ناخن گیر خوب چی بخرم؟بررسی و خرید ۳۶ نوع از بهترین ناخن گیر های بازار ایران

مقدمه:

ناخن گیر یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای بهداشتی و سلامتی است. استفاده از این وسیله درعین‌حال که سلامتی را برای فرد به ارمغان می‌آورد، نقش مهمی در ایجاد زیبایی ناخن‌ها و انگشتان نیز دارد. ازاین‌رو ناخن‌گیر یک ابزار ضروری در تمام منازل محسوب می‌شود.

اما بهترین ناخن‌گیر چیست؟ ویژگی ناخن‌گیر خوب چیست؟ آیا ناخن‌گیر نیاز به مراقبت دارد؟ و سؤالاتی دیگر که ممکن است به دنبال پاسخی برای آنها باشید. در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌ها، نحوه مراقبت و بهترین ناخن‌گیر بپردازیم.

ناخن گیر چیست؟

ناخن گیر ابزار برش ناخن است که از دو تیغه هلالی و منحنی‌هایی شبیه ناخن تشکیل شده است. این وسیله کوچک ترکیبی از یک اهرم نوع اول حالت دوم و گوه است. در اغلب موارد ناخن‌گیرها از جنس استیل و دیگر فلزات محکم و بادوام ساخته می‌شوند. هرچند در سال‌های اخیر انواعی از جنس آلومینیومی و پلاستیکی نیز تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

در مورد تاریخچه و چگونگی ساخت و اختراع اولیه آن و اینکه توسط چه کسی ساخته شد، اطلاعاتی در دست نیست. اما حق امتیاز طراحی و تولید آن به یک شخص آمریکایی به نام ولنتاین فگتری داده شده است.

انواع ناخن‌گیر از ابتدا تاکنون

ناخن گیر نیز مانند سایر ابزارهای ساخت دست بشر، در طول زمان دستخوش تغییراتی شده است. اما جالب است بدانید که هنوز از انواع ابتدایی آن نیز در بازار وجود دارد. معلوم می‌شود که هنوز افرادی پیدا می‌شوند که متقاضی خرید و استفاده از این نوع ناخن‌گیرها بوده و کار با این ناخن‌گیرها برای آنها راحت‌تر است. اما انواع ناخن‌گیرها و ابزارهای برش ناخن:

ناخن‌گیرهای کلاسیک

بدترین نوع ناخن‌گیرها که در دهه ۱۸۸۰ میلادی بیشتر استفاده می‌شدند. عملکرد این ناخن‌گیرها به‌گونه‌ای است که به‌جای برش و کوتاه‌کردن ناخن، آن را خرد می‌کنند. ناخن‌گیرهای کلاسیک، در مدت‌زمان کوتاهی، تیزی خود را از دست می‌دهند و کند می‌شوند. با این نوع ناخن‌گیرها، امکان زاویه‌بندی درست جهت برش دادن صحیح ناخن‌ها، کمی مشکل است.

از طرفی دیگر کارکردن با آنها بسیار ساده است. ناخن‌گیرهای کلاسیک در همه‌جا یافت می‌شوند. چنانچه قصد تهیه و خرید این نوع ناخن‌گیرها را داشتید، جنس کربن فشرده یا فولاد ضدزنگ به شما پیشنهاد می‌شود.

ناخن‌گیرهای انبری

شاید نام این نوع ناخن‌گیر شما را دچار وحشت کند. اما نگران نباشید قرار نیست انگشتان شما قطع شوند! عملکرد ناخن‌گیرهای انبری مشابه کلاسیک است با این تفاوت که برش‌ها بسیار دقیق و منظم انجام می‌شود.

افرادی که می‌خواهند زاویه دقیق‌تری از برش ناخن‌های خود داشته باشند، ناخن‌گیرهای انبری پیشنهاد ایده‌آل ما به آنهاست. این ناخن‌گیرها مخصوصاً برای ناخن‌های پا بسیار مناسب هستند. اگر این نوع ناخن‌گیرها را می‌پسندید، جنس فولاد ضدزنگ یا کربن فشرده را تهیه کنید.

قیچی برش ناخن

با این نوع ناخن‌گیر، زاویه‌بندی و کنترل روی برش ناخن، همانند ناخن‌گیر انبری است. قیچی ناخن‌گیر، برای برش دادن گوشه‌های ناخن ابزار فوق‌العاده حرفه‌ای محسوب می‌شود. همچنین میزان آسیبی که به ناخن می‌زند، بسیار کم است. برای افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، قیچی ناخن­گیر گزینه مناسبی است. برای ایجاد برش زیبا، تمرکز خود را روی زاویه صحیح قرار دهید.

هنگام خرید قیچی ناخن‌گیر، به‌اندازه و سایز آن متناسب با دستان خود توجه داشته باشید. خصوصاً اگر برای کودکان و نوزادان قصد تهیه این نوع ناخن‌گیر را دارید. همچنین از قیچی ناخن‌گیر، برای برش پارچه و … استفاده نکنید. هنگام خرید دقت داشته باشید قیچی نباید لق بزند یا پیچ وسط آن شل باشد.

سوهان ناخن

ابزاری برای نرم کردن و حالت‌دهی به ناخن که هم به طور جداگانه تهیه می‌شود و هم در اغلب ناخن‌گیرهای امروزی همراه آن تعبیه می‌شود. برخی از انواع سوهان‌های ناخن، نوک‌تیز هستند که برای تمیزکردن زیر ناخن استفاده می‌شوند.

نحوه تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن ناخن گیر

اغلب ناخن‌گیرها از مواد ضدزنگ ساخته می‌شوند؛ بنابراین بعد از هر بار استفاده به‌راحتی می‌توانید با آب معمولی آنها را شسته و در جای مناسب بگذارید تا خشک شود. هر دو یا سه ماه یک‌بار از روش ساده زیر، برای ضدعفونی‌کردن ناخن‌گیر استفاده کنید.

در این روش از مقداری جوش شیرین و سرکه استفاده می‌شود. توجه داشته باشید استفاده زیاد از جوش شیرین به ناخن‌گیر آسیب می‌زند. پس از مقدار کم و در فواصل چندماهه از این روش بهره بگیرید.

درون ظرف یک‌بارمصرف، مقداری جوش شیرین و سرکه ریخته و ناخن‌گیر را به مدت دو دقیقه در آن غوطه‌ور سازید. این زمان نباید بیشتر یا کمتر شود. زمان کمتر از ۲ دقیقه، اثرپذیری مفیدی نخواهد داشت. زمان بیشتر از ۲ دقیقه هم به عملکرد صحیح ناخن‌گیر آسیب وارد می‌کند. سپس ناخن‌گیر را از ظرف خارج کرده و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. بعد از پایان کار، ظرف یک‌بارمصرف به همراه محتوای آن را دور بیندازید.

۸ نکته مهم برای جلوگیری از شکسته شدن ناخن‌ها

  1. همیشه از ناخن‌گیر استفاده کنید. بهترین زمان برای گرفتن ناخن‌ها بعد از استحمام است.
  2. ناخن‌هایتان را خشک و تمیز نگه دارید.
  3. از لوسیون‌ها و تقویت‌کننده‌های ناخن استفاده کنید.
  4. هنگام فعالیت‌های سنگین از دستکش استفاده کنید.
  5. از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید.
  6. هیچگاه ناخن‌های خود را نجوید.
  7. در صورت مشاهده علائم اگزما، حتماً به متخصص مراجعه کنید.
  8. برای حفظ سلامتی دست‌ها و ناخن‌های خود از حوله شخصی استفاده کنید.

نحوه و چگونگی کوتاه‌کردن ناخن‌ها

گاهی ممکن است نیاز باشد برای یک مهمانی ناخن‌هایی بلند داشته باشید تا بتوانید به زیبایی، آنها را بیارایید. شاید هم برای برخی امور مانند ورزش‌کردن یا حضور در محل کار باید ناخن‌هایی کوتاه داشته باشید. ازاین‌رو کوتاهی یا بلندی ناخن‌ها، مهم نیست. بلکه نکته مهم، علاوه بر داشتن ناخن‌های مرتب و کوتاه شده، داشتن ناخن‌های تمیز، محکم و زیباست.

فرایند کوتاه‌کردن ناخن‌ها، اگرچه ساده و راحت به نظر می‌رسد، اما در مواقعی که به‌درستی انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد شکاف ناخن یا فرورفتگی ناخن در گوشت شود. در ادامه نحوه و مراحل کوتاه‌کردن اصولی ناخن‌ها را برای شما آورده‌ایم:

نکات مهم هنگام استفاده از ناخن گیر

جمع‌بندی

ناخن‌گیر رایج‌ترین ابزار کاربردی برای بهداشت و سلامت ناخن‌هاست. امروزه ناخن­ گیرهای متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. خرید ناخن‌گیر شاید ساده به نظر برسد. اما شما باید قبل از خرید نیاز خود را ببینید. اگر فقط برای کوتاه‌کردن ناخن‌های دست بخواهید، ناخن‌گیر با تیغه‌های کوتاه و متوسط برای شما ایده‌آل خواهد بود. برای ناخن‌های پا از ناخن‌گیرهایی با تیغه‌های صاف استفاده می‌شود.

امیدواریم در این نوشتار توانسته باشیم به شما راهنمایی‌های لازم در تهیه و خرید یک ناخن‌گیر خوب کمک کرده باشیم.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: ناخن گیر خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

خروج از نسخه موبایل