لوازم آرایشی در امپراتوری روم

در حالی که تاریخ برای همیشه به یاد می آورد که مصر اولین تمدنی بود که از محصولات آرایشی به عنوان بخشی مهم از زندگی خود استفاده می کرد، ولی این امپراتوری روم بود که از آن استقبال کرد و توانست پیرامون آن مجموعه ای چشمگیر از مد، دین و حتی قوانین ایجاد کند.

حتی علی رغم پیشرفت بالای مصر در خصوص ساخت انواع محصولات آرایشی، رومی ها موفق به وارد کردن بسیاری از اسرار و دستورالعمل های خود به این محصولات شدند. در اوج امپراتوری روم ، زنان با هر وضعیتی از مواد آرایشی استفاده می کردند و اگر از آنها استفاده نمی کردند، از نظر جامعه زیبا به نظر نمی رسیدند.

این شیوه زندگی عجیب و غریب و قدرت نظامی رم باعث شد تا نجیب زاده های ثروتمند اقدام به خرید محصولات آرایشی بسیار گران قیمت و عجیب و غریب از چین و آلمان شوند. از آنجا که این محصولات گران قیمت باعث جنجال زیادی در جامعه روم شد، قانون مشهور “LexOppia” از سال ۱۸۹ قبل از میلاد سعی در محدود کردن استفاده از آنها و کنترل حداکثر ثروت زنان و ظاهر آنها در اجتماع داشت. به عنوان مثال ، داشتن بیش از یک اونس طلا، سوار شدن بر وسیله نقلیه کشیده شده توسط حیوانات در نزدیکی شهرها (به جز در مراسم مذهبی) و پوشیدن لباس های چند رنگ ممنوع بود. با این وجود این قانون فقط ۶ سال به طول انجامید و پس از آوردن مقدار زیادی ثروت از کارتاژ ویران شده به روم لغو شد.

استفاده از لوازم آرایشی در امپراتوری روم همه مناطق بدن انسان را تحت پوشش قرار داد، هم با محصولات زیبایی و هم با عطرها، زنان از محصولاتی برای پوست ، چشم ، ناخن ، دندان و حتی لباسهای عجیب و غریب استفاده می کردند و از آینه، ظروف و سایر وسایل برای تهیه نیازهای آرایشی خود استفاده می کردند. البته فارغ از اینکه چه کالای مد توسط سلطنت و اشرافیت استفاده می شد

اما محصولات ارزان قیمت نیز خیلی زود ظاهر شد و توسط اکثریت زنان رومی، به ویژه روسپی هایی که به عمد مقادیر بیش از حد مواد آرایشی را استفاده می کردند، مورد استفاده قرار گرفت.

رومی ها و مصریان و بسیاری از تمدن های دیگر پس از آنها معتقد بودند، که پوست روشن و سفید نشانگر ثروت و موقعیت بالا است. به همین دلیل، زنان معمولاً قبل از شروع آرایش، پوست خود را با ماسک های زیبایی آماده می کردند. حتی اگر آنها می دانستند که سفید کننده های پایه سرب می تواند برای سلامتی آنها خطرناک باشد، اما با اعتقاد به اهمیت پوست سفید همچنان به استفاده از آنها ادامه می دادند. آنها همچنین دارای طیف گسترده ای از داروهای مد روز بودند که با پوسته پوسته شدن، لکه ها ، چین و چروک و کک و مک مبارزه می کرد.

تفاوت عمده بین مد مصری و رومی در رژ لب بود. در حالی که مصری ها به طور منظم از رژ لب استفاده می کردند، هیچ مدرک تاریخی و باستانی وجود ندارد که رومی ها چنین اقدامی را انجام داده باشند. از طرف دیگر، رنگ آمیزی ناخن های دست فقط در حلقه های بالاتر با رنگ هایی که از هند دور وارد می شدند، انجام می شد.

آقایان از محصولات آرایشی زیادی استفاده نمی کردند، مگر اینکه کاملاً زنانه باشند. معمولاً آقایان از عطرهایی استفاده می کردند که از نظر اجتماعی قابل قبول باشد و موهایشان را به طور متوسط ​​از بین می بردند.

Translated from the site

“historyofcosmetics.net “

خروج از نسخه موبایل