راهنمای نهایی انتخاب و خرید تجهیزات رنگ مو

مقدمه:

تجهیزات رنگ مو به شما در رنگ کردن سریع و باکیفیت موها کمک زیادی می‌کنند. این ابزارها هم برای یک آرایشگر حرفه‌ای و هم برای شما که قصد رنگ کردن موهای خود در منزل را دارید، کاربردی هستند.

همه خانم‌ها دوست دارند، جذاب و منحصربه‌فرد باشند. به‌ویژه در مهمانی‌ها و مراسم‌ها تمام سعی خود را در زیبا شدن هر چه بیشتر و آرایش صورت و مو به کار می‌گیرند. بهتر است بدانید مو نقش زیادی در نمایش زیبایی چهره دارد.

به‌کارگیری ابزارهایی برای راحتی و تسریع در فرایند رنگ کردن مو بسیار مؤثر است. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با تجهیزات رنگ مو آشنا کنیم.

معرفی انواع تجهیزات رنگ مو

قلم‌مو:

قلم‌مو برای ترکیب کردن رنگ و اکسیدان با یکدیگر به کار می‌رود. همچنین با استفاده از آن موها به طور منظم و یکدست با مواد موردنظر پوشش  داده می‌شوند. هر چه پرزها یا موهای قلم‌مو به هم نزدیک‌تر و فشرده‌تر باشند، کار تمیزتری ارائه می‌شود. در مورد موهای بلند و کمی بلند لازم است که لایه‌های مختلف آن از هم جدا شوند، این کار با انتهای باریک قلم‌مو امکان‌پذیر است.  

کاسه رنگ مو:

کاسه رنگ مو، یکی از تجهیزات و ابزارهای مهم در رنگ مو هستند. کاسه رنگ مو، در واقع ظرف مخصوص مخلوط کردن اکسیدان، رنگ مو، مواد کراتینه و بی‌رنگ‌کننده‌ها است. کاسه رنگ مو از جنس پلاستیک ساخته می‌شود تا با مواد شیمیایی رنگ مو واکنش نشان ندهند. همچنین شستن و زدودن آثار رنگ مو از روی آن راحت‌تر انجام شود.

این کاسه‌ها دارای دسته هستند تا در طول کار، رنگ کردن موها به‌سهولت انجام شود. بسیار سبک هستند تا دست شما در حین کار خسته نشود. کاسه‌های رنگ مو در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند. برخی کاسه‌ها بزرگ هستند و برای رنگ کردن موهای بلند مناسب هستند تا شما وسط کار مجبور به ساخت دوباره رنگ نشوید و کار رنگ زدن موها دچار اشکال نشود.

انواعی از کاسه‌های رنگ مو، روی دیواره کناری خود شانه یا به عبارتی دندانه‌هایی هستند. این ابزار برای تمیزکردن قلم‌مو به کار می‌رود.

دستکش:

برای اینکه دستانتان از مواد شیمیایی رنگ مو آسیب نبیند و رنگ نگیرد، بهتر است از دستکش استفاده کنید. دستکش‌های مخصوص رنگ کردن مو از جنس لاتکس و در اندازه‌های مختلف کوچک تا سایزهای خیلی بزرگ عرضه می‌شوند. دستکش هم اندازه و متناسب با سایز دستان خود را تهیه کنید تا هنگام کار با مشکل مواجه نشوید.

کلاه رنگ مو:

کلاه رنگ مو، از تجهیزات رنگ مو بوده که بعد از گذاشتن رنگ روی موها استفاده می‌شود. کلاه رنگ مو در جنس سیلیکونی و انواع پارچه‌ای تولید و عرضه می‌شود. برخی انواع کلاه‌های مخصوص رنگ مو یک‌بارمصرف هستند. این نوع کلاه‌ها اغلب مورداستفاده آرایشگران در سالن‌های آرایشی هستند. البته ایده‌ای مطلوبی است که چنین مکان‌هایی از ابزارهای یک‌بارمصرف استفاده کنند.

کلاه سیلیکونی قابل‌استفاده چندین مرتبه هستند. طراحی کلاه رنگ مو به این‌گونه است که جهت ایجاد حرارت و گرما برای تسریع در تغییر رنگ موها به کار می‌رود. به همین منظور برخی آرایشگران، بعد از قرارگرفتن کلاه روی موها، از سشوار برای یکدست شدن رنگ موها و سرعت بخشیدن به کار استفاده می‌کنند.

کلاه مش:

کلاه مخصوص مش، کلاهی است که در سطح آن منافذ و سوراخ‌هایی تعبیه شده است. این منافذ به‌منظور خارج کردن موها از زیر کلاه، برای رنگ زدن یا مش کردن است. کلاه مش در دو جنس پلاستیکی و سیلیکونی و در دو نوع یک‌بارمصرف و چند بار مصرف قابل شستشو ارائه می‌شود.

استفاده از کلاه مش برای مش کردن بسیار مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر از فویل است. بر اساس حجم و اندازه موها، کلاه مش روشی سریع برای مش کردن محسوب می‌شود. اکثر آرایشگران توصیه می‌کنند کلاه مش برای موهای بلند یا فر استفاده نشود.

قلاب مش:

قلاب مش برای زمانی مناسب است که به‌جای فویل از کلاه مش، برای مش کردن موها استفاده شود. با این ابزار، موها از زیر کلاه و از طریق سوراخ‌های مش خارج می‌شود.

تخته مش و بالیاژ:

ابزاری کارآمد و ایده‌آل برای تمام فعالیت‌هایی همچون مش با فویل، آمبره، بالیاژ، سامبره، انواع های‌لایت و به‌کارگیری تمام ترفندهای لایت و رنگ کردن موها که با فویل انجام می‌گیرد. از طرفی دیگر تخته مش و بالیاژ از بروز کمردرد و آسیب به سلامتی ستون فقرات آرایشگر جلوگیری می‌کند.

تخته مش با اندازه متناسب از خم شدن زیاد آرایشگر هنگام رنگ و مش کردن موی مشتری، جلوگیری می‌کند. خصوصاً هنگام پیچاندن فویل و انجام سریع کار رنگ کردن موها، باعث می‌شود کمر صاف شده و او را از دستیار بی‌نیاز می‌کند.

تخته مش و بالیاژ معمولاً سبک و استاندارد هستند و هیچ‌گونه فشاری روی سر مشتری وارد نمی‌کنند.

فویل رنگ مو:

در تکنیک‌های جدید رنگ کردن موها از فویل استفاده می‌شود. فویل‌های آلومینیومی گرمای زیادی تولید می‌کنند و باعث تسریع در زمان رنگ کردن موها می‌شوند. همچنین باعث می‌شوند که موهای قسمت‌های مختلف سر بادقت و دلخواه انتخاب شده و زیباتر شوند.

شانه و برس:

شانه و برس یکی از ابزارهای ثابت در آرایشگاه‌ها و به‌طورکلی تجهیزات رنگ مو محسوب می‌شوند. برخی از محصولات شانه و برس مو در یک محصول ارائه می‌شوند و کاربرد دومنظوره دارند. به این صورت که یک سر آن برای شانه کردن مو و سر دیگر قلم‌مو است. شانه و برس برای مرتب کردن و شانه کردن و نیز تقسیم‌بندی لایه‌های مختلف مو از یکدیگر استفاده می‌شود.

تجهیزات رنگ مو خوب از کجا بخرم؟

تجهیزات رنگ مو معمولاً در فروشگاه‌های آرایشی – بهداشتی فیزیکی و آنلاین به‌راحتی یافت می‌شوند. اما در فروشگاه‌های اینترنتی امکان مقایسه قیمت و کیفیت و چت آنلاین با مشاوران و کارشناس این حوزه به‌راحتی برای شما فراهم است. خرید از یک فروشگاه معتبر اینترنتی دارای نماد الکترونیکی، باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد. زیرا شما به‌راحتی با جستجوی ساده در اینترنت و هدایت به سمت سایت معتبر، در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

جمع‌بندی:

تجهیزات رنگ مو هم برای آرایشگران و هم برای افرادی که می‌خواهند در منزل کار رنگ کردن، کراتینه، مش و هر فرایند روی موی خود انجام دهند، ضروری است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که فرایند رنگ کردن موها برای شما راحت، سریع و باکیفیت انجام شود.

رنگ کردن موها زیبایی چهره و آرایش را دوچندان می‌کند. به همین علت یکی از آیتم‌ها و عناصر مهم در آرایش کردن محسوب می‌شود و فرد را به طرز شگفت‌انگیزی زیبا و جذاب می‌کند. طیف وسیعی از ابزارها و تجهیزات رنگ مو در فروشگاه‌ها و مراکز آرایشی – بهداشتی عرضه می‌شوند. تهیه این ابزارها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی برای شما از نظر زمان و هزینه به‌صرفه خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل