راهنمای خرید ۳۶ نونه از اکسیدان های موجود در بازار

مقدمه:

اکسیدان‌ها نقش مهمی در اثرگذاری بیشتر رنگ روی مو دارند. عمده‌ترین مورد مصرف اکسیدان قبل از رنگ زدن موهاست. در برخی موارد همراه با رنگ نیز به کار می‌رود. برای دستیابی به رنگ مو موردنظر، استفاده از اکسیدان مرغوب و باکیفیت ضروری است.

اکسیدان، ساقه مو و بخش بیرونی آن را مسک و پوشش می‌دهد. به عبارتی دیگر به ساختار و ترکیب مو وارد نمی‌شوند. انواع مختلفی از اکسیدان وجود دارند. هرکدام از این اکسیدان‌ها برای یک نوع و رنگ مو مناسب هستند. با آشنایی با انواع اکسیدان‌ها قادر خواهید بود، به رنگ مو مدنظر خود برسید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع اکسیدان آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

عملکرد اکسیدان روی موها چگونه است؟

اکسیدان یک ماده شیمیایی فعال‌کننده است. این ماده فعال و اکتیو باعث تسریع و ماندگاری رنگ موها می‌شود. اکسیدان یکی از عناصر مهم در رنگ کردن موها محسوب می‌شوند. اکسیدان از هیدروژن پراکسید، آب، ستیل الکل و ستثاریل الکل تشکیل شده است.

به طور معمول اکسیدان با یک محلول قلیایی ترکیب می‌شود. این ترکیب به ساختار مو یا همان کوتیکول موها نفوذ کرده و محل مناسبی برای جایگزینی پیگمنت‌ها یا رنگ‌دانه‌های جدید فراهم می‌سازد. پروکسید هیدروژن و ماده سفیدکننده به ملانین موها نفوذ کرده و رنگ موها را به سفید مایل به زرد تغییر رنگ می‌دهند. این واکنش برگشت‌ناپذیر است.

انواع اکسیدان‌ها و کاربرد آنها

انواع اکسیدان‌ها بر اساس درصد و با مضرب ۳ درجه‌بندی می‌شوند. هرچه درصد اکسیدان بیشتر باشد، روشن‌کنندگی آن نیز بیشتر است و برعکس. اکسیدان‌های ضعیف در ترکیب با رنگ مو، به‌عنوان پوشش مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما انواع اکسیدان‌ها:

۱- اکسیدان ۳درصد

ضعیف‌ترین اکسیدان  و با نام‌های اکسیدان ۵/۰ درصد یا ولوم ۱۰ نیز شناخته می‌شود. افرادی که تمایل به رنگ مو مشکی و قهوه‌ای دارند و نمی‌خواهند رنگ موهای آنها روشن‌تر شود، از این اکسیدان استفاده کنند.

اکسیدان ۳ درصد در رنگساژ مش‌ها و نیز جلوگیری از تغییر رنگ زمینه و تم اصلی موها کاربرد فراوان دارد. این نوع اکسیدان، جهت دوام و ثبات بیشتر موی دکلره شده با رنگ مو ترکیب می‌شود.

۲- اکسیدان ۶ درصد

برای پوشش‌دهی موهای سفید مورداستفاده قرار می‌گیرد. اکسیدان ۶ درصد به اکسیدان شماره ۱ یا اکسیدان ولوم ۲۰ نیز معروف است. از جمله موارد مصرف و کاربردهای دیگر این نوع اکسیدان، کاستن خطر سوختن موها هنگام مش فویل است. اکسیدان ۶ درصد رایج‌ترین اکسیدان برای رسوب رنگ در ساقه موهاست.

استفاده از اکسیدان ۶ درصد در تکنیک‌های دکوپاژ، آمبره و سامبره نتایج کار خارق‌العاده‌ای خواهد داشت. در رنگ‌های دکلره ضعیف و رنگ ریشه و ابرو و یکدستی و یکنواختی موها اثرات شگفت‌انگیزی دارد.

پیشنهاد می‌شود افرادی که تمایل به رنگ روشن ندارند و درعین‌حال موهای چند رنگ دارند، از اکسیدان ۶ درصد استفاده کنند. بهتر است بدانید اکسیدان ۶ درصد در رنگ‌های متوسط و تیره، باعث می‌شود که تناژ رنگ به تیرگی بزند. در رنگ‌های بلوند و های‌لایت به دلیل اینکه رنگ‌دانه زیاد ندارند، از اکسیدان‌های ۱ تا ۶ بهره می‌گیرند. خصوصاً اکسیدان‌هایی که میزان آب‌اکسیژنه آنها پایین است.

۳- اکسیدان ۹درصد

چنانچه نام اکسیدان شماره ۲ یا اکسیدان ولوم ۳۰ برده شد، بدانید منظور همان اکسیدان ۹ درصد است. از پرطرف‌دارترین اکسیدان‌ها برای دکلره است و در انواع مدل رنگ موها به کار می‌رود و مناسب افراد غیرحرفه‌ای است.  این اکسیدان قابلیت روشن‌کنندگی متوسط داشته و به باز شدن رنگ موی شخص کمک می‌کند.

اکسیدان ۹ درصد برای روشن‌کردن موها بدون دکلره و رنگ‌هایی با پایه متوسط تا بلوند و رنگ کردن دومرحله‌ای استفاده می‌شود.

۴- اکسیدان ۱۲ درصد

مورداستفاده آرایشگران حرفه‌ای است. اکسیدان ۱۲ درصد به اکسیدان شماره ۳ یا اکسیدان ولوم ۴۰ نیز مشهور است. این اکسیدان دارای قدرت روشن‌کنندگی بسیار بالاست به‌طوری‌که موها را تا پایه‌های مناسب روشن می‌کند.

اکسیدان ۱۲ درصد برای رنگ مو دو مرحله و های‌لایت با رنگ و روشن‌کردن موها بدون دکلره به کار می‌رود. این اکسیدان در ترکیب با رنگ‌های کندتر و دکوپاژ موهای تیره عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

نکات مهم هنگام استفاده از اکسیدان:

نکات مهم جهت خرید اکسیدان:

جمع‌بندی

اکسیدان ماده شیمیایی فعال‌کننده در رنگ مو است. بدون این آیتم مهم، دستیابی به رنگ موردنظر موها، غیرممکن است. استفاده از اکسیدان مناسب با جنس و رنگ موها در تأثیرپذیری بیشتر رنگ مو روی موها بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین قبل از تهیه اکسیدان باید با انواع اکسیدان‌ها و تأثیر آنها روی موها با رنگ و جنس‌های مختلف آشنا باشید.

در این مقاله سعی شده شما را با انواع اکسیدان و کاربرد آنها در رنگ و نوع موها مختلف آشنا کنیم. امیدواریم بتوانید یک اکسیدان خوب مناسب با رنگ و جنس موهای خود انتخاب و خریداری کنید.

خروج از نسخه موبایل