رنگ خاکستری

رنگ خاکستری و مه، رنگ آرامش، بلاتکلیفی و سازش است. این رنگ نشان فردی مستقل و بی طرف است. قابل اطمینان و پایدار، بنابراین احساس آرامش و تمرکز ایجاد می کند. صاف، ساکت و محفوظ است. این باعث تحریک، جوان سازی و هیجان نمی شود.

از نظر روانشناسی رنگ ها، رنگ سازش است. سیاه و سفید نیست، بلکه نوعی انتقال بین دو رنگ است. هرچه به رنگ سیاه نزدیکتر باشد بیشتر به رنگ تیره شباهت دارد و خاکستری مرموز و نمایشی تری خواهد بود. نزدیکتر به سفید که باشد سبک تر، روشن تر و سرزنده تر است.

رنگ خاکستری محافظه کار و کسل کننده است. از یک طرف افسرده و از طرف دیگر زیبا و رسمی.است. اما هرگز پر زرق و برق نیست. این رنگ بلوغ و مسئولیت پذیری متداول، قابل اعتماد و عملی است. باعث آرامش و تا حدی خنثی شدن رنگهای مختلف در کنار آنها می شود. بیش از حد خاکستری می تواند غم و افسردگی، تمایل به تنهایی و گوشه گیری ایجاد کند.

رنگ خاکستری از نظر مثبت قابل اعتماد، محافظه کار، با وقار، بی طرف، حرفه ای، بالغ، باهوش، کلاسیک، ایمن ، پایدار، تسکین دهنده، ظریف و رسمی است. و از نظر منفی محتاط، غیر احساسی، بی تفاوت، خسته کننده، غمگین، افسرده، تنها و منزوی است.

معنای فیزیولوژیکی رنگ خاکستری

بلاتکلیفی و بی ربطی را افزایش می دهد، بر فعالیت تأثیر منفی می گذارد زیرا شخص را کسل و تنبل می کند. بیشتر تأثیرات منفی دارد. این رنگ منحصر به فرد، خالی، واقع گرایانه و رنگ آن افسرده کننده است.

معنای روانشناسی رنگ خاکستری

اثرات روانشناختی رنگ خاکستری نمایش استقلال و تنهایی است. اگر می خواهید لباس خاکستری بپوشید فرد گرا هستید ، دوست دارید تنها باشید. شما بیش از حد بار و فشار بر دوش خود دارید، بنابراین باید استراحت کنید و آرام باشید. اگر رنگ خاکستری را دوست ندارید، این به دلیل نیاز شما به همکاری و پشتیبانی خانواده و دوستانتان است.

معنای رنگ خاکستری در اتاق

در اتاق خالی و یکپارچه کار می کند. مناسب فقط برای جزئیات داخلی کوچکتر است.

معنای رنگ خاکستری در رویاها

مشاهده رنگ خاکستری در خواب به معنای بلاتکلیفی و عدم اطمینان است.

سایه های رنگ

سایه های خاکستری بتن، گرانیت، خاکستری نقره ای، سرب سفید، وانیل، سنگ مرمر، فولاد، خاکستری معدنی و ذغال سنگ است

منابع

Translation from the site

“https://www.about-colors.com/gray-color-meaning”

خروج از نسخه موبایل