شناخت و مصرف ماهی با حداقل جیوه موجود در گوشت

پروتئین و غذاهای دریایی غنی از امگا ۳ برای سلامتی بدن لازم و ضروری هستند. یک ماهی خوب کبابی همراه با سالاد برای یک عصر شیرین تابستانی بهترین وکاملترین انتخاب است. اما همه ماهی ها به یک اندازه عالی و کامل نیستند. برخی از ماهی ها علاوه بر تغذیه سالم از مواد سمی و مضر تغذیه می کنند. و این تغیه نامناسب و سمی می تواند بر سلامت مصرف کنندگان این گروه از ماهی ها تاثیری منفی داشته باشد.

دلیل اینکه بسیاری از متخصصان می گویند حداقل ۳ بار در هفته ماهی مصرف کنید این است که ماهی یک ماده غذایی غنی از امگا ۳ و پروتئین است.

شکی نیست که پروتئین و روغن امگا ۳ برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری هستند. اما وقتی نوبت به تغذیه سالم می رسد موضوع عوض می شود. زیرا همه ماهی ها ارزش غذایی برابری ندارند. برخی از انواع ماهی حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند.

جیوه فلزی است که در طبیعت یافت می شود. این ماده عمدتاً از طریق غذاهای دریایی، پرکردن دندان ها با ماده آمالگام، واکسن ها و استفاده زیاد از زغال سنگ وارد بدن انسان می شود و با گذشت زمان شروع به تجمع می کند. جیوه بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد. با افزایش میزان جیوه در بدن، ناراحتی هایی مانند خستگی، تحریک پذیری، تپش قلب، عدم تمرکز و ناتوانی در تفکر کاملا واضح شروع می شود. در بیشتر موارد، هیچ کس حتی متوجه نمی شود که آنها توسط جیوه ایجاد شده اند.

هنگامی که تجمع جیوه از سطح خاصی بالاتر می رود، مسمومیت با جیوه شروع می شود و می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی تری شود.

می توان با توجه به چند نکته هنگام انتخاب ماهی، مصرف جیوه را به حداقل رساند:

ازماهی های کوچک دریایی استفاده کنید. هرچه ماهی بزرگتر باشد، عمر بیشتری دارد و جیوه بیشتری جمع آوری می کند. ماهی های کوچک جیوه زیادی جمع نمی کنند زیرا عمر کوتاهی دارند.

ماهی های بزرگ مانند شمشیر ماهی، ماهی تن و کوسه حاوی سطوح بالای جیوه هستند. از مصرف آنها خودداری کنید یا آنها را حداکثر به ۲-۳ بار در ماه محدود کنید.

ماهی هایی مانند ساردین، ​​آنچوی و خال مخالی کمترین جیوه را دارند. می توانید با خیال راحت آنها را مصرف کنید. قزل آلا و زبان از نظر اندازه بزرگتر هستند، اما محتوای جیوه کمتری دارند. غذاهای دریایی مانند هشت پا، ماهی مرکب و میگو نیز حاوی مقادیر کمی جیوه هستند.

تابستان و پاییز زمانی است که ساردین در خوش طعم ترین حالت خود قرار دارد. پیشنهاد می کنیم بگذارید در ذهن شما و روی میز شما باشد.

می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر موضوعات ما در خصوص تندرستی، سلامتی و روانشناسی دسترسی داشته باشید.

منابع:

ترجمه شده از سایت: ccnturk
خروج از نسخه موبایل