تاریخچه کوتاهی از رژ لب

در میان تمام محصولات آرایشی و بهداشتی که از طلوع زمان ایجاد شده اند، رژ لب برای رسیدن به وضعیت فعلی خود بیشترین دردسرها را پشت سر گذاشته است. امروزه از رژلب ها و براق کننده های لب از هر رنگ و نوع به طور منظم در کل دنیا استفاده می شود، اما همیشه اینطور نبود. رژ لب ها به دلیل تأثیر قدرتمندی که در ظاهر ما داشتند و توانایی اغوای آن، مورد توجه بسیاری از سازندگان مد قرار گرفتند که سعی در استفاده هر چه بهتر از آن را داشتند.

از قرون وسطی و تاریکی اروپا،رژ لب ها و هر نوع مواد آرایشی که به شدت نگاه ما را تغییر می دهد، از نظر جامعه پزشکی عمومی ناسالم تلقی می شد و حتی در برخی موارد در اروپا استفاده از این نوع مواد آرایشی غیر مذهبی بود. اما در مورد تمدن های آسیا و خاورمیانه نمی توان همین حرف را زد.

تمام پیشرفت های مهم رژ لب در زمانی رخ داد که اروپا در رکود طولانی مدت ۱۰۰۰ ساله بود. در آسیا و خاورمیانه، شیمیدان به طور خستگی ناپذیری در یافتن دستورالعمل های جدید برای محصولات آرایشی مختلف که شکل و ظاهر کل تمدن ها را تغییری داد ، تلاش می کردند و اثرات این تلاش را می توان در چین یافت. ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی، مناطقی بودند که حتی امروزه نیز بیشترین اسفاده از رژ لب و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی را داشتند.

اما قبل از اینکه ببینیم چگونه رژ لب توانست اینقدر محبوب شود ، بیایید بررسی کنیم که اولین بار در کجا استفاده شده اند. حتی اگر برخی از اثبات ها وجود دارد که تمدن های مختلف باستان از ابزار مصنوعی برای بهبود وضعیت بدن خود حتی ۱۲ هزار سال پیش استفاده می کرده اند، رژ لب های دست ساز از جمله لوازم آرایشی هستند که مستقیماً از منابع طبیعی (آب میوه ها یا گیاهان) ایجاد نمی شوند، رژها ۵ هزار سال پیش در بین النهرین (عراق فعلی) ایجاد شده اند در آنجا زنان تکه هایی از گوهرهای گرانبها و نیمه قیمتی را خرد کرده با دقت بر روی لب ها و پلک های خود قرار می دادند.

می توان گفت حتی پس از ۱۵۰۰ سال بعد از کلئوپاترا ، محصولات آرایشی و به ویژه رژ لب تقریباً در اروپا وجود نداشت. اقتصاد بد، جنگ ها، عدم دانش و پیشرفت مد و انزوا پس از مدت های طولانی کم رنگ شد و در دوره رنسانس (انقلاب روشن فکری و نوزایی) تقریبا پایان یافت.

محبوبیت واقعی رژ لب سرانجام فقط در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ اتفاق افتاد که انقلاب صنعتی با ظهور فیلم و عکس باعث سقوط مد ویکتوریا شد. از دهه ۱۹۲۰ تاکنون رژ لب و انواع دیگر لوازم آرایشی توانستند در سراسر جهان پخش شوند و به اوج کارایی و پیشرفت خود برسند.

چرا رژ لب می خریم؟

محصولات آرایشی و بهداشتی همیشه نژاد بشر را مجذوب توانایی خود در ایجاد زیبایی و اعتماد به نفس بیشتر می کنند. مهم نیست که تغییرات بزرگ مد در طول چند هزار سال گذشته اتفاق افتاده است، برخی از محصولات آرایشی همیشه موفق به محبوبیت و استفاده گسترده می شوند.

صابون ها، شامپوها، خط چشم ها، لاک های ناخن، رنگ های آرایش، و مرهم های مختلف دارویی و محافظتی پس از ظهور و سقوط بسیاری از تمدن ها زنده مانده بودند، اما یک ماده آرایشی که آن را رژ لب می نامند موفق شد برای مدت طولانی زنده بماند و به یکی از مهمترین لوازم آرایشی یک زن مدرن تبدیل شود.

حقایق، نکات و داستان های جالب در مورد رژ لب ها آنقدر زیاد است. که نمی توان آنها را به راحتی شمرد. اما در اینجا می توانید برخی از مهمترین اطلاعات را پیدا کنید. و سپس لیست ۳۶ نوع از بهترین و محبوب ترین رژ لب ها جامد را در اختیار دارید.

دانستنی ها و حقایق رژ لب

اولین رژ لب های دست ساز حدود چهار تا پنج هزار سال پیش در بین النهرین باستان ظاهر شد. زنان در آنجا قبای سنگهای قیمتی را آسیاب می کردند. و لب ها را با گرد و غبار تزئین می کردند.

مصریان باستان قدرتمند و ثروتمند به طور منظم از رژ لب استفاده می کردند. گفته می شود که کلئوپاترا رژلب قرمز را دوست داشت.

رژ لب را می توان در چند نوع – رژ لب معمولی، رژ لب براق یا براق، رژ لب، رژ لب مرطوب کننده، برق لب و مرهم لب از هم جدا کرد.

رژ لب های طبیعی (آب میوه های رنگارنگ و گیاهان) از زمان های پیش از تاریخ توسط زنان مورد استفاده قرار می گرفت.

برخی تمدن ها به زنان اجازه نمی دادند بدون آرایش صورت گسترده در مجامع عمومی ظاهر شوند. به عنوان مثال ژاپنی ها.

۸۰٪ از زنان آمریکایی به طور منظم رژ لب می زنند. و بیش از ۲۵٪ بدون استفاده از آن از خانه خارج نمی شوند.

نگهداری رژ لب ها در یخچال می تواند عمر آنها را طولانی کند.

مواد اصلی رژ لب های مدرن موم ها (حتی موم طبیعی)، روغن ها، رنگدانه ها و نرم کننده ها هستند. رژ لب و براق کننده لب همچنین می توانند ترکیبی از ویتامین E، کلاژن، اسیدهای آمینه، آلوئه ورا، ضد آفتاب و مرطوب کننده ها را داشته باشند.

یکی از مهمترین فاکتورهای محبوب شدن رژلب در بین زنان پیشرفتهای اوایل قرن ۲۰ در عکاسی و فیلم بود.

مشهورترین بازیگرانی که رژ لب را محبوب کردند. گرتا گاربو، جوآن کرافورد، مرلین مونرو و الیزابت تیلور بودند.

اولین رژ لب در ظروف لوله ای شکل در سال ۱۹۲۳ ظاهر شد. همچنین مطالعات نشان داده است. که فروش رژ لب در روزهای تاریک یا بارانی افزایش می یابد.

منبع: ترجمه شده

خروج از نسخه موبایل