راهنمای نهایی بازاریابی محتوا برای مشاغل خسته کننده

اطلاعات زیادی در مورد بازاریابی محتوا بصورت آنلاین وجود دارد، از راهنماهای نهایی که همه جنبه های ممکن این فرآیند را پوشش می دهد. تا لیست های جالب کسب و کارهایی که به درستی بازاریابی محتوا را انجام می دهند. اما آیا همه این موارد کامل و دقیق هستند؟ این سوال مدت هاست که ذهن من را درگیر خود کرده است.

افزایش علاقه و توجه به محتوا توسط یک بازاریاب کاری روزمره و بسیار آسان است. همچنین وقتی سخن از یک تجارت قابل توجه مانند تسلا یا اوبر باشد. آری، در این شرایط ایجاد پارامتر هایی برای جلب توجه آسان است. اما اگر تجارت شما چشمگیر نباشد؟ اگر در بهترین حالت طبیعی باشید یا در بدترین حالت و کمی خسته کننده باشید، چه می کنید؟

واقعیت اصلی این است که اگر یک مارک ستاره دار مانند اپل یا ردبول نیستید، هیچ دلیلی وجود ندارد که از بازاریابی محتوا به عنوان یک کانال بالقوه فروش چشم پوشی کنید.

در اینجا بحث اصلی ما این است که چگونه می توانید کسب و کار “خسته کننده” خود را حداقل برای افرادی که به احتمال زیاد مطالب شما را می خوانند و به آن پاسخ می دهند بهبود بخشید! این کار بسیار آسان است با یک استراتژی و رویکرد مناسب می توانید این مورد را عملی کنید.

در ادامه ما سه روش را به اشتراک گذاشته ایم. که می توانید با استفاده از آنها بازاریابی محتوا را برای یک تجارت “کسل کننده” بکار گیرید. و از معجزه آن در کسب و کار خود بهره مند شوید. قبل از هر کاری این سه مورد را مطالعه و امتحان کنید!

۱- ۱۰۰٪ از توجه خود را معطوف افرادی کنید که نیازمند دریافت یک خدمات خاص هستند.

وانمود کنید که شما مسئول بازاریابی دیجیتال یک شرکت حسابداری معتبر هستید. و آن شرکت متخصص در کمک به مشاغل کوچک برای باز پرداخت بدهی است.

با تهیه لیستی از متداول ترین سوالاتی که از مشتری ها و کاربران می گیرید، این روند را شروع کنید. در زیر، پنج سوال را ذکر کرده ایم. ممکن است افراد هنگام درخواست کمک از یک شرکت حسابداری این سوالات را بپرسند:

من جدیدا یک تقاضای پرداخت مضاعف مالیات دریافت کردم. باید چه کاری انجام دهم؟

کسب و کار من بسیار گسترده است. از کجا بفهمم در چه بخشی از کسب و کار متحمل ضرر مالی هستم؟

برای جمع آوری پول از بدهکاران غیر از دریافت وجه چه کاری می توانم انجام دهم؟

چگونه می توانم از مصادره شدن اموالم توسط یک طلبکار متجاوز جلوگیری کنم؟

چگونه می توانم جلوی ورشکستگی کار خود را بگیرم؟

نحوه شروع به کار به عنوان یک مسئول شرکت معتبر با روش بازاریابی محتوا

برای ایجاد یک کمپین بازاریابی محتوای بزرگ، شما باید حداقل لیستی از ۲۰ سوال متداول که به طور مکرر از مشتری ها دریافت می کنید را تهیه کنید.

هنگامی که لیستی از سوالات را تهیه کردید، میزان جستجو را برای کلمات کلیدی مرتبط با Google Ads Keyword Planner بررسی کنید. این کار به شما می گوید که مخاطب بالقوه ماهانه هر پست وبلاگی که منتشر می کنید چقدر است.

بررسی اولین نمونه سوال ما با موضوع “خواسته های قانونی” نشان می دهد که علاقه قابل توجهی به این موضوع در کشور انگلیس وجود دارد:

با توجه به تصویر بالا در مجموع، ۳۴۷ کلمه کلیدی مشابه وجود دارد که نشان می دهد تقاضای زیادی برای اطلاعات مفید در مورد موضوع “درخواست های قانونی” وجود دارد. همچنین از نتایج مشخص شده است که محبوب ترین موضوع مربوط به موضوع “مطالبات قانونی” است.

از این داده ها، ما می دانیم که یک مقاله یا پست وبلاگ مانند “چگونه می توان یک تقاضای قانونی را رد کرد” به مخاطبان با انگیزه و علاقه مند می رسد. با این حال می توان گفت مردم در زمینه کنار گذاشتن خواسته های قانونی به اطلاعات نیاز دارند. و یک راهنمای گام به گام مفید می تواند برای تجارت ما مفید باشد.

به طور خلاصه، مخاطبان این سوالات به شرکت نمونه ما احتیاج دارند. آنها یک بازار هدف فوق العاده برای خدمات ما هستند و بهترین راه برای دستیابی به آنها تولید محتوا با موضوعات بررسی شده است.

این تکنیک را می توان برای همه مشاغل، نه فقط یک شرکت حسابداری استفاده کرد. با تهیه لیستی از سوالاتی که مشتریان از شما می پرسند شروع کنید. سپس، تأیید کنید که افراد به پاسخ این سوالات نیاز دارند. به سوالات پاسخ دهید تا به مخاطبی برسید که به شما احتیاج دارد.

جمع بندی بخش اول بازاریابی محتوا:

تجارت شما فقط برای افرادی که به شما نیازی ندارند “خسته کننده” است. اگر مشکلی را برای کسی حل کنید. یا اطلاعات مفیدی ارائه دهید. دیگر کسل کننده نیستید. برای افرادی که به کمک شما نیاز دارند، نامه بنویسید. در این حالت به سرعت مخاطب هایی را پیدا خواهید کرد که تجارت شما را بسیار ارزشمند و جالب می داند.

۲-جنبه های سرگرم کننده، منحصر به فرد یا الهام بخش کسب و کار خود را پیدا کنید و از این جنبه ها سخن بگویید.

این مهم نیست که تجارت شما چقدر کسل کننده به نظر برسد. اما احتمالاً جالب است که بدانید هر شغلی جنبه سرگرم کننده، منحصر به فرد یا الهام بخشی دارد. که با کشف آن می توانید به سرمایه قابل توجهی برای فعالیت های بازاریابی برسید.

داده های گروه بینش مشتری نیویورک تایمز نشان می دهد که مردم به دلایل مختلف محتوا را به اشتراک می گذارند:

۴۹ ٪ افراد برای آگاه سازی یا سرگرمی افراد دیگر محتوا را به اشتراک می گذارند.

۶.۸٪ افراد محتوا را به اشتراک می گذارند تا خود را برای دوستان و همسالان تعریف کنند.

۷.۸٪ از افراد مطالب را برای رشد و تقویت روابط به اشتراک می گذارند.

۶.۹٪ از افراد مطالب را به اشتراک می گذارند تا در جهان بیشتر درگیر شوند.

۲۸.۶٪ برای حمایت از علل یا مسائلی که به آنها اهمیت می دهند محتوا را به اشتراک می گذارند.

سوال این است که با توجه به این پنج مورد، جایگاه تجارت شما کجاست؟ رفتار مخاطب تجارت شما جزء کدام دسته است؟

آیا شما از یک علت یا حرکت مهم حمایت می کنید؟ اگر چنین است، آن را به یکی از محورهای اصلی بازاریابی محتوای خود تبدیل کنید. مشارکت در یک امر غیرانتفاعی یا خیریه می تواند یک تجارت “خسته کننده” را به عنوان وسیله ای برای پیشرفت اجتماعی برجسته کند.

حتی ساده ترین مشاغل نیز می توانند از قدرت بازاریابی محتوا برای منافع اجتماعی استفاده کنند. در مقاله قدیمی Moz ، رابین سویر توضیح داد که چگونه با استفاده از موضوعاتی مانند ایمنی جاده، رانندگی در حالت مستی و خطرات پارکینگ، یک تجارت پارکینگ اتومبیل را به بازار عرضه کرده است.

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد اشتیاق بیشتر در کسب و کار خسته کننده شما برای مخاطبان گسترده، صحبت در مورد چگونگی کمک به مردم است. اگر مشاغل شما خدماتی را ارائه می دهد که مشکلات را حل می کند، یک مطالعه موردی را منتشر کنید و توضیح دهید که چگونه به مشتریان یا یک مشتری خاص کمک کرده اید.

نکته اصلی این است که به جای سخن از صدها جنبه کسل کننده، روی چند جنبه جالب، منحصر به فرد یا الهام بخش از کسب و کار خود تمرکز کنید.

هنگامی که شروع به استفاده از این روش می کنید، به سرعت خواهید فهمید که بسیاری از مشاغل قابل توجه نیز در واقع به میزان کسب و کار شما خسته کننده هستند.

مثال هایی از تشخیص جایگاه و بهره گیری از آن:

ردبول نوشیدنی های انرژی زا با کافئین می فروشد. این قابل توجه است زیرا بر روی روش های منحصر به فرد مردم برای استفاده از انرژی خود از طریق ورزش های شدید، خطر پذیری و ماجراجویی تمرکز دارد.

نایک کفش و لباس ورزشی عرضه می کند. این مارک تجاری قابل توجهی است زیرا به چگونگی استفاده مردم از محصولات آن برای دستیابی به تعالی و محدود کردن موفقیت های انسانی توجه دارد.

جمع بندی بخش دوم بازاریابی محتوا:

هر کسب و کاری، هر چقدر هم که خسته کننده به نظر برسد، یک جنبه منحصر به فرد، قابل توجه و الهام بخش دارد که کاملاً مناسب بازاریابی محتوا است. پس از کشف موارد خود، آن را کانون تلاش های بازاریابی محتوا قرار دهید و به سرعت متوجه پیشرفت قابل اندازه گیری در نتایج باشید.

۳-تجارت خود را با استفاده از ابزارهای مفید به جای محتوای مکتوب به بازار عرضه کنید.

بسیاری از مردم به اشتباه اشتباه بازاریابی محتوا را با محتوای نوشتاری مرتبط می کنند. از آنجا که ما معمولاً محتوا را با مقالات، پست های وبلاگ و اینفوگرافیک ها مرتبط می کنیم، مرتکب یک اشتباه بسیار معمول می شود.

بیایید به مثال شرکت حسابداری که در بالا استفاده کردیم برگردیم. بسیاری از سوالاتی که این نوع تجارت دریافت می کند مربوط به بدهی و امور مالی است.

شرکت حسابداری نمونه ما می تواند به جای نوشتن مقاله در مورد مدت زمان پرداخت مقدار مشخصی از بدهی با نرخ بهره خاص، یک ماشین حساب آنلاین ایجاد کند. که دوره بازپرداخت وام های تجاری، بدهی کارت اعتباری و سایر اشکال را تنظیم کند.

حتی می تواند ابزاری برای محاسبه مالیات ایجاد کند. که مالیات بر درآمد، مالیات شرکت و سایر برآوردهای مالیاتی را بر اساس درآمد کاربر یا درآمد شرکت فراهم می کند. یا یک ماشین حساب مالیات بر ارزش افزوده که تقریباً می داند یک شرکت چه میزان برای اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بعدی خود بدهکار است!

ابزارهای آنلاین دارایی بازاریابی محتوای خارق العاده ای برای مشاغل هستند که مشکلات را برطرف می کنند. از آنجا که آنها اطلاعات ارزشمندی را بر اساس ورودی کاربر ارائه می دهند. بنابراین برای به اشتراک گذاری ساخته شده اند. آنها همچنین با جذب یک کاربر کاملاً با انگیزه و خاص به تولید سرنخ کمک می کنند.

یک نمونه از این روش در عمل، ماشین حساب رهن MoneySavingExpert است ، که طول عمر تقریبی و هزینه ماهانه رهن را به کاربران ارائه می دهد. بسیاری از بانک ها به طور استاندارد ماشین حساب های مشابه برای وام خودرو و سایر خدمات مالی دارند.

جمع بندی بخش سوم بازاریابی محتوا:

هدف از هر محتوای موثر پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات است. اگر تجارت شما در جهت کمک به افراد با یک مشکل خاص بنا شده است، استفاده از ابزار و منابع را به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی محتوا در نظر بگیرید. در این حالت نه تنها خوانندگان را جذب خواهید کرد بلکه یک فعالیت اشتراکی اجتماعی را نیز ایجاد می کنید.

سخن پایانی: چگونه تجارت “خسته کننده” شما می تواند از محتوا استفاده کند؟

مهم نیست که تجارت شما چقدر کسل کننده به نظر می رسد. افرادی هستند که می خواهند مشتاقانه اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند. از طریق محتوای عالی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

با تمرکز بر مخاطب مناسب، ارائه پیام درست و انتشار نوع مناسب از محتوا، می توانید تجارت خود را از حالت رکودی به سعودی تبدیل کرده و فعالیت های اجتماعی، پیوندها و هدایت های ورودی از تلاش های بازاریابی محتوای خود را ایجاد کنید.

به هر حال، تجارت شما آن طور که فکر می کنید خسته کننده نیست. به سوالات درست پاسخ دهید. و با افراد مناسب صحبت کنید. در این حالت به سرعت خواهید فهمید که تجارت شما بسیار جالب تر و قابل توجه تر از آن است که در ابتدا فکر می کردید!

اگر یک مبتدی، صاحب کسب و کار یا متخصص بازاریابی هستید. و به دنبال مهارت هایی در سطح بالا هستید، مقالات آموزش کسب و کار ما را مرور کنید. تا مطالبی کامل و جامع را به رایگان در اختیار داشته باشید.

منابع:

ترجمه شده از سایت: مدیر دیجتال مارکت
خروج از نسخه موبایل