بایدها و نبایدهای تمیز کردن با سفید کننده ها

همیشه از سفید کننده ها استفاده نکنید

سفید کننده ها بسیار قوی هستند. برای سفید شدن لباس یا تمیز کردن مایعات بدن مانند خون، استفراغ یا مدفوع به آن متوسل شوید. همچنین روش خوبی برای ضد عفونی کردن سطوحی است که زیاد لمس می کنید. اینها مواردی مانند دستگیره درها، میزهای پیشخوان یا کلیدهای روشنایی است.به یاد داشته باشید همیشه آنها را با آب مخلوط کنید.

سفید کننده ها را با آمونیاک مخلوط نکنید

این ترکیب، یک گاز سمی به نام کلرامین تشکیل می دهد. که می تواند به بافت چشم، گلو، بینی و ریه ها آسیب برساند. همچنین می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

سفید کننده ها را به صورت غیر معمول در لباسشویی خود قرار ندهید

سفید کننده ها را مستقیم روی لباس ها و لوازم خود نریزید. و بیش از حد از آنها استفاده نکنید. این می تواند به لباس ها آسیب برساند. سفید کننده یک ماده پاک کننده خوب لک است، اما نمی توانید از آن برای همه موارد استفاده کنید. برای اسپندکس، پشم، ابریشم یا چرم مناسب نیست. همیشه برچسب سفید کننده ها را برای راهنمایی در مورد نحوه شستشوی لباس بررسی کنید.

از خودتان محافظت کنید

اگر سفید کننده واقعا قوی باشد می تواند باعث سوختن پوست شما شوند. بخارات ممکن است چشم و ریه های شما را آزار دهد. استفاده از عینک، ماسک و دستکش به شما کمک می کند. همچنین باید پاهای خود را بپوشانید و شلوار آستین بلند بپوشید. به یاد داشته باشید که سفید کننده می تواند لباس شما را لکه دار کند، بنابراین هر لباسی را که واقعاً دوست دارید نپوشید.

با اسیدها مخلوط نشود

هنگامی که سفید کننده را با اسیدهایی مانند سرکه یا پاک کننده های تخلیه مثل مایع لوله باز کن مخلوط می کنید، گاز کلر تشکیل می شود. نفس کشیدن بیش از حد در محیطی با شرایط موجود خطرناک است. ممکن است باعث سرفه یا خسی سینه شود. ممکن است چشم ها، بینی و گلو شما بسوزد.

از آنها در فلز استفاده نکنید

سفید کننده ها خورنده و لایه بردار هستند. این می تواند باعث فرسایش، یا لایه برداری سطوح فلزی شود. از آنها در مس، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا سایر فلزات استفاده نکنید.

پنجره ها و درها را باز کنید

در صورت داشتن آلرژی یا بیماری سلامتی که تنفس را دشوار می کند، باید مراقب سفید کننده باشید. برخی از این بیماری ها شامل آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) است. باز شدن پنجره ها یا درها به هوای خانه شما کمک می کند.

از بطری قدیمی استفاده نکنید

۲۴ ساعت وقت دارید تا از سفید کننده مخلوط با آب استفاده کنید. سفید کننده خالص ۳-۵ ماه قابل مصرف است. بطری را از گرما و نور خورشید دور نگه دارید. و همیشه به تاریخ تولید آنها قبل از خرید و یا مصرف توجه کنید.

ابتدا با آب و صابون تمیز کنید

سفید کننده نمی تواند از طریق گرد و غبار و خاک تأمین شود. این تا حدی به این دلیل است که یک لایه ضخیم آهک از میکروب ها محافظت می کند. برای تمیز کردن از آب و صابون استفاده کنید. سپس تمام سطح را با مخلوط سفید کننده خود بپوشانید تا کاملاً مرطوب باشد. بگذارید تا خشک شود.

در شست و شوی ظروف از سفید کننده ها استفاده نکنید

استفاده از سفید کننده مخلوط با آب روی ظروف یا سطوح غذا خوری مانند میزها کار درستی نیست.

منابع

Translation from the site

https://www.webmd.com/a-to-z-guides/ss/slideshow-cleaning-with-bleach-harmful-mistakes-youre-making

خروج از نسخه موبایل