راهنمای خرید واکس مو

مقدمه:

امروزه ابزارها و محصولات زیادی جهت زیبایی و مراقبت از مو به بازار عرضه می‌شوند. واکس مو یکی از پرطرف‌دارترین محصولات آرایشی برای نمایش جلوه زیبایی موهاست. اغلب جامعه هدف واکس مو آقایان هستند. به‌خصوص آقایانی که به تیپ، آراستگی ظاهر و بهداشت و سلامت موهای خود اهمیت بیشتری می‌دهند.

اما واکس مو چیست؟ چگونه از آن استفاده می‌شود؟ آیا استفاده از این محصول شیمیایی یا نمونه‌های گیاهی آن ضرری برای موها ندارد؟ موقع خرید واکس مو به چه ویژگی آن بیشتر توجه کنیم؟

در این نوشتار قصد داریم به‌تمامی این سؤالات پاسخ دهیم تا به شما در خرید یک واکس مو خوب کمک کرده باشیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واکس مو و کاربردهای آن چیست؟

واکس مو Hair Wax محصولی از مجموعه آرایشی – بهداشتی است. این محصول وظیفه حالت‌دهی و نگه‌داشتن موها را به طرز شگفت‌انگیزی برای شما فراهم می‌کند. در ساختار این محصول آرایشی از موم بسیار غلیظ استفاده می‌شود که موجب نرم شدن موها می‌شود. این محصول برای افرادی با موهای کوتاه ایده‌آل خواهد بود.

همچنین عملکرد واکس مو روی موهای چرب بسیار منحصربه‌فرد و خاص است. زیرا مانع از بی‌حالتی و ژولیده شدن آنها شده و فرد می‌تواند حالت موردنظر خود را روی موها اعمال کند. از دیگر موارد استفاده واکس مو، کارکرد عالی و ویژه آن روی موهای سفید است. افرادی با این نوع رنگ موی طبیعی خیلی خوش‌شانس هستند. زیرا واکس موهایی به بازار عرضه شده‌اند که علاوه بر خاصیت حالت‌دهی به موها، دارای قابلیت تغییر رنگ موها را نیز دارند. واکس‌های رنگی در رنگ‌های متنوع و دلخواهتان توسط کمپانی‌ها و برندهای مختلف محصولات آرایشی – بهداشتی تولید می‌شود. نکته مهم در مورد واکس رنگی، موقتی بودن رنگ آن است. رنگ حاصل از واکس مو، بعد از شست‌وشو محو و از بین می‌رود.

انواع واکس مو:

به‌طورکلی واکس مو در حالت دادن به موها کاربرد دارد. در برخی از محصولات موجود در بازار یک یا چند ترکیب به آن اضافه می‌شود و خواص دیگری به موها می‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود واکس مو چند امکان محصول آرایشی را با هم برای موهای شما فراهم سازد. مانند:

واکس مو حالت دهنده: با استفاده از این محصول می‌توان موها را خوش حالت نمود.

واکس مو براق‌کننده یا شاین: در عین حالت‌دهی موجب درخشندگی و براقی بیشتر موها می‌شود.

واکس مو تقویت‌کننده: این محصول هم موها را خوش حالت می‌کند و هم ترکیبات موجود در آن موجب تقویت و تغذیه ریشه و ساقه موها می‌شوند.

برخی از واکس موها دارای ترکیبات گیاهی در ساختار خود هستند. در واکس موهای گیاهی از عصاره بوته گیاهان استفاده می‌شود. بعضی از واکس موها معدنی و از مشتقات نفتی هستند که به آن واکس معدنی یا سرسین می‌گویند. این محصولات بی بو و بی‌رنگ هستند. انواعی از واکس موها نیز محلول در آب هستند.

خصوصیات و ویژگی‌های واکس مو خوب:

طیف وسیعی از انواع واکس موها در بازار وجود دارند. اما کدام یک برای شما مناسب است؟ محبوبیت این محصول آرایشی و تنوع آن، خریداران را هنگام تهیه یک محصول مقرون‌به‌صرفه و کارا دچار سردرگمی می‌کند. ازاین‌رو در ادامه ویژگی‌های یک واکس موی خوب را برای شما آورده‌ایم:

قدرت نگهدارندگی و حالت‌دهی به موها:

اولین و مهم‌ترین معیار واکس مو که هنگام خرید باید مدنظر داشت، شدت و سختی آن در حالت دادن به موهاست. واکس مو در سه درجه و سطح سختی کم Low Hold، متوسط Medium Hold و زیاد High Hold تولید و در بازار عرضه می‌شوند. هرکدام از این درجه سختی برای نوعی از موها مناسب‌سازی شده‌اند. این معیارها بر اساس عدد بیان می‌شوند. هر چه عدد بزرگ‌تر باشد، سختی حالت‌دهی آن محصول نیز بالاتر است.

واکس مو با سختی کم برای موهای نازک و کم پشت، واکس مو با سختی متوسط برای موهای معمولی و نرمال و واکس موهای ضخیم برای موها ضخیم، پرپشت و با قطر زیاد مناسب است.

میزان براقی و درخشان کردن

عمده‌ترین مورد مصرف واکس مو بعد از شدت سختی، درخشان کردن موهاست. به همین دلیل برندهای مختلف معیارهای متفاوتی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. سه سطح کم، متوسط و زیاد رایج‌ترین مدل‌های براقی یا شاین واکس موها هستند.

بدیهی است واکس مو با قدرت درخشندگی زیاد یا High Shine برای مجالس و مهمانی‌ها، تحولی شگرف در تیپ و موهای شما ایجاد می‌کند. از طرفی محصولاتی با Low Shine برای ایجاد درخشندگی طبیعی و کمتر موها و استفاده روزانه متداول­تر هستند.

ترکیبات موجود در واکس مو

در تولید و ساخت واکس مو سه تا پنج ترکیب به کار می‌رود. لانولین ماده‌ای محلول در آب است که موهای خشک را احیا و شاداب‌تر می‌کند. واکس موهای بر پایه آب برای طراوت دهی به موها بسیار خارق‌العاده عمل می‌کنند.

مناسب با بلندی و کوتاهی موها

توجه به طول موها و تناسب محصول بر اساس الگوی مشخص تعیین شده و درج شده روی آن بسیار ضروری است. روی جعبه واکس موها یکی از عبارات For Long/Medium/short Hair برای موهای بلند، متوسط و کوتاه جهت تطبیق با طول موهای شما مشخص شده است.

مناسب حالت طبیعی موها

حالت طبیعی موهای شما فاکتور مهم دیگری است که هنگام تهیه و خرید واکس مو باید به آن توجه داشته باشید. مسلماً موهای اشخاص مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما انواع حالت موها که واکس مو باید با آنها متناسب باشد:

  1. موی صاف Straight Hair
  2. موی مجعد Wavy Hair
  3. موی فر Coiled Hair
  4. موی پیچ‌خورده Kink Hair

روی ظرف محتوی واکس مو باید یکی از عبارات بالا درج شده باشد  و شما بر اساس نوع موهای خود محصول مناسب را تهیه کنید.

مزایا و فواید استفاده از واکس مو

معایب استفاده از واکس مو

واکس مو محصولی برای حالت‌دهی و شکل‌دهی جهت زیبا و جذاب شدن شماست. اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. زیرا مصرف بیش از حد این محصول برای موها، منجر به چسبناک و چرب شدن موها می‌شود. همچنین برای استفاده از این واکس مو باید کمی حوصله به خرج دهید تا به حالت موردنظر خود برسید.

تفاوت ژل و واکس مو:

یکی از قدیمی‌ترین محصولات آرایشی که برای حالت‌دهی به موها مورداستفاده قرار می‌گرفت، ژل مو است. بعد از تولید و عرضه واکس مو، هر دو محصول رقیب سرسخت یکدیگر محسوب می‌شوند.

اما بهتر است بدانید این دو محصول آرایشی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در واقع می‌توان گفت واکس مو مزیت‌هایی دارد که گوی سبقت را از ژل مو ربوده است.

در ترکیبات ژل مو از الکل استفاده شده است. به همین دلیل هنگام استفاده، موها را خشک می‌کند. درصورتی‌که واکس مو تأثیر زیادی در حالت‌دهی طبیعی و انعطاف‌پذیری موهایتان دارد. چنانچه از ژل مو به مدت طولانی استفاده کنید، به سلول‌های تشکیل‌دهنده ساختار مو، موسوم به فولیکول صدمه زده و شوره سر و شکنندگی موها را به دنبال خواهد داشت.

درجه غلظت واکس موها نیز متفاوت است. برخی از برندها در محصولات خود از مواد شاین جهت برق انداختن و درخشان کردن موها بیشتر بهره می‌برند و برخی دیگر نیز دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی جهت تغذیه و تقویت ریشه و ساقه موها هستند.

نحوه استفاده از واکس مو:

از کجا واکس مو خوب بخرم؟

انتخاب و خرید محصولات آرایشی – بهداشتی همیشه سخت و چالشی است. اما آشنایی با ویژگی‌های محصول کمک زیادی در خرید خواهد داشت. شاید خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای شما بسیار به‌صرفه خواهد بود. زیرا شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید سفارش خود را آنلاین ثبت و شماره سفارش دریافت کنید. در این فروشگاه‌ها معمولاً امکان چت آنلاین و ارتباط با کارشناسان پوست و مو وجود دارد. به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی از راهنمایی کارشناسان این حوزه در موردنیاز و مشکل موی خود مشاوره بگیرید.

جمع‌بندی:

واکس مو یکی از محصولات آرایشی – بهداشتی مرتبط با حالت‌دهی موهاست. محصولات متنوعی همچون ژل، تافت و غیره برای حالت‌دهی موها تولید و ساخته می‌شوند. در مقایسه با سایر محصولات حالت‌دهی به مو، واکس از مزیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

حالت‌دهی موها و ماندگاری طولانی آنها خصوصاً برای حضور در مراسم‌ها و جشن‌های خاص مورداستفاده اکثر آقایان است. برخی از انواع واکس موها دارای خاصیت رنگ‌دهی به مو هستند. این محصولات برای افراد دارای موی سفید بسیار حائز اهمیت است. رنگ موی این نوع واکس موها موقتی است و بعد از شست‌وشو از بین می‌رود.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل