تراشیدن زبان چیست و چگونه انجام می شود؟

مقدمه:

شاید هرگز به فواید تراشیدن زبان توجه نکرده باشید، اما این روشی عالی برای شاداب نگه داشتن دهان و سلامت بدن است. انجام این کار آسان است و به شما کمک می کند در طول روز اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید، اما دهان ما دروازه سلامتی ماست. محیط در دهان ما به آرامی متعادل است. با در نظر گرفتن همه چیز، دندان‌ها، لثه‌ها و زبان ما با وجود اینکه روزانه توسط سموم، باکتری‌ها و قارچ‌ها بمباران می‌شوند، هماهنگ عمل می‌کنند.

وقتی مردم به بهداشت دهان فکر می کنند، تمایل دارند به سلامت دندان فکر کنند، که ضروری است. پوسیدگی دندان و بیماری لثه می تواند منجر به بوی بد دهان یا بوی بد مزمن، از دست دادن دندان، عقب نشینی لثه ها و مسائل بهداشتی به ظاهر نامرتبط مانند حملات قلبی شود. در واقع، ممکن است تعجب کنید که بدانید افراد مبتلا به بیماری پریودنتال دو تا سه برابر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند. حفظ سلامت دهان واقعاً کل بدن را سالم نگه می دارد.

متأسفانه، در حالی که اکثر مردم بر مبارزه با پلاک و التهاب لثه تمرکز می کنند، بخش اساسی دهان خود، یعنی زبان را نادیده می گیرند.  حقیقت این است که زبان به اندازه دندان ها و لثه ها به توجه نیاز دارد تا به حفظ تعادل طبیعی و سالم در داخل دهان کمک کند.

خراشیدن و تراشیدن زبان چیست؟

تراشیدن زبان آنقدرها هم که از نامش پیداست ظالمانه نیست.  خراش دادن زبان شامل استفاده از یک ابزار تخصصی برای خراش دادن و حذف آوارها و میکروب ها از سطح زبان است.  ابزارها از فولاد ضد زنگ گرفته تا پلاستیکی هستند و ممکن است دارای یک یا دو دسته باشند.

خراش دادن زبان عملی است که سایر فعالیت های مراقبت از دهان، از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و روغن کشیدن را افزایش می دهد. همه این فعالیت ها در کنار هم می توانند به تعادل سطح میکروب های خوب و بد داخل دهان کمک کنند.

دهان ما چیزهای زیادی در داخل خود دارد!

در هر زمان، دهان ما مملو از میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و قارچ ها است.  برخی خوب هستند و برخی بد. علاوه بر این، بیش از ۶۰۰ گونه از موجودات زنده در بزاق ما شنا می کنند و به دندان ها، لثه ها و زبان ما می چسبند.  برخی ارگانیسم ها سطح سخت دندان ها را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر جذب سطوح نرم مانند لثه ها، گونه های داخلی و زبان می شوند.  ما معمولاً به نبرد بین باکتری های خوب و بد در دستگاه گوارش فکر می کنیم.  با این حال، هر ناحیه از بدن میکروارگانیسم‌ها را متعادل می‌کند و گاهی اوقات تعادل از بین می‌رود که منجر به بیماری‌ها و بیماری‌ها می‌شود.

خراش دادن زبان به حفظ تعادل سالم میکروب‌های خوب و بد کمک می‌کند و سایر فواید تراشیدن زبان مانند:

بهتر کردن طعم غذا

کمک به حفظ عملکرد اندام ها

کاهش بوی بد دهان

اجازه می دهد دهان تمیزتر احساس شود

پیشگیری از بیماری های مزمن

تراشیدن زبان به درک بهتر طعم غذا کمک می کند

ممکن است بدون اینکه بدانید غذای خوشمزه ای را از دست بدهید.  زبان ما گیرنده هایی دارد که به شناسایی شیرینی، شور، ترش، تلخ و اومامی کمک می کند.  وقتی زبان ما تمیز است، این احساسات را در سطح بسیار بیشتری تجربه می کند.  هنگامی که زبان ما باکتری های زیادی را جمع آوری می کند، حساسیت آنها به طعم کاهش می یابد و ما را وادار می کند تا نمک و شکر را به غذاها اضافه کنیم تا طعم آنها را افزایش دهیم.  این می تواند کالری اضافه کند و باعث بیماری های ناشی از مصرف بیش از حد نمک و شکر شود.  خراش دادن زبان به شما کمک می کند از طعم وعده های غذایی خود لذت ببرید و ممکن است منجر به کاهش کالری دریافتی شود و حفظ وزن سالم را آسان تر کند.

خراش دادن زبان به کل بدن شما کمک می کند.

تراشیدن زبان از زمان های قدیم یک عمل عامیانه بوده است.  طب آیورودا تمام جنبه های ذهن و بدن را به هم متصل می کند و بر ایجاد هماهنگی بین سیستم ها در هنگام تعامل تمرکز می کند.  از این منظر، دهان دروازه ای بین دنیای بیرون و درون است.  حفظ سلامت دهان به تقطیر آلاینده های واقعی و مجازی که وارد بدن می شوند کمک می کند.  خراش دادن زبان آیورودا شامل از بین بردن سمیت از دهان است که منجر به سلامت ذهن و بدن می شود.

در طب چینی، زبان با چندین اندام در سراسر بدن مرتبط است.  اعتقاد بر این است که نصف النهارها یا مسیرهایی که از اندام های مختلف سرچشمه می گیرند به زبان ختم می شوند.  همچنین اعتقاد بر این است که زبان به سه بخش تقسیم می شود که هر قسمت مربوط به قسمت های بالایی، میانی و پایینی بدن است.  در طب چینی، با وضعیت زبان می توان چیزهای زیادی در مورد سلامت بدن آموخت.  تمیز نگه داشتن زبان از طریق تراشیدن زبان می تواند به حفظ سلامت کل بدن کمک کند.

خراش دادن زبان می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

با وجود این همه چیز در دهان ما، جای تعجب نیست که نفس ما دچار مشکل شود.  مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تا حد زیادی کمک می کند، اما اضافه کردن مرحله آسان تراشیدن زبان می تواند نفس و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. خراش دادن زبان ۳۰ درصد بیشتر از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از شر باکتری خلاص می شود و باعث می شود دهان شما تمیزتر از مسواک زدن به تنهایی احساس شود.  دانستن اینکه برای تمیز کردن کامل دهانتان وقت گذاشته اید، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و باعث می شود که صمیمی و جذاب باشید.

برای خراش دادن زبان از چه چیزی استفاده کنیم؟

اسکرابرهای زبان به راحتی پیدا می شوند و در مواد مختلفی موجود هستند.  شما می توانید آنها را به طور کلی به قیمت های بسیار ارزان در اکثر فروشگاه ها یا مارکت های آنلاین پیدا کنید.  آنها می توانند فولاد ضد زنگ، پلاستیک یا فلزات دیگر باشند.  برخی از مسواک‌ها ادعا می‌کنند که دارای ویژگی‌های خراش دادن زبان هستند، اما عموماً استحکام کافی برای خراش دادن صحیح سطوح را ندارند.  به طور کلی، بهترین اسکراپر همانی است که شما ترجیح می دهید، تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد.  ما شخصاً این اسکرابرهای زبانه از جنس استیل را ترجیح می دهیم .

چگونه زبان را بتراشیم؟

خراش دادن زبان به اندازه کافی ساده و برای بزرگسالان و کودکان مفید است.  با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همانطور که معمولاً انجام می دهید شروع کنید.  سوهان زبان را در پشت زبان قرار دهید، مراقب باشید زیاد دور نشوید، در غیر این صورت ممکن است دهانتان را ببندید.  به آرامی از دورترین نقطه به سمت جلوی زبان خراش دهید.  پس از هر بار عبور حتما اسکراپر خود را بشویید.  این روند را تکرار کنید تا زمانی که دهانه زبان را بپوشانید.  لیسه را بچرخانید و بشویید و با آب گرم تمیز کنید.

گام های اضافی که سلامت دهان را بهبود می بخشد:

در حالی که خراش دادن زبان بهترین روش برای داشتن دهانی تمیز و سالم است، می‌توانید عادات مفید دیگری را نیز در برنامه روزانه بهداشت دهان خود بگنجانید.  حتما اینها را اضافه کنید تا سلامتی خود را به حداکثر برسانید.

خمیر دندان مناسب برای سلامتی خود را انتخاب کنید. حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و خراش دهید. به یاد داشته باشید که لثه های خود را مسواک بزنید. روی یک مسواک صوتی سرمایه گذاری کنید و همچنین:

هر روز مقدار زیادی آب بنوشید

از محصولات تنباکو خودداری کنید

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

شاید هرگز به فواید تراشیدن زبان توجه نکرده باشید، اما این روشی عالی برای شاداب نگه داشتن دهان و سلامت بدن است.  انجام این کار آسان است و به شما کمک می کند در طول روز اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

امیدواریم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در بخش های دیدگاه های سایت، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: سایت آشپزی قرمز
خروج از نسخه موبایل