کار را برای آنها راحت‌تر می‌کند. طراحی آن به شکل مسواک، باعث صرفه‌جویی بیشتر در زمان آرایش می‌شود.

خاصیت فشرده بودن سری این پدها، باعث یکنواختی سطح پوست می‌شود. همچنین کرم‌پودر جذب آنها نمی‌شود. براش­های سایز بزرگ این مجموعه برای زیرسازی و استفاده از فیکساتور، کرم‌پودر و رژگونه مناسب هستند. براش­هایی با اندازه متوسط برای کانسیلر و سایه زدن مناسب‌سازی شده‌اند. استفاده از براش­های کوچک برای زدن رژلب، کشیدن خط چشم و سایه ابرو بسیار ایده‌آل خواهد بود.

پد آرایشی حوله‌ای

ارزان‌ترین  و مناسب‌ترین پد آرایشی هستند. ساختار این نوع پدهای آرایشی به‌گونه‌ای است که ازهم‌پاشیده نمی‌شوند. پدهای حوله‌ای باریک هستند و بر اساس نوع پنکیک خود، مدل مربعی یا گرد آن را تهیه کنید. این پدها در جعبه پنکیک جا می‌گیرند. پدهای آرایشی حوله‌ای قابلیت شستشو دارند. توصیه می‌شود اگر محافظی برای این پدها در کیف ندارید، آنها را زودبه‌زود عوض کنید.

پد تخم‌مرغی یا اشکی

این نوع پدها، در چند سال اخیر محبوبیت زیادی بین بانوان پیدا کرده‌اند. جنس پدهای تخم‌مرغی از اسفنج است. ساختار و فرم آنها طوری طراحی شده که آرایش را به طور یکنواخت به تمام اجزای صورت می‌رسانند. این ویژگی خاص پد اشکی، شما را از محو کردن کانسیلر زیر چشم با انگشت، بی‌نیاز می‌کند.

برس کرم‌پودر و پنکیک

ابزاری فوق‌العاده کاربردی برای افرادی که از کرم‌پودر و پنکیک زیاد استفاده می‌کنند. بعد از پایان زیرسازی، استفاده از یک براش برای یک دست­کردن آرایش بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. این نوع برس‌ها حتی برای گوشه‌های چشم و نزدیک مژه‌ها بسیار کارآمد هستند. علاوه‌برآن اگر هنگام استفاده از پنکیک نواحی تیره و روشن و به عبارتی غیریکنواخت روی صورتتان مشاهده کردید، قابلیت ضربه‌زدن با این براش امکان یکدست کردن آرایش را برای شما فراهم می‌کند.

برس بادبزنی

این نوع برس‌ها برای یکنواختی آرایش روی صورت کارایی دارند. چنانچه در مصرف لوازم آرایشی زیاده‌روی کردید با استفاده از سری کم پشت این نوع برس، زدودن اضافات آرایش برای شما  امکان‌پذیر است. برس بادبزنی بدون ایجاد آسیب به آرایش، مواد اضافی را از صورت شما می‌زدایند.

پد سیلیکونی یا ژلاتینی

این نوع پدها به دلیل ساختار منحصربه‌فردی که دارند، دارای ماندگاری طولانی هستند. همچنین همانند برخی پنبه‌ها و پدهای آرایشی، مواد آرایشی زیادی به خود جذب نمی‌کنند. همین ویژگی پد سیلیکونی مزیت بزرگی است. زیرا در مقدار مصرف مواد آرایشی شما تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود. سطح صیقلی پدهای ژلاتینی مانع از ایجاد رد و خطوط کرم آرایش روی صورت می‌شود. به دلیل انعطاف‌پذیری کمی که دارند، برای پوشش‌های مایع مناسب‌ترند. زیرا امکان پخش کردن پنکیک با آنها بسیار دشوار و غیرممکن است.

پد پاک‌کننده آرایش چیست؟

نوعی از پدهای آرایشی که برای پاک‌کردن آرایش از صورت به کار می‌روند. برخی از این پدها را می‌توان به‌صورت خشک تهیه کرد. در این صورت با استفاده از شیرپاک‌کن، روی سطح پوست کشیده، سایر آثار آرایش از صورت محو می‌شود.

نوعی دیگری از پد پاک‌کننده آرایش حاوی مواد مخصوص پاک‌کردن آرایش هستند. در یک بسته معمولاً چند یا ده پد وجود دارد. توجه داشته باشید بعد از هر بار استفاده از این پدها، بسته محتوای آن را خوب ببندید تا مواد پاک‌کننده آن، از روی پد بخار نشود.

ویژگی‌های پد پاک‌کننده آرایش:

تهیه محصولات بهداشتی – آرایشی همیشه چالش‌برانگیز است. زیرا با سلامت و بهداشت صورت شما در ارتباط است. تهیه و خرید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و آنلاین امکان مقایسه کیفیت و قیمت را برای شما فراهم می‌سازد. از سویی دیگر آشنایی با ویژگی‌های یک پد پاک‌کننده آرایش خوب به شما در انتخاب پد مناسب کمک می‌کند. یک پد پاک‌کننده آرایش باید:

جمع‌بندی:

پد و پنبه آرایشی یکی از محصولات آرایشی – بهداشتی است. این محصول چند سالی است که به یکی از ابزارهای مهم لوازم آرایشی خانم‌ها تبدیل شده است. استفاده از یک پد و پنبه مناسب و خوب برای آرایش کردن و به‌ویژه هنگام استفاده پنکیک، تأثیر زیادی در زیبایی آرایش و صورت خواهد داشت.

در چند سال اخیر انواع پدهای آرایشی در شکل و طرح‌های متفاوتی تولید و عرضه شده‌اند. نوع تخم‌مرغی که از جنس اسفنج است، توانسته طرف‌داران زیادی به خود جذب کند. همچنین انواع مختلفی از برس‌های آرایشی برای پخش و یکنواخت کردن آرایش استفاده می‌شوند.

انواعی از پدهای آرایشی موسوم به پد پاک‌کردن آرایش حاوی موادی برای زدودن آثار آرایش از صورت هستند.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: پد و پنبه آرایشی خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

خروج از نسخه موبایل