کمد فایل و قفسه خوب چی بخرم؟

مقدمه:

استفاده از کمد فایل و قفسه در همه سازمان­ ها، ادارات، شرکت­ ها، مدارس و مانند آن برای بایگانی و نگهداری از اسناد و مدارک، کتاب، برگه ­ها، پرونده ­ها و غیره به چشم می ­خورد.

کمد ها و قفسه ­ها از ملزومات اداری هستند که در انواع مختلف و در جنس­ های چوبی و فلزی در اندازه­ های گوناگون در بازار و صنایع مربوطه موجود می­ باشند. و در ادارات متناسب با کاربردهای مختلف مانند حفظ سوابق شرکت یا افراد، سرعت بخشیدن به کارهای دفتری، ارائه شواهد و نظم بخشیدن به فضا و امور استفاده می­ شود.

همچنین محدودیت های فضا یک مشکل مشترک است که امروزه بسیاری از مشاغل با آن روبرو هستند. قفسه بندی و ذخیره سازی بایگانی به سازمان ها کمک کرده است تا کارایی بیشتری داشته باشند.

در مجله آموزشی شارژ۲کال شما می ­توانید با انواع مختلفی از کمدهای فایل و قفسه آشنا شوید؛ توصیه ما این است که تا پایان متن با ما همراه باشید.

ویژگی­های متفاوتی را در ساختار کمد فایل و قفسه هنگام خرید و سفارش باید از نظر بگذرانید مانند؛

دوام و مقاومت کمد فایل و قفسه:

همان گونه که می­ دانید وزن مدارکی که درون قفسه و کمد قرار می­ گیرند معمولا بالا است. از این رو در ساخت این وسایل باید از موادی استفاده شود که مرغوب و کیفیت بالایی داشته باشد. کمد­ها و قفسه­ های فلزی مقاومت بالاتری نسبت به نوع چوبی دارند در مقابل فایل­ ها و قفسه­ های چوبی ساخته شده از ام­ دی­ اف علاوه بر زیبایی بیشتر نسبت به انواع فلزی به تناسب کیفیت­ های مختلف درجات متوسط تا بالای مقاومت را دارند.

اندازه مناسب کمد فایل و قفسه:

یکی از ویژگی ­های مهم که در ساخت، سفارش و خرید این وسایل باید مد نظر داشته باشید اندازه آن است. کمد­های فایلی جای کوچکی را اشغال می­ کنند. و معمولا با توجه به هدف تولید برای نگهداری اسناد و مدارک جادار ساخته می­ شوند. حال توجه به اینکه چند کشو داشته باشد بستگی به نیاز شما دارد. قفسه ها نیز همانند کمدها هستند و تعداد طبقات آن ­ها بستگی به نیاز شما دارد.

این وسایل از نظر اندازه ممکن است به صورت رومیزی، دیواری، ایستاده، توکار و نظایر آن تولید شوند.

زیبایی ساخت و طراحی:

از آن جا که این وسایل جزئی از دکوراسیون مکان و در معرض دید هستند. علاوه بر طراحی زیبا در ساخت نیازمند تنوع در رنگ هم هستند. برای این مورد از انواع رنگ ­آمیزی مخصوص با توجه به مواد اولیه ساخت و یا از روکش ­­های ام­ دی­ اف در طرح ­های گوناگون استفاده می­ کنند. پیشنهاد می­ کنیم برای زیبایی بیشتر محیط کارتان از کمد­ها و فایل­ هایی استفاده کنید که از نظر طراحی با میز، صندلی و مبلمان اداری محل کارتان تناسب داشته باشد.

حرکت آسان درب­ ها و کشو ­ها:

یکی از مهم ترین ویژگی­ کشو ها و قفسه ­ها در فایل­ های اداری حرکت آسان درب­ و کشو است. استفاده از ریل ­های کامل و نیمه بازشو به کارمندان اجازه می ­دهند راحت تر به فضای داخل آن دسترسی داشته باشند همچنین در فایل­ های بزرگ جای اسناد در ادارات بزرگ از فایل ها با پارتیشن بندی چرخنده یا با ریل ­های بزرگ استفاده می ­شود.

ایجاد امنیت برای اسناد و مدارک:

با تعبیه کردن انواع مختلف قفل به صورت مرکزی و تکی برای کمد­های فایلی و درب و قفل برای قفسه­ ها می­ توان از بابت امنیت نگهداری اسناد مهم تر آسوده خاطر بود.

از نظر اقتصادی به صرفه باشد:

فایل­ ها و قفسه­ های اداری بایستی قیمتی کمتر از کمدهای دیواری و دکوری در کاربری منازل داشته باشند. کیفیت و طراحی ساخت این وسایل عامل اصلی در تعیین قیمت آن­ها است.

جمع بندی مطالب:

قفسه بندی بایگانی کاربران را قادر می سازد با انجام عمل بایگانی، اسناد و پرونده های ذخیره شده را حفظ و نگهداری کنند. وجود قفسه های متعدد به این معنی است که کاربران می توانند موارد مهم خود را بدون ایجاد آشفتگی زیاد مرتب کنند. کاربران می توانند پرونده ها و فرم های خود را در بخش های جداگانه سازماندهی کنند. و سپس هر زمان که لازم باشد سریع و آسان به آن پرونده ها و فرم ها دسترسی پیدا کنند.

کارمندان می توانند با کمک یک سیستم قفسه بندی و بایگانی، داده ها و سوابق مهم را حفظ کنند. و با این کارمانع از دست رفتن اطلاعات مهم و حیاتی شوند. انتخاب سیستم های ذخیره سازی با کیفیت، بسیار مقرون به صرفه است. زیرا با توجه به اینکه بسیار قوی و بادوام هستند. و می توانند سالها کاربرد و دوام داشته باشند.

سیستم های قفسه بندی بایگانی و ذخیره سازی بایگانی به بسیاری از مشاغل و سازمان ها کمک کرده است تا محل کار خود را به صورت سیستماتیک و موثر سازماندهی کنند. واین عامل تنها به علت وجود انواع مختلف این سیستم ها کاری آسان است.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: کمد فایل و قفسه خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

خروج از نسخه موبایل