معرفی ۳۶ مدل تقویت کننده ناخن پر فروش بازار ایران

مقدمه:

ناخن نقش زیادی در تأمین سلامت انگشتان و نمایش زیبایی آنها دارد. اگرچه این دو مورد وظایف اصلی ناخن محسوب می‌شود. اما گاهی این بخش مهم بدن تحت‌تأثیر عواملی شکننده و سست می‌شود.

ترکیب اصلی ناخن را پروتئینی به نام کراتین تشکیل می‌دهد. کراتین باعث استحکام، رشد و تأمین سلامت و بهداشت ناخن می‌شود. به دلایل مختلفی ناخن ممکن آسیب ببیند. شکنندگی و سست شدن ناخن‌ها به عوامل داخلی و بیرونی زیادی مرتبط است، بنابراین استفاده از تقویت‌کننده‌های ناخن بهترین و سریع‌ترین راه برای بهبود ساختار ناخن‌هاست.

آیا همه باید از تقویت‌کننده‌های ناخن استفاده کنند؟

تقویت‌کننده‌های ناخن مواد مغذی موردنیاز ناخن و بدن را تأمین می‌کنند. پس چه ناخن‌های سالم و طبیعی داشته باشید و چه ناخن‌های آسیب‌دیده و ناسالم استفاده از تقویت‌کننده ناخن برای شما ضروری است.

ناخن‌های سالم دارای ساختاری با سطح صاف و مقداری انحنا و خمیدگی هستند. از نظر ظاهری درخشندگی زیبا، نرم و رنگ یکدست داشته و از هرگونه لکه و ناهمواری به‌دور هستند. ولی ناخن‌های آسیب‌دیده دارای سطحی خشک، پوسته‌پوسته، رشد غیرطبیعی و نازک هستند. این نوع ناخن‌ها در مقابل هر نوع ضربه و آسیبی مقاومت ندارند و ترد و شکننده هستند و در هنگام شکسته شدن درد زیادی ایجاد می‌کنند.

جدای از ناخن سالم و ناسالم، برای اینکه ناخن‌های خود را در مقابل هرگونه آسیبی محیطی مقاوم‌سازی کنید، نیاز به تقویت‌کننده ناخن دارید.

دلایل و عوامل آسیب‌دیدگی ناخن

عوامل داخلی و محیطی مختلفی ممکن است باعث آسیب‌دیدگی و صدمه زدن به ناخن‌ها شوند. مانند:

  1. کلسیم و ویتامین A دو ماده بسیار ضروری برای سلامت ناخن‌ها هستند. کمبود این دو ماده باعث خشکی و ورقه‌ورقه شدن ناخن و پوست اطراف آن می‌شود.
  2. نقش ویتامین B در رشد سلول‌ها و احیای سلول‌های مرده انکارناپذیر است. کمبود این ویتامین و فولیک‌اسید و ویتامین C به همراه نوعی پروتئین خاص سلامت و رشد ناخن‌ها را مختل و باعث افتادن ناخن می‌شود.
  3. انواع پروتئین‌ها سلامت و ناخن‌ها را تضمین می‌کنند. کمبود نوع خاصی از پروتئین، منجر به ایجاد خطوط راه‌راه سفید روی ناخن می‌شود.
  4. برخی اسیدها در ایجاد سلامت ناخن‌ها بسیار خارق‌العاده عمل می‌کنند. به‌طوری‌که کمبود یکی از این اسیدهای خاص، ترک خوردن و حتی دونیم شدن طولی ناخن را در پی دارد.
  5. علاوه بر دلایل داخلی، برخی عوامل محیطی و بیرونی مانند ضربه‌های شدید و حتی بیماری ممکن است باعث شکسته شدن ناخن شوند.

ترکیبات موجود در تقویت‌کننده‌های ناخن

انواع متنوعی از تقویت‌کننده‌های موجود در بازار دارای ترکیبات تقریباً یکسانی هستند. فرمولاسیون به‌کاررفته در ساختار شیمیایی این مواد، موجب استحکام بیشتر ناخن‌ها می‌شوند. با محکم و سفت شدن ناخن‌ها، فرم ایده‌آل آنها به دست می‌آید.

تقویت‌کننده‌های ناخن علاوه بر اینکه باعث بهبود ساختار ناخن، از خشکی و شکنندگی آن نیز جلوگیری می‌کنند. این فرایند در نهایت به زیبایی هر چه بیشتر ناخن‌های شما کمک زیادی می‌کند.

ترکیباتی مانند انواع روغن‌های بابونه، دانه انگور، بادام شیرین، گل گاوزبان، بابونه، روغن جوجوبا و ویتامین‌های A، C، E، H، F یا همان اسیدهای چرب آزاد، جلبک سبز، گل پامچال، گلوکونات روی وگلوکونات منگنز، از جمله مواد موجود در یک تقویت‌کننده ناخن خوب هستند.

آیا انواع تقویت‌کننده‌ها برای ناخن مضر نیستند؟

هنگام خرید و تهیه تقویت‌کننده‌های ناخن، کاتالوگ آن را مطالعه فرمایید. بهتر است بدانید وجود موادی مانند فرمالدئید و فتالات در حد معینی مجاز و قانونی است. در بروشور تقویت‌کننده ناخن، در بخش ترکیبات آن باید عباراتی همچون بدون فتالات، بدون تولوئن و فرمالدئید درج شده باشد. مواد تقویت‌کننده ناخن‌ها، نه تنها مضر نیستند بلکه طول عمر مانیکور را نیز افزایش می‌دهند.

چند نکته مهم برای داشتن ناخن­های زیبا و سالم

انواع تقویت‌کننده‌های ناخن

شاید تصور کنید تولید تقویت‌کننده‌های متنوع توسط شرکت‌های بهداشتی – آرایشی، شما را دچار چالش می‌کند. اما نگران نشوید ما انواع تقویت‌کننده‌های ناخن‌ها به همراه ویژگی آنها را به شما معرفی می‌کنیم.  شما می‌توانید طبق سلیقه خود، یکی از محصولات موجود در بازار را برای خود تهیه کنید. انواع تقویت‌کننده‌های ناخن:

۱- تقویت‌کننده چرب یا روغنی

این نوع تقویت‌کننده‌ها با چرب کردن ناخن و سر انگشتان، به طرز شگفت‌انگیزی موجبات سلامت و زیبایی ناخن‌ها را فراهم می‌سازند. برای استفاده از آنها باید انگشتان خود را در ظرف محتوی تقویت‌کننده فرو ببرید. تقویت‌کننده‌های روغنی دارای قدرت جذب بالایی هستند و سریع جذب ناخن و پوست اطراف آن می‌شوند.

۲- محلول تقویت‌کننده ناخن

چربی این نوع محلول‌ها، از تقویت‌کننده‌های روغنی کمتر است. ساختار آن مشابه محلول‌های معمولی است.

۳- تقویت‌کننده ناخن کرمی

راحت‌ترین نوع مصرف تقویت‌کننده‌ها، کرمی هستند. این نوع تقویت‌کننده‌های ناخن را همانند کرم‌های مرطوب‌کننده روی ناخن‌های خود بمالید. تقویت‌کننده‌های کرمی، قدرت جذب بالایی داشته و ناخن و دست‌های شما را چرب نمی‌کنند.

۴- تقویت‌کننده لاکی

تقویت‌کننده‌های لاکی همانند لاک ناخن، روی ناخن کشیده می‌شوند. عملکرد این نوع تقویت‌کننده به‌گونه‌ای است که باعث ماندگاری طولانی لاک روی ناخن‌های شما می‌شوند.

جمع‌بندی

ناخن‌ها یکی از عناصر خاص و مهم زیبایی محسوب می‌شوند. گاهی ناخن تحت‌تأثیر عوامل داخلی و بیرونی شکسته می‌شوند و ظاهر طبیعی خود را از دست می‌دهند. خشکی، سفتی و شکسته شدن ناخن از رایج‌ترین دغدغه خانم‌هاست. برای جلوگیری از این معضل بهره‌گیری از انواع تقویت‌کننده ناخن، سریع‌ترین مسیر برای تأمین و تضمین سلامت و زیبایی ناخن‌هاست.

انواع مایع ظرف‌شویی دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند که به بهداشت و سلامت ناخن و پوست دست شما آسیب می‌زنند. تقویت‌کننده‌های ناخن دارای ترکیباتی هستند که در عین افزایش استحکام ناخن‌ها، زیبایی منحصربه‌فرد و خاصی به ناخن‌ها و دست‌های شما می‌دهند.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر محصولات در سایت ما دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: تقویت کننده ناخن خوب چی بخرم؟ برای ما ارسال کنید!

خروج از نسخه موبایل