همه آن چیزی که باید در مورد نوشیدنی قهوه بدانید.

۱-درقرن ۱۴ ترک ها قهوه را آسیاب و بوداده می کردند و پس از قرن ۱۶ به بزرگترین توزیع کنندگان قهوه در سرتاسر جهان تبدیل شدند. همچنین اعراب نیز در قرن ۱۴ شروع به پرورش قهوه در بندر یمن نمودند. قابل ذکر است در قرن ۱۸ حدود ۲۰۰ کافی شاپ در ونیز وجود داشت و همچنین قهوه یخ در سال ۱۹۴۵ در ژاپن محبوب شد و روز اول اکتبر را روز قهوه در ژاپن نامیدند.

۲-قهوه بصورت عام در دمای بین ۲۰۴ الی ۲۱۸ درجه سانتی گراد بوداده می شود و کیفیت این عمل به مقدار زمان عملیات بوداده کردن بستگی مستقیم دارد البته اگر این زمان بیشتر از حد معمول طول بکشد بعلت خشکی دانه های قهوه امکان آتش گرفتن دانه های بوداده شده وجود دارد به همین علت معمولا زمان بوداده کردن دانه های قهوه بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است.

۳-میزان ترشی در قهوه به عواملی از جمله محل رشد گیاه قهوه، نوع گیاه، نحوه بوداده کردن و روش های تهیه بستگی دارد. ارتفاع زیاد، باران کم وخاک آتش فشانی غنی رشد قهوه را کند می کند ولی عطر و طعم آن حتی در چنین شرایطی مطلوب و راضی کننده است. عربیکا را می توان یک گیاه اصیل قهوه معرفی کرد که در اتیوپی بصورت کاملا وحشی رشد می کند.

۴-گیاه قهوه حتی در خاک های آتش فشانی جزیره بزرگ هاوایی با صبح های آفتابی و بعد از ظهر های بارانی رشد کره است و همه این عجایب، فعالان در عرصه قهوه را شگفت زده کرده است.

۵-خامه و فندق ایرلندی محبوب ترین طعم دهنده های قهوه هستند و در قرن ۱۶ اروپایی ها از شکلات بعنوان یک افزودنی در قهوه استفاده نموده اند البته بهتر است بدانید یک تکه شکلات متوسط ۳۰ میلی گرم کافئین دارد و یک فنجان قهوه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلی گرم کافئین دارد.

۶-قهوه در بیش از ۴۳ کشور دنیا بصورت تجاری تهیه می شود و در مقایسه با روغن دومین صادرات را به خود اختصاص داده است و می توان گفت نوشیدنی قهوه با میانگین بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد فنجان، همه ساله رکورد دار برترین نوشیدنی در جهان است.

۷-محبوبیت قهوه بیش از طعم خود آن مدیون این واقعیت است که تقریبا با هر عطر و طعم دیگری ترکیب می شود و این ترکیب آنچنان رو به رشد بوده که همواره برخی از کارخانه های تولید کننده مواد خوراکی از قهوه به عنوان ادویه نیز استفاده می کنند.

۸-درختان گیاه قهوه به خودی خود گرده منتشر می کنند و در حالت عادی تا بیش از ۵ متر ارتفاع دارند و پس از کاشت هر دانه قهوه ۵ سال طول می کشد تا یک دانه از کاشت به مرحله برداشت برسد و میانگین عمر مفید درخت بین ۱۵ الی ۲۰ سال پس از محصول دهی می باشد. برگ درخت قهوه بصورت ۴ فصل بر روی درختان باقی می مانند و می توان گفت درخت قهوه درختی همیشه سبز است.

۹-استفاده غیر معمول از قهوه مانند ۱۰۰ فنجان در ۴ ساعت می تواند کشنده باشد این در حالی است که بدن انسان قادر است در هر ساعت حدود ۲۰% از منابع کافئین موجود در سیستم بدن را مصرف نماید.

خروج از نسخه موبایل