سیر تا پیاز انتخاب و خرید لاک‌پاک‌کن‌ خوب

مقدمه:

یکی از وسایل پکیج بهداشتی – آرایشی ناخن، لاک‌پاک‌کن است. لاک‌پاک‌کن همان گونه که از نام آن پیداست، باهدف زدودن آثار لاک از روی ناخن استفاده می‌شود. حتماً بعد از چند ساعت ناخن‌های لاک‌زده در یک مهمانی، باید به ناخن‌های خود استراحتی بدهید. این کار به‌منظور حفظ سلامتی هر چه بیشتر ناخن‌ها انجام می‌شود.

اما لاک‌پاک‌کن چیست و انواع آن کدام‌اند؟ ویژگیهای یک لاک‌پاک‌کن خوب چیست؟ در اینجا قصد داریم با پاسخ به تمام این پرسش‌ها به شما در خرید یک لاک پاک خوب کمک کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

لاک‌پاک‌کن چیست؟

لاک‌پاک‌کن ابزاری است از مجموعه بهداشتی – آرایشی ناخن که به‌منظور ریمو یا پاک‌کردن و ازبین‌بردن آثار لاک از روی ناخن استفاده می‌شود. امروزه لاک‌پاک‌کن‌های متنوع و مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. اما به‌طورکلی هدف از این ماده و ابزار همان است که از قدیم برای آن تولید و ساخته شده است. یعنی محو کردن لاک از روی ناخن‌ها برای استراحت دادن و حفظ سلامتی بیشتر آنهاست.

لاک‌پاک‌کن دارای چه ترکیباتی هستند؟

ساختار شیمیایی در لاک‌پاک‌کن‌های امروزی به‌گونه‌ای شده که آسیب کمتری به ناخن‌ها وارد کند. در سال‌های اولیه تولید و ساخت لاک‌پاک‌کن، از استون در فرمولاسیون تمام این محصولات استفاده می‌شد و در شیشه‌هایی به همین نام عرضه می‌شدند. بعدها با راه‌اندازی خط تولید پیشرفته‌تر و اتوماتیک، پدهای پاک‌کننده منحصربه‌فرد در جعبه‌های مخصوص عرضه شدند. در واقع استفاده از لاک‌پاک‌کن‌ها نسبت به گذشته، راحت‌تر شده است.

اغلب لاک‌پاک‌کن‌های اولیه، دارای استون به همراه اتیل استات بودند که با استفاده مکرر و زیاد به سلامت ناخن‌ها آسیب می‌زدند. اما امروزه علاوه بر این ترکیبات، از پروپیلن گلیکول، پروپیلن کربنات و ایزوپروپیل الکل برای بهبود کیفیت لاک‌پاک‌کن استفاده می‌شود. همچنین در برخی لاک‌پاک‌کن‌های امروزی از رایحه‌های معطر و تقویت‌کننده‌هایی همچون ویتامین E بهره می‌گیرند.

افزودنی‌ها و ترکیبات جانبی لاک‌پاک‌کن:

به‌منظور کاهش اثرات جانبی مواد شیمیایی لاک‌پاک‌کن‌ها، ترکیبات جانبی در ساختار آنها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این فرایند در کاهش عوارض محلول‌های پاک‌کننده اثرات چشمگیری دارد.

استفاده از روغن نارگیل و روغن شی باتر، باعث تقویت و حفظ سلامت ناخن و نیز نرمی و عدم خشک‌شدن آن می‌شود. در برخی نمونه‌های لاک‌پاک‌کن، از روغن بادام هم استفاده می‌شود. اضافه‌کردن گلیسیرین و ویتامین E به همراه این مواد، اثرات مثبتی در رشد ناخن‌ها دارند.

اسانس‌های معطر و خوشبو تا حد زیادی بوی تیز و نامطبوع مواد شیمیایی را از بین می‌برد. این مورد به‌خصوص برای افرادی که به بوی این مواد حساسیت و آلرژی دارند بسیار حائز اهمیت است.

انواع لاک‌پاک‌کن بر اساس ترکیبات:

از نظر ترکیبات شیمیایی لاک‌پاک‌کن‌ها به دودسته استونی و بدون استون تقسیم می‌شوند. از هر دو نمونه ریمور ناخن، محصولات متفاوتی در بازار وجود دارد. هرکدام از این لاک‌پاک‌کن‌ها ویژگیهایی دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

ویژگیهای لاک‌پاک‌کن‌های استونی:

ویژگیهای لاک‌پاک‌کن‌های غیر استونی:

انواع لاک‌پاک‌کن بر اساس نوع مصرف:

لاک‌پاک‌کن‌های استونی و غیر استونی در قالب مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. رایج‌ترین اشکال پاک‌کننده‌های لاک، یکی از گزینه‌های زیر هستند:

  1. لاک‌پاک‌کن مایع: عمده‌ترین لاک‌پاک‌کن‌های موجود در بازار که طیف وسیعی از پاک‌کننده‌های ناخن استونی و غیر استونی را تشکیل می‌دهند.
  2. پد لاک‌پاک‌کن: پد یا پنبه‌های آغشته به لاک‌پاک‌کن استونی و غیر استونی هستند. این پدها در پکیج‌های تکی و کاسه‌ای در بازار موجود هستند. پدهای کاسه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستند.
  3. لاک‌پاک‌کن قلمی: این نوع پاک‌کننده‌های لاک، در واقع ابزار تمیزکاری ناخن کارها هستند. با نوک نازک این نوع قلم، اطراف ناخن بعد از لاک زدن به‌راحتی تمیز و پاک می‌شود.
  4. لاک‌پاک‌کن اسفنجی: درون یک شیشه مخصوص، اسفنجی غوطه‌ور در محلول لاک‌پاک‌کن است. با کشیدن ناخن لاک‌زده روی این اسفنج، لاک از روی ناخن محو و پاک می‌شود. از مزایای این نوع پاک‌کننده‌ها این است که بعد از اتمام محلول، می‌توان جعبه را از محلول پاک‌کننده لاک یا استون پر کرد.

مدل‌های جدید لاک‌پاک‌کن:

  1. لاک‌پاک‌کن پمپی: راحت‌ترین و پرکاربردترین مدل پاک‌کننده لاک از روی ناخن است. روی درب این نوع محصول، پمپی تعبیه شده که شما می‌توانید بدون خم کردن شیشه آن، محلول را از آن خارج کرده و لاک روی ناخن خود را پاک کنید.
  2. اسپری لاک‌پاک‌کن: بسته‌بندی این نوع پاک‌کننده‌های لاک، کار را برای کاربر راحت‌تر کرده است. همچنین ترکیبات آن شامل مواد مغذی و تقویت‌کننده برای ناخن‌هاست. کافی است مقداری از آن را روی پد اسپری کنید و روی ناخن لاک‌زده بکشید.

نکات مهم هنگام خرید لاک‌پاک‌کن خوب:

جمع‌بندی:

در این نوشتار سعی کردیم انواع لاک‌پاک‌کن‌ها را هم از نظر ترکیبات و هم نوع مصرف به شما معرفی کنیم. به‌طورکلی لاک‌پاک‌کن‌ها در دودسته استونی و غیر استونی قرار می‌گیرند. قدرت پاک‌کنندگی محلول لاک‌پاک‌کن معیار مهمی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. محلول‌های استونی قدرت پاک‌کنندگی بیشتری از محلول‌های غیر استونی دارند. اما ناخن‌ها را خشک می‌کنند.

میزان استفاده شما از لاک‌پاک‌کن، تعیین‌کننده نهایی نوع خرید شماست. اگر ناخن کار هستید و در آرایشگاه مشغول فعالیت کاشت و لاک ناخن هستید، مسلماً لاک‌پاک‌کن قلمی برای شما به‌صرفه است.

 همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: لاک پاک کن خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

خروج از نسخه موبایل